Bab 5

258 12 1
                                    

Nisa pov..

"Hello Haziq" kataku

"Hello. Ni siapa? Soal Haziq curiga

"Kami dari Balai polis daerah Shah Alam. Kami dapati anda bersalah dalam kes pembunuhan di Kl" kata ku sambil menahan gelak.

"Cik, saya rasa cik salah orang ni. Ke..ke..na..pa saya boleh ada dalam kes pembunuhan ni?" Soal Haziq dalam keadaan takut.

"Daripada orang awam berkata, mereka ternampak anda yang sedang membunuh seorang pekerja asing" terang aku sambil menahan gelak daripada meletus.

"Cik! Cik dah salah orang ni. Saya tak pernah pun membunuh orang apatah lagi bunuh seorang pekerja asing" kata Haziq dalam keadaan takut.

Akhirnya ketawa aku meletus "HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA" Gelak besar aku menguatkan gegendang telinga Haziq.

"Cik, kenapa ya cik? Cik prank call saya ke? Haziq dalam keadaan blurr.

"Wei! Ni aku lah. Nisa" akhirnya aku memberitahu namaku kepada Haziq

"TAK GUNA!!!!!!!!!" Jerit Haziq dalam telefon. Aku jauhkan sedikit telefon bimbit setelah Haziq menjerit.

"Woi! Agak-agak lah kalau nak menjerit. Pecah gegendang telinga aku nanti. Siapa yang salah? Kau juga yang salah" kataku sambil memarahi Haziq.

"Siapa suruh kau prank call aku" Haziq jawab acuh tak acuh.

"Salah kau lah juga. Ada ke jawab 'Ni siapa'. Kau tak save nombor aku ea? Soal aku.

"Bukan aku tak save, telefon aku tetiba je lost contact" terang Haziq.

"Alasan" jawab acuh tak acuh. "Wei, malam ni teman aku pergi stadium jom. Aku ada beli 2 tiket ni" ajak Haziq

"Nasib kau ada tiket lebih. Kalau tak, tengok dekat TV jelah" awab Haziq sambil menyenangkan hati

"Macam mana? Nak join dengan aku sekali tak? Soal aku

"Aku ok je. Petang nanti aku ambil kau" kata Haziq

"Garcia (terima kasih) Haziq. Kau lah kawan aku till jannah" sorak aku dalam gembira

"No problem lah. Ok lah aku nak mandi dulu. Bye" kata Haziq sebelum mematikan taliannya.

"Bye" aku terus mematikan talianku.

________________________

6:30 p.m.

Aku mengenakan baju T-shirt jersi Selangor, berseluar black jeans,memakai cermin mata like budak nerd dan rambut paras pinggangku di lepaskan dan memakai beg sandang.

Aku duduk di meja solekku dan aku hanya mengenakan contact lens berwarna biru dan bibirku juga mengenakan gincu berwarna merah.

Bibirku sesuai mengenakan berwarna merah kerana aku mempunyai bibir yang agak tebal sedikit macam bibir Angelina Jolie (ceh! Perasan) 😁

Tiba-tiba aku terdengar bunyi loceng rumah menandakan bahawa Haziq telah sampai di hadapan rumahku. Tanpa melengahkan masa, aku keluar dari bilikku dan terus menuju ke luar rumah.

Sampai sahaja di luar rumah, aku terus mengunci pintu rumahku. Maklum lah, Rifa dah gerak pergi kerja lebih awal.

Sampai di luar pagar, aku terus mengunci. Aku nampak Haziq yang hanya melihat pergerakan aku yang ingin mengunci pagar. Lalu aku menegur Haziq.

"Wei, jom pergi" kataku

"Okay" jawab Haziq

Sampai sahaja di depan pintu lif, pintu lif itu tiba-tiba terbuka. Dan aku ternampak seorang lelaki yang berpakaian seperti pakaian formal like pakaian office macam tu lah.

Lelaki itu terus memandang aku. Aku alihkan pandangan mataku daripada terus memandang mata lelaki itu. Lalu aku terus masuk lif.

Aku tekan butang lif untuk menutup pintu lif dan menekan butang 'G' untuk turun ke tingkat paling bawah. Haziq yang terdiam seketika terus menegur ku.

"Asal kau diam? Kau suka mamat tadi tu ke? Gurau Haziq

"Ma..mana ad..da lah. It's nonsense" jawab aku dengan gagap.

"Habis tu kenapa pipi kau blushing? Nak kata kau pakai blusher, kau tak suka make-up" soal Haziq yang asyik tengok pipi aku yang tengah blushing.

"Diam lah. Sibuk je nak tau" jawab aku. Akhirnya aku mengorak langkah untuk keluar dari lif diikuti oleh Haziq.

"SHAH ALAM STADIUM!!! WE ARE GO!!" Teriak ku. Akhirnya kami berdua memulakan perjalanan kami.

End pov...

To be continue...

Siapa lelaki yang Nisa nampak tu? Handsome sangat ke laki tu? Hmmmm

[C] N I S A Where stories live. Discover now