"Bagitahu tentang Aisyah dan macam mana dia boleh mati" kata Roy dengan selamba.
"Kau nak tahu sebab apa Aisyah mati?" Nisa hanya mengangguk. Dia terpaksa menahan kesakitan pada pergelangan tangannya akibat di pegang kuat oleh konco-konco Roy. Lalu, Roy memulakan ceritanya.
*********************
Flashback.. (12.12.2014)
Roy pov...
Aku menyuruh Man iaitu konco 1 memberhentikan keretanya selepas aku melihat kereta yang dinaiki Nisa dan sahabatnya telah berlaku kemalangan.
Dan aku melihat ada seorang gadis telah terkeluar ke hadapan tempat pemandu (?) dari kereta. Aku pasti gadis yang terpelanting itu ialah NISA. Anak Tan Sri Hamid.
Lalu, kami berdua keluar dari kereta kami dan mula menuju ke kereta Nisa dan sahabatnya. Aku dan Man sekarang berada di tempat berlakunya kemalangan kereta Nisa dan sahabatnya. Aku ternampak susuk tubuh seseorang yang berada di hadapan tempat pemandu kereta (?).
"Itu pasti Nisa" kataku dalam keadaan suara yang perlahan. Pada masa tu aku tidak nampak sangat wajh Nisa disebabkan kawasan tu gelap. Aku mula memanggil Man dan mula mencempung badan 'Nisa'. Aku membawanya ke hutan yang berdekatan dengan tempat mereka berdua kemalangan.
Setelah berada jauh dari tempat kemalangan itu, aku meletakkan 'Nisa' di atas badan. Aku dan Man perhatikan sahaja badan 'Nisa' yang terlampau langsing.
"Bapak kau dah pecat aku dari tempat kerja. So, aku kena balas apa yang dia buat pada aku!" Luahku yang penuh dengan dendam.
Aku memeriksa nadi 'Nisa pada leher dia. Hidup lagi. Selepas aku memeriksa nadi dia, aku mula mengoyakkan baju 'Nisa'. Aku serta Man mula mengambil kesucian 'Nisa'.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
"Bos! Hebatlah test bos ni. Mantap" Man mula memujiku. Aku pula hanya tersenyum sinis. Test aku memang mantap. Cuma kau je yang tak perasan.
Setelah selesai membuat 'projek' dengan 'Nisa', kami berdua mula memakai pakaian kami semula. Aku melihat tubuh 'Nisa' yang tidak berbaju. Selesai sahaja memakai baju, aku mula mengeluarkan pistol yang berada di dalam poket seluarku
"Semoga kau tenang di alam sana" kata-kata terakhirku pada 'Nisa'. Lalu, aku mengacukan pistol ke kepala 'Nisa' dan..
Baang!! Baanng!!!
Aku menembak kepala 'Nisa' sebanyak dua kali. Darah mula keluar dari kepala 'Nisa'. Lalu kami berdua meninggalkan 'Nisa' dalam keadaan berbogel.
--------------------------------------
2 tahun kemudian..
Setelah aku dapat tahu yang 'Nisa' masih hidup lagi, aku mula berang nak tahap meletus gunung berapi. Gadis yang aku rogol dan bunuh pada 2 tahun lepas itu bukan Nisa, tetapi sahabatnya, iaitu Aisyah.
"Aaaarrrrhhh!" Aku menghempas gelas yang mengandungi minuman keras itu pada lantai. Betapa geramnya!.
"Tak apa Nisa. Kau boleh berterbangan bebas dahulu. Tapi aku akan cari kau juga sampai ke lubang cacing" aku tersenyum sinis. Aku mula mengambil botol beer dan minumnya secara rakus.
Aku tak tahu apa salah dan apa dosa anak Tan Sri Hamid tu. Ahh! Lantaklah!. Janji balas dendam aku akan tercapai.
End pov...
• • • • • • • • • • • • • •
"Ja..jadi..kau..yang..ro..gol..dan..bu..bunuh..Aisyah?" Hati Nisa bagaikan dicucuk dengan pedang samurai. Betapa sakitnya hati dia apabila Roy yang merogol sahabatnya yang tidak bersalah.
"Ya. Pada mulanya aku ingat Aisyah tu kau. Tapi aku silap. Rupanya orang yang aku 'ROGOL' dan aku 'BUNUH' tu kawan kau. Sorry!" Sengaja Roy menekankan perkataan yang shit tu. Tangan Roy mula memasukkan ke dalam poket seluarnya untuk mengambil 'barang' tersebut.
"TAK GUNAAA!!!!!" Nisa mula membentak untuk melepaskan diri daripada konco-konco Roy. Dia berjaya melepaskan dirinya dan mula berlari ke arah Roy untuk memberi 'Pengajaran'. Sampai sahaja di hadapan Roy..
Sshhiisshhh!!
Nisa mula kerutkan dahinya. Dia ada rasa sakit pada bahagian perutnya. Lalu dia memandang ke perutnya. Nisa juga memandang ada sebilah pisau menusuk ke perutnya. Ya! Roy menikam perut Nisa. Darah mula keluar dari perut Nisa.
Roy mengeluarkan pisau yang berada di dalam perut Nisa. Nisa mula mengerang kesakitan yang dia tidak boleh katakan. Dia rebah di atas lantai simen lalu dia mula tidak sedarkan diri. Roy tersenyum sinis memandang Nisa yang telah pun pengsan. Azrif, Shahrom dan Nazmi terkaku melihat Nisa yang terbaring di atas lantai sambil memandang perutnya yang mengeluarkan darah.
"ADIIIKK!!" Laung Azrif. Lalu Azrif, Nazmi dan Shahrom terus berlari ke arah Nisa selepas konco-konco Roy mula membuka ikatan tali. Azrif meletakkan kepala Nisa pada pahanya. Tanpa Azrif sedari, ada setitis air mata jantannya keluar. Azrif menangis. Manakala Shahrom dan Nazmi hanya melihat keadaan Nisa dalam menyayat hati dan sedih.
"Adik..." Azrif meraung lagi agar Nisa dapat bangun dari pengsannya. Tetapi hasilnya tidak berjaya apabila Nisa masih lagi belum sedarkan diri.
*SIREN POLIS*
Roy dan konco-konconya terkejut selepas mendengar bunyi siren polis. Roy yakin yang dia sudah merampas kesemua telefon bimbit pemain-pemain Selangor.
"Sebelum aku bunuh korang semua! Lebih baik korang bagitahu aku! Siapa yang call polis! CAKAP SEKARANG! Roy mula naik angin dan mengacukan sepucuk pistol ke arah Azrif, Shahrom dan Nazmi.
Azrif, Shahrom dan Nazmi hanya diam membisu. Roy mula memandang ke arah jam tangan yang Nisa pakai. Dia terus membulatkan matanya apabila jam yang Nisa pakai itu ialah bukan jam tangan biasa. Itu ialah jam tangan yang boleh buat panggilan atau mesej.
"TAK GUNA" Roy mula menendang perut Nisa yang tidak sedarkan diri. Azrif, Shahrom dan Nazmi terkejut dengan apa yang Roy buat.
Buushhhhhh!
To be continued...
YOU ARE READING
[C] N I S A
Mystery / ThrillerSelepas Nisa pulang dari stadium Shah Alam dan ingin pulang ke rumahnya, Dia ternampak bas pasukan Selangor (The Red Giants) di sebuah rumah flat yang buruk. "Diorang tidur kat sini ke?" Kata Nisa ragu-ragu. Dan secara tidak sengaja pergi ke rumah...