2 Tahun kemudian..
Nisa pov..
Aku Nur Khairunnisa bt Muhd Hafiz. Aku masih ingat apa yang berlaku pada 2 tahun lepas. Dan aku juga tidak menyangka bahawa sahabat sehidup semati ku, Aisyah pergi buat selama-lamanya.
Flashback 2 years ago..
Aku sekarang berada di hospital Kuala Lumpur. Aku berada dalam keadaan sangat lemah kerana aku banyak kehilangan darah.
Ibu bapa ku telah tiba di hospital dalam keadaan sedih. Aku tahu ibu bapaku tidak sanggup melihat aku dalam keadaan macam ni.
Setelah selesai menjalani pembedahan. Aku terus dibawa ke bilik VIP. Biasalah! Orang kaya..
Satu jam aku tidak sedarkan diri, akhirnya aku sedar juga. Aku melihat ibu ku yang asyik menangis dan ayah ku pula tengah menenangkan ibu ku. Lalu, aku memanggil ibu ku.
"Ibu, Nisa okay lah bu" kataku cuba menenangkan ibuku yang asyik menangis. "Hiks hiks hiks" itulah tangisan ibuku.
"Sudah lah tu bu. Jangan lah nagis. Yang penting anak kita ni dah selamat" kata ayahku sambil menenangkan ibuku. Sebut pasal selamat ni, aku terfikirkan Aisyah.
"Ibu, Aisyah macam mana bu?" Soal ku. Aku tengok ibu ku memandang ayahku dan ayahku membalasnya. Ibu ku mengerutkan dahinya.
"Kalau ibu bagi tahu, Nisa jangan mengamuk tau" aku terus mengangguk tanda setuju.
Lalu, ibuku memberitahu ku "Aisyah telah meninggal dunia akibat dibunuh.. " aku seakan terkejut dengan apa yang dikatakan oleh ibuku dan aku mula menangis.
"Tapi ibu hiks..hiks..hiks..bukan kami berdua kemalangan ke?" Kata aku yang dalam keadaan confused.
"Ya. hiks..hiks..Kamu berdua memang kemalangan tapi badan Aisyah terpelanting ke luar kereta. Dan masa tu pula ada dua orang lelaki ambil Aisyah. dan lebih teruk lagi..hiks hiks hiks di..a kena..." ibuku berhenti disitu
"Dia kena apa bu?" Kataku yang tidak sabar menanti jawapan ibuku
"Di..a ke..na dirogol dan dibunuh hiks..hiks" aku seakan terkejut apa yang ibuku kata.
"AISYAH!!!" aku meraung kesedihan takkala mendengar berita yang sebegitu rupa.
"Nisa, kamu kena redha dengan pemergian dia. Allah s.w.t sayangkan dia" kata ibuku sambil menenangkan ku..
"Hiks..hiks..hiks..hiks..hiks" tangisan aku.
End flashback...
Aku masih merindui Aisyah walaupun dua tahun meninggalkan aku. Tapi sekarang aku bahagia bersama dua rakan baruku, Rifa dan Syukrina.
"Aisyah, aku harap kau tenang di sana. Aku doakan semoga kau berada di tempat golongan orang-orang yang beriman." Kataku.
Dan tanpa aku sedari, airmataku mengalir dengan laju sekali.
End pov.
To be continue...
YOU ARE READING
[C] N I S A
Mystery / ThrillerSelepas Nisa pulang dari stadium Shah Alam dan ingin pulang ke rumahnya, Dia ternampak bas pasukan Selangor (The Red Giants) di sebuah rumah flat yang buruk. "Diorang tidur kat sini ke?" Kata Nisa ragu-ragu. Dan secara tidak sengaja pergi ke rumah...