Mary kocasının arkasından kardeşi Jamie ve Alec'i gördü. İçi aşırı derecede rahatlayan Mary hemen kız kardeşine doğru koşmaya başladı, ona veda edemediği için içi zaten buruktu ve bütün gün de ortalık da görünmediklerinden dolayı çok endişelenmişti.
Jamie kafasını çevirdiğinde kız kardeşiyle göz göze geldi ve ona gülümsedi. Mary koşup Jamie'ye öyle bir sarıldı ki, Jamie kemiklerinden bazılarının kırılmış olabileceğini düşündü ama yine de hiçbir şey söylemedi çünkü Mary'nin endişesini gözlerinden okuyabiliyordu. Evden çıkarken Mary'e veda edemediği için çok üzülmüş ama onu muhakkak göreceğine dair kendisine söz vermişti bu yüzden de içi rahattı, hem kız kardeşinin de kendisini görmenin bir yolunu bulacağından adı gibi emindi.
Mary, Jamie'ye sıkı sıkı sarılmaya devam ederken Daniel da Alec'e doğru ilerledi. Alec atını bağlamakla meşgulken Daniel hayatı boyunca bunu bir kere bile yapma gereği duymamıştı, atı onu o da atını anlıyordu. İkisinin ilişkisi çok farklı ve özeldi ve Daniel bunu seviyordu.
Arkadaşının yanına gittiğinde ona selam verdi, aynı şekilde Alec de ona. Alec, Daniel'a yetişebilmek ve saldırı riskini en aza indirebilmek adına ormanlık alandan gelmeyi tercih etmişti. Daniel'ın yolculuğuna göre daha zorlu geçtiği kesindi ama gece mola verildiğinde kendisine yetişebilmesi için şarttı. Gündüz bir saldırı olursa bunu halletmeleri, geceye nazaran daha kolaydı bu yüzden de gece ne olursa olsun göl kenarında buluşmak için sözleşmişlerdi. Alec'in söylediğine göre ilk başta planı ana yoldan gelmekti ama Jamie evden bir türlü hazırlanıp da çıkamayınca bir de üstüne upuzun bir vedalaşma süreci başlayınca vaktinde yetişemeyeceklerini anlamış ve kendilerini riske atmak istememişti. Daniel arkadaşını çok iyi anlıyordu, eğer tek başına yolculuk yapıyor olsaydı Alec için de Daniel için de sorun olmazdı ama artık yanlarında korumaları gereken insanlar vardı, onları riske, tehlikenin içine atamazlardı. Bu yüzden anlayışla Alec'in açıklamalarına başını sallayarak onay veriyordu.
Bir süre daha konuşup ne yapmaları gerektiğine karar verdiler. Geceyi herhangi bir saldırı olmadan atlatabilirlerse, gündüz sınırı geçmeleri çok daha kolay olacaktı. Sınır geçildikten sonra da herhangi bir saldırı beklentileri yoktu. Gece göl kenarına ateş yakmayacak böylece kimsenin de dikkatini çekmeyeceklerdi, suyun kenarında uyuyacaklardı, böylece herhangi bir saldırı durumunda çevreleri sarılamayacaktı. Bütün plan yapılmıştı tek bir şey dışında, bu kızlar konforlu yatakları dışında bugüne kadar başka hiçbir yerde uyumamışlardı, Daniel ve Alec ise nerede olsa uyuyabilirlerdi, buna bu göl kenarı da dahildi! Daniel içinden Mary'nin saçma sapan problem çıkarmaması için dua etti yoksa ona yanıtı gerçekten çok sert olabilirdi.
Alec ve Daniel, yatak konusunu kızlarla uyumadan önce konuşmaya karar verdiler. Şu anda bu konuyu açıp, kızların olası tepkilerini çekmek en istemedikleri şeydi, zaten çok yorucu bir gün olmuştu, bir de onları dinleyemeyeceklerdi.
Hava iyice kararmaya başladığında herkes kütükler üstünde oturuyordu. Mary çoktan üşümeye başlamış ama bunu Jamie'ye bile söyleyememişti. Çantasında da giyebileceği uygun bir kıyafeti yoktu, şimdi geride bıraktığı o yün içliklere, kalın kumaş elbiselere ne kadar da ihtiyacı vardı. Akılsız başın cezasını vücudu titreyerek çekiyordu, yeni evine gidince diktireceği kıyafetleri düşünmüş ama yol için herhangi bir hazırlık yapmamıştı gerçi hayatında geceyi dışarıda hiç geçirmek zorunda kalmadığından bunu düşünmesi de olası değildi. Tam Jamie'ye kalın herhangi bir şeyi olup olmadığını soracakken Jamie herhangi bir açıklama yapmadan ayağa kalkıp göle doğru yürümeye başladı hemen ardından da Alec gitti. Mary kız kardeşini gece vakti bir başına ya da o haydut tipli adamla –her ne kadar kocası olsa da – yalnız bırakmak istemiyordu, bu yüzden onların arkasından ayağa kalkmaya yeltendiğinde Daniel kolundan tutup onu biraz önce oturmakta olduğu kütüğe geri oturttu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İskoç Gelin /Tamamlandı/
Historical Fiction#1 olarak tamamlandı^-^ Baron Jamison'un en büyük kızı Mary, İskoçya'nın en güçlü toprak sahiplerinden Ferguson klanının gelecek varisi Daniel'la evlenmek zorunda kalmıştır. Babasının borçlarına karşılık, kralın emriyle gerçekleştirilen bu evlilik...