Bab 27

148 10 0
                                    

Sebaik sahaja lelaki serta konco-konconya meninggalkan Nisa dan 3 pemain Selangor, Azrif mula mengerakkan tubuhnya yang sedang diikat ke arah Nisa yang lemah.

"Adik! Adik ada rasa sakit lagi ke?" Azrif memang menyelubungi rasa risau sangat terhadap Nisa.

"A..dik ok. A..bang jan..gan ri..sau lah" Nisa tidak mahu menyusahkan Azrif serta 2 pemain yang lain. Biarlah dia menahan kesakitannya.

"Adik, adik ada simpan telefon lagi tak?" Soal Nazmi yang sedih melihat keadaan Nisa sebegitu. Dia juga ingin Nisa supaya dia dapat menghubungi pihak polis.

"Tele..fon..a..dik..ke..na..ram..pas..den..gan..dio..rang" jawab Nisa. Tetapi dia terfikir sesuatu. Lalu dia mengangkat tangan kirinya. Dan Ya. Lelaki itu tidak merampas jam tangan yang Nia pakai. Jam tangan Nisa boleh membuat panggilan, menghantar mesej dan segalanya lah.

Lalu, Nisa mula menekan butang-butang kunci pada jam itu dan membuka aplikasi kenalan pada jam. Nisa mula mencari nama yang dia inginkan. Setelah dapat menjumpai nama tersebut, dia mula menghubungi nombor telefon tersebut.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Farish pov..

Aku mula merehatkan badanku di atas katil yang begitu enak sekali. Aku mengangkatkan kedua-dua tanganku dan letakkannya di belakang kepalaku.

Aku terfikirkan Nisa. Apa yang dia sedang buat? Ingahkah dia kepada aku. Takkan aku nak buat dia macam ni.

Sedang aku mengkhayal ataupun termenung memikirkan tentang Nisa, tiba-tiba telefonku berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Aku mengambil telefonku di belah kanan katil (?) Lalu aku melihat skrin telefon. Aku melihat ada nama Nisa disitu.

Aku tersenyum sinis. Pasti dia nak pujuk aku pasal petang tadi. Kan aku dah kata, aku takkan jawab panggilan kau atau mesej kau. Lalu aku mengheret butang merah pada telefonku (?).

Aku meletakkan telefonku di sebelah katilku. Selagi kau tak terima aku, selagi tu aku takkan tegur kau. Kau tak tahu ego aku macam mana.

End pov..

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Nisa mengeluh apabila panggilannya tidak diterima oleh Farish. Merajuk pasal petang tadi lah tu. Haaiihh!

Nisa cuba lagi menghubungi Farish. Tetapi tidak dapat dan panggilannya terus dimasukkan ke peti suara. Nisa mengalah. Lalu, dia mula bersuara.

'Fa..rish, sa..ya ta..hu awak ma..sih me..rajuk pa..sal pe..tang tadi. Ta..pi to..long..lah buang ego a..wak tu. Sa..ya me..mang per..lu..kan a..wak.

Awak to..long hu..bungi pi..hak po..lis. Sa..ya per..lu..kan ban..tuan. Mes..ti a..wak ra..sa pelik..kan kena..pa sa..ya tak hu..bungi sa..ja pi..hak po..lis. Sa..ya tak hu..bu..ngi pi..hak polis se..bab sa..ya anggap a..wak se..ba..gai he..ro atau wi..ra ke..pa..da saya. Sa..ya min..ta to..long san..gat-sangat. To..long hu..bungi pi..hak po..lis.

[C] N I S A Where stories live. Discover now