Hoofdstuk 22

462 24 3
                                    

Ad Michael:

Ik zie Louis de tv op zetten. "Nu breaking news about Calum Hood.' horen we de presentator zeggen. Meteen gaat iedereen in de zetel zitten, sofia valt er eerst uit. Ik zie Harry kijken naar Sofia en ze knikt dat alles in orde is.

Ze gaat op Harry zijn schoot zitten en dan kijken we met z'n allen terug naar het nieuws.

We zien een filmpje van iemand die op de rand van een brug staat. We kunnen niet zien we het is, maar als ik Luke zie rennen staat mijn hart stil.

Calum wilt springen van de brug. Luke rent naar hem toe, ik zie ze beide iets tegen elkaar roepen. Maar we kunnen het niet verstaan. Calum maakt een aanstalte om te springen. Hij kijkt naar boven. Ik zie zijn lippen bewegen en dan springt hij.

Ik hou mijn adem in, ik weet dat Calum hier nu is. Maar om hem te zien springen doet iets met me. Geluk heeft iemand een touw aan hem vast gemaakt zonder dat hij het wist, anders hadden we Calum waarschijnlijk nooit meer levend terug gezien.

Als Calum op de grond sta rent Luke er meteen op af. Calum duwt hem weg, maar we zijn Luke zijn grip verstrakken. Na een tijdje zien we Calum ineenzakken en dat is dus het moment waar hij zich overgeeft aan Luke. Luke neemt hem in zijn armen en we zien hem weg wandelen.

"We weten niet waarom Calum dit wou doen, maar we zijn opgelucht dat dit nog goed is afgelopen. We wensen iedereen veel sterkte en Calum we houden van je.' horen we de presentator zeggen.

Tranen lopen over mijn wangen. Vandaag waren we bijna Calum kwijt geraakt. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als hij er niet meer was. Hij is mijn beste vriend, mijn broer.

De laatste tijd ging het niet zo goed met hem. Ik snapte dat hij alleen wou zijn, maar nu zal ik er alles aandoen om hem te helpen. Mijn hart brak toen ik de beelden zag en ik hoop dat ik nooit meer zoiets hoef te zien.

Als ik naar de rest kijk zie ik iedereen met tranen in hun ogen zitten. Niall en Ashton staan op en rennen naar hun kamer. Niet veel later zie ik Cat en Lotte ook opstaan en hun achterna gaan.

Ik sta op en ga naar de kamer van Luke. Zachtjes doe ik de deur open. Als ik Calum op Luke zijn borst zie liggen, terwijl Luke stevig zijn armen om hem heen heeft geslagen, krijg ik een kleine glimlach op mijn gezicht.

Ik weet dat het niet de tijd is om te glimlachen. Wat er vandaag allemaal is gebeurt is gewoon vreselijk, er zijn hier geen woorden voor. Eerst Olivia en dan Calum.

Ik hoop dat ik gewoon straks wakker word in mijn bed en dat alles gewoon een droom bleek te zijn, maar ik weet goed genoeg dat dit de harde realiteit is.

Mijn beste vriend en Olivia wilden zelfmoord plegen.

Fysica overleefd nu volop proberen te concentreren op Nederlands

Help my sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu