3 weeks later..
Azrif pov..
Sudah 3 minggu sejak peristiwa itu, Nisa tidak lagi menegurku atau mengunjung stadium untuk memberikan sokongan buatku. Dan sudah 3 minggu juga prestasi permainanku merosot (?). Aku tak tahu nak buat apa.
Click!
Tiba-tiba pintu bilik persalinan dibuka oleh seseorang dari luar dan orang yang membuka pintu itu ialah coach, Zainal Abidin Hassan. Aku lihat coach melangkah ke arahku dan dia menghempaskan name list (?) di hadapanku.
"Apa nak jadi dengan kamu ni Azrif? Sekarang prestasi kamu dah down" marah coach Zainal.
"I'm so sorry coach. I have a problem" terang Azrif. Coach Zainal memicitkan kepalanya. Dia pening dengan sikap anak buahnya yang makin merosot.
"Coach tahu kamu ada masalah. Tapi masalah kamu tu jangan bawa sampai ke sini. Ini masa depan kamu. Kalau kamu ada masalah, kamu boleh kongsikan masalah kamu pada coach, kawan-kawan kamu, ibu bapa kamu atau kenalan terdekat" nasihat coach Zainal. Aku hanya mengeluh panjang dan menganggukkan kepalanya.
End pov..
*****************
Farish pov..
Aku membelek fail kerjaku dengan kasar. Entah kenapa aku tak ada mood nak menyiapkan kerja-kerjaku yang tertangguh. Mungkin aku masih lagi memikirkan Nisa.
Sudah 3 minggu Nisa tidak bertegur denganku mahupun Azrif. Aku mengeluh panjang.
Tok! Tok! Tok!
Kepalaku terus terangkat untuk melihat gerangan tuan yang mengetuk pintu dan terpancarlah My PA, Meh Siew Ling atau nama samarannya Siew Ling. Lalu, personal assistant aku mula masuk ke bilik pejabatku.
"Ya Siew Ling, dengan siapa akan saya berjumpa nanti?" soalku sambil memandang Siew Ling. Siew Ling lalu membuka buku catatannya yang dipegang.
"Ok bos, hari ni bos akan ada meeting dengan company Food Good (?) pada jam 2 petang nanti" jawab Siew Ling. Aku hanya mengangguk kepalanya sahaja.
"Ok. Kalau macam tu awak boleh keluar" arahku. Siew Ling menganggukkan kepalanya dan berlalu pergi dari bilik pejabatku. Aku mengambil file yang berada di hadapanku dan aku membeleknya dengan berhati-hati.
End pov..
**********************
Nisa pov...
"Terima kasih! Sila datang lagi" ucapku kepada pelanggan yang membeli pakaian di tempatku bekerja. Ya! Aku sudah bekerja seperti biasa. Pada mulanya bos aku memarahi aku kerana sudah lebih 3 bulan aku tidak bekerja. Tetapi selepas aku menceritakan segalanya, dia meminta maaf dan aku terima maafnya.
Pelanggan itu memberikan senyuman padaku. Aku pula membalas senyumannya. Lalu, pelanggan itu mengorak langkah meninggalkan kedai pakaian ini. Aku memicit kedua-dua bahuku bergilir-gilir (?) disebabkan ada rasa lenguh sedikit.
"Nisa!" panggil bosku di sudut hadapan tandas tukar baju (?). Aku yang mendengar panggilan itu terus berlari ke arahnya.
"Yes boss, Bos nak apa?" soalku
YOU ARE READING
[C] N I S A
Mystery / ThrillerSelepas Nisa pulang dari stadium Shah Alam dan ingin pulang ke rumahnya, Dia ternampak bas pasukan Selangor (The Red Giants) di sebuah rumah flat yang buruk. "Diorang tidur kat sini ke?" Kata Nisa ragu-ragu. Dan secara tidak sengaja pergi ke rumah...