20

853 79 6
                                    

We zijn klaar met jagen. Ik zit vel en we hebben zelfs nog extra eten voor morgen!

'Goed gedaan jongens.' Zegt Jonas.

We zijn allemaal al terug verandert. Zack geeft me een schouderklopje.

'Goed gedaan.' Zegt hij met een warme glimlach.

Spontaan lach ik terug en begin te blozen.

'Was niet gelukt zonder je.' Zeg ik zachtjes.

'Yo, Zack. Kan ik je... even spreken?' Vraagt Tim. Zack draait zich om en loopt met Tim mee.

Ik kijk naar de jongens. Ze praten wat, Tim lijkt... geïrriteerd? Boos? Geërgerd? Waarom? Ze wijzen wat en dan loop Zack gewoon weg en Tim loopt op mij af.

'Sorry dat ik Zack bij je weg haalde.' Zegt hij.

'Uhm... geen probleem hoor.' Zeg ik. Al hoe wel ik het niet meen. Ik vond het leuk met Zack... Hij is een goede vriend.

'Dus, zin om... weet ik veel... een kampvuur te maken.'

Ik glimlach.

'Tuurlijk Tim.'

We lopen het bos in en verzamelen wat takjes en stenen. We lopen naar het meer en maken een klein vuurtje. We gaan er bij zitten. Ik warm mijn handen op. We hebben lang gejaagd en het begin avond te worden.

'Weet je Lila, je bent een goede aanvulling van de groep. Je past er goed bij.'

'Vindt je?'

Hij knikt en gooit een takje op het vuur.

'Er zijn mensen die zich niet aan kunnen passen, er zijn mensen die zich niet open willen stellen, er zijn mensen die weg rennen voor hun lot. Maar jij niet. Dat maakt je een goed mens.'

Ik geef hem een glimlach. Hij noemt me een goed mens. Maar ben ik dat wel? Doe ik het goede? Alles achter laten en met wat vreemde mensen weg gaan omdat zij "het zelfde" zijn. Misschien had ik hier nooit aan moeten beginnen. Ik weet het allemaal niet meer...

'Hallo?'

Ik schrik op en kijk Tim aan.

'Jij was ver weg.'

'Ja... sorry, ik dacht gewoon.'

'iedereen denkt wel eens.'

'Dat mag ik hopen.' Zeg ik grinnikend.

Hij lacht kort en staart naar het vuur. Zack komt aan lopen met Jamie.

'Mogen we?' Vraagt Zack. Ik knik en Tim zegt of doet niets.

Ze gaan zitten. Jamie gaapt en gaat tegen Zack zijn schouder liggen... Zoals altijd. Waarom doet ze dat? waarom vraag ik het me af? Stop Lila. Ik rek me uit en sta op.

'Truste.' Zeg ik en ik loop weg.

'Lila! Het was net zo gezellig.'

Ik loop niet terug maar loop naar de andere die rustig in het gras liggen, of nou ja de meeste. Ik verander in een wolf en ga rustig liggen. Ik leg mijn kop neer en sluit mijn ogen...

I'm a wolf?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu