Hoofdstuk 24

444 22 4
                                    

Ad Calum:

Hier zit ik dan naast Olivia haar bed. Ik heb een verpleegster verteld dat even niemand naar binnen mag, ik wil namelijk even alleen met haar zijn.

Zachtjes neem ik haar hand vast bang dat het ijskoud is maar eerlijk gezegd voelt het warm aan. Het lijkt alsof ze slaapt, alleen de draden en de windels die heel haar lichaam bedekken zeggen iets anders.

"Liv ik ga je iets belangrijk vertellen dat niemand weet. Ik wil je vertellen over de nachtmerrie die ik laatst had. Het was niet zomaar een nachtmerrie het was de realiteit.

Mijn zusje Sky van 10 jaar is 2 maanden geleden overleden. Ze had kanker, wat de jongens weten maar daar is ze niet aan gestorven. Ze werd zwakker en ze wist dat ze de kankee niet zou overwinnen. De avond toen ze stierf. Was ik bij haar. Ik was elke dag bij haar, maar die dag was anders dan de andere dagen. Het was dan ook de ergste dag van mijn leven."

Flashback:

"Cal?" hoor ik Sky zachtjes vragen. Ik kijk naar Sky die in mijn armen ligt. "Ik wil dat je blijft zingen. Dat je je droom niet zomaar opgeeft. Je bent een fantastische zanger en gitarist. Maar het beste van al is dat je de liefste, grappigste en leukste persoon bent en het beste van al vind ik dat ik jou mijn grote broer mag noemen." hoor ik Sky zeggen, wat me tranen die over mijn wagen lopen bezorgd.

"Cal ik weet dat ik niet meer lang te leven heb. Ik wil niet dat je mijn laatste dagen meemaakt. Ik wil niet dat je me zo gaat herinneren. Ik wil dat je me herinnert zoals ik nu ben. Daarom wil ik er nu een einde aan maken."

Ik kijk verschrikt op naar Sky. Dit kan ze toch niet menen? Ze kan nu niet opgeven, ze gaat dit overwinnen en ik ga haar daarbij helpen.

"Sky je bent het beste liefste schattigste en mooiste zusje van heel de wereld. Ik wil niet dat je dood gaat. Samen zullen we deze vreselijke ziekte overwinnen. Maar please laat me niet alleen achter. Je bent het enigste meisje dat me altijd kan opvrolijken. Weet wat je moet zeggen. Je bent heel bijzonder sky. Ik wil niet leven zonder jou." zeg ik zachtjes en meteen beginnen de tranen bij ons beide erger te stromen.

"Cal ik zal altijd bij je blijven. Als je iets niet meer weet, ben ik ervoor je. Maar alsjeblief calum: ik wil zo niet meer verder leven. Ik wil niet dat jij me zo gaat zien. Ik wil vredig in jou armen sterven. Cal dat is mijn laatste wens."

Het laatste zinnetje blijft tot me doordringen. Het is haar laatste wens, ik wil dat niet van haar afnemen. Ze zou het zelfde gedaan hebben voor mezelf.

Ik hoor Sky smeken om haar te laten gaan. Hoe graag ik ook har bij me wil houden, ik ga haar laatste wens respecteren.

"Sky ik wil het niet. Ik wil je bij me houden. Mar ik weet dat dat niet eerlijk is tegenover jou. Ik zal je laatste wens respecteren."

"Dankje Cal. Je bent de allerbeste broer ooit. Ik hou zielsveel van jou. Vergeet dat niet. Ik wil dat je doorgaat met je leven. Ik wil dat je plezier maakt en doet waar je het meeste van houd. Zingen en gitaar spelen met Luke Ashton en Michael voor je fans. Blijf dat doen Cal. Vind het ene speciale meisje en draag zorg voor haar en je kinderen zoals je bij mij deed. Ik hou van je Cal!"

"Ik hou ook van je Sky. Ik zal je nooit vergeten. Ik zal elke dag elk uur elke minuut en elke seconden van de dag aan je denken. Je krijgt het plaatsje het dichtst bij mijn hart. Ik wil je nu nog niet kwijt Sky." zeg ik met een gebroken stem.

Ik zie Sky iets in haar infuus spuiten, daarna nestelt ze zich in mijn armen. "Cal wil jij zingen voor mij?" hoor ik Sky vragen. Terwijl ik beside you het lievelingsliedje van Sky voor haar zing voel in haar hart alsmaar zachter stoppen tot het op een gegeven moment ophoud.
Sky mijn zusje mijn toevetrouwen mijn alles is weg.

Help my sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu