Ad Luke:
Ik kijk naar Calum, hij ligt eindelijk te slapen op mijn borst. Een hele tijd heeft hij gehuild en hysterisch geroepen. Over dat hij het had moeten doen. Hij wou springen, maar iets heeft hem tegengehouden. Gelukkig!
Ik dacht dat wat er deze avond gebeurt is, nooit zou gebeuren. Vanavond verloor ik bijna 1 van mijn beste vrienden, mijn broer. Ik weet dat veel mensen het gebeuren hebben gefilmd en ik zal er alles aan doen om hem tegen de vragen en de haat te beschermen.
Het duurde meer dan een uur om hem rustig te krijgen. Op het laatste heb ik voor hem gezongen. Het liedje 'beside you'. Na een tijdje was hij stil en luisterde aandachtig naar mijn stem. Ik zag hem zachtjes zijn hoofd op mijn borstkas leggen en viel langzaam inslaap.
Terwijl ik naar Calum kijk, voel ik mijn oogleden langzaam toegaan. Maar dat wordt ruw verstoord door Sofia. "Luke Calum alles in orde? Je antwoordde niet op mijn sms'je." Begint Sofia maar hoe cute ik het ook vind dat ze zo bezorgd over Calum en mij is, ik wil niet dat Calum wakker word. "Sorry Soof er is wat tussen gekomen oftwel als ik de kans krijg om het jullie uit te leggen, horen jullie het van mij anders zie je het wel op het nieuws." Zeg ik. Sofia kijkt me raar aan.
Ik wil het haar zo graag vertellen, maar als Calum wakker word en alles hoort. Weet ik niet hoe hij gaat reageren. Ook wil ik het vertellen met iedereen er bij, zo kan de een niet zeggen dat hij het eerder wist dan de andere.
"Soof wil je alsjeblieft tegen de rest zeggen, als ze iets gezien hebben, dus hetgene te weten zijn gekomen. Niet de kamer binnen komen gestormd, maar oftwel rustig de deur open doen oftwel wachten tot morgen. Ik wil namelijk niet dat Calum wakker word." "Natuurlijk Luke, ik ga het hun zeggen, maar Luke is het iets erg?" Ik knik. "Ik kan je met zekerheid vertellen dat mijn hart brak." Ik zie Sofia nieuwsgierig maar ook bang naar me kijken met zelf een beetje medelijden.
Ze blijft nog even en gaat dan de kamer uit, waarschijnlijk naar de andere.
Ad Ashton:
Sofia is naar Luke zijn kamer gegaan om te zien of alles oke was met hun. Daarstraks hebben we allemaal Olivia gezien, hoe ze daar lag het was gewoon beangstigend. Ik weet dat Niall het er heel moeilijk mee heeft net zoals Catherina. Ik wil ze allebei helpen maar beide vertellen ze me niets. Ik heb hun duidelijk gemaakt dat ik er ben voor hun en ze altijd naar me toe mogen komen. Hopelijk komen ze naar me toe als ze er over willen praten.
Ik zie Sofia uit de kamer van Luke en haar komen met angstige ogen. "Is er iets gebeurt?" vraagt Michael meteen. "Ik weet het niet, Luke wou er niet veel over kwijt." Hoor ik Sofia zeggen. "Ik ga wel eens naar hem." Hoor ik Michael daarop zeggen. "Nee hij wou het nu nog niet vertellen. Oftewel zouden we het morgen horen. Oftewel zouden we het zien op het nieuws. Maar ik moest ook duidelijk zeggen dat je de kamer niet mocht binnenstormen, hij wilt namelijk niet dat Calum wakker word." Hoor ik haar zeggen.
Bang zo beschrijf ik in 1 woord hoe ik me voel. Bang voor wat we zullen horen of zien. Bang voor de waarheid.
Wrm is Fysica zo moeilijk?
JE LEEST
Help my sister
RandomMijn leven was Perfect. Tot die ene dag dat jij verdween. Jij was het lichtje in mijn leven. Het lichtje dat plotseling doofde. Zo vroeg en onverwacht. Verdween je uit mijn leven Vragen onopgelost blijven achter waarom jij? Ik verdien geen hulp. gee...