!Warning! Mature content!
Terasa payah mahu membuka mata. Berat. Dia perasan ada sesuatu yang lain dalam biliknya.
Ya!
Bilik.Ini bukan bilik dia! Ini bilik Fareez. Disebabkan sakit kepala yang teramat dia sudahpun tersilap masuk bilik.
Ya Allah! Malunya. Dia mendengar bunyi air dari dalam bilik mandi. Pasti itu Fareez!
Hilang terus sakit kepalanya. Belum sempat dia berlari ke bilik sebelah ada satu lagi benda jatuh dari dalam selimut.
Eh? Ni bukan ke..
Pantas dia melihat kedalam selimut.
Ya Allah! Alangkah terkejutnya dia setelah melihat dirinya berselimut tanpa seurat benang pun!
Apa dah jadi??
Nafasnya turun naik. Apa Fareez buat dengan aku ni?? Dah lah tak mintak izin. Perlahan2 mukanya diraup. Bulan ini saja nafsu serakah Fareez melampau2. Tak tahu apa yang merasuk badannya. Kali ini dia menyentuh Suffiya dalam keadaan dia tidak sedar pula. Dia kembali beralih ke posisi pembaringan.
Malu.
segan.
Biarpun bukan pertama kali, namun rasa itu seringkali membuat dia tak senang hati. Bunyi bilik air dikuak. Suffiya pura2 memejam mata. Dia melihat Fareez bersiap ala kadar dengan mata yang dikecilkan sebelah.
Penuhnya perfume dia sembur. Buang tebiat ke apa? Tapi okay jugak tkdelah dia bau badan Fareez yang menyengat tu.
"Dah bangun?"soal Fareez sedar Suffiya bergerak2 kakinya.
adus. Kantoi. Suffiya menjelingnya kasar.
"Apa awak buat kat sini and kenapa saya tak berbaju?"lurus soalannya. Fareez menggaru2 kepalanya yang tidak gatal.
Nak tipu ke nak jujur?
"Kau rasa?"dia membuat teka teki. Muka Fareez sengaja didekatkan dengan Suffiya.
Terasa nafas segar dia. Suffiya memejam mata rapat2. Apa lagi dia ni...
"Wangi kan aku.?"soal Fareez semakin dekat dan dekat. Suffiya sekadar mengangguk dan makin kebelakang kepalanya.
"Jom sayang,"ajak Fareez.Jom?
Hoi apa ingat aku ni apa kilang budak ke? Suffiya geram. Bukankah dia dah lepaskan nafsu empunya diri semasa dia belum sedar tadi?
"Aw..awak! Lagi sekali? Please stop it. I need rest,"Suffiya memberi alasan. Padahal sikit pun dia tak berasa setiap perlakuan Fareez semasa dia tidur tadi.
"Lagi sekali? Oh come on la sayang.. Aku belum langsai lagila.."balas Fareez dgn nada gatal.
Meleret.
Tadi tu persiapan aje.
Bukak baju.
Bukak seluar.
Bukak apa yang patut.
Tak nikmat rasanya bantal isteri masa tengah tidur.
"Mm.maksud awak?"
"Kau belum langsaikan tanggungjawab kau pun lagi sayang...."tangannya melingkar di dada Suffiya.Ya Allah. Kenapa laki aku macam ni? Suffiya mengerang perlahan.
Lemah.
Dia redha kerana itu tanggungjawab. Fareez tidak tahu kenapa sejak isterinya mengandung, nafsunya makin membuak. Bentuk badan Suffiya yang baru begitu membuat dia giur.
Bau haruman yang disembur menyucuk hidung Suffiya. Baru dia tahu kenapa Fareez sembur minyak wangi banyak2. Rupanya dia taknak Suffiya muntah barangkali.
Aktiviti mereka berlarutan hingga jam 2 pagi. Suffiya merintih lemah. Matanya meminta untuk dipejam. Namun sering saja Fareez menganggu lenanya
"Sayang.. Jangan lah tidur lagi..."rungut Fareez sendiri..
Gila sungguh laki dia. Cara Fareez layan dia sangat berlainan. Berbeza2. Semua itu mengikut moodnya semata2. Kejap sayang, kejap aku kau, kejap awak saya.
"Aku ada benda nak cerita ni.."kata Fareez lagi. Dia melihat Suffiya perlahan2 membuka mata. "Ye awak..."cuba dilayan walaupun matanya dah tak mampu dibuka.
Gila apa malam2 nak bercerita.
Buang tebiat sungguh laki aku.
"Tadi aku jumpa Anis. Kau kenalkan?"
Suffiya mengangguk perlahan. Sikitpun tidak menarik perhatian si isteri. Apa yang nak dikomen dia hanya bercerita tentang bagaimana mereka berpisah. Dan akhir sekali dia ada mendengar Suffiya memberi respon
"Baguslah kalau macam tu"Dan terus matanya tertutup rapat. Tidak lagi berkelip spt tadi.
Fareez melambai kearah muka Suffiya. Alaa dah tidur ke.
Sikap Fareez makin pelik. Dia sendiri tidak tahu samada memang sebab pembawakan budak yang ada dalam perut Suffiya, ataupun...
Memang betul dia ni hidup dah tak lama!
Erti kata lain,
Buang tebiat.
Azan subuh berkumandang.
Subuh tidak berjaga. Kedua mereka tidur saling berpelukan. Hanya bertutupkan selimut tebal.
Bestnya tidur.. Tepat jam 9 Suffiya terjaga dari lena.
Cepat2 dia gerak si suami.
"Awak awak tak pergi kerja ke?"dia menggoncang badan Fareez laju. Fareez masih buat bodoh. Sempat lagi tangan Suffiya dibuat bantal peluk.
Hisyh dia ni! Tak sudah2 lah. Suffiya naik rimas. Segera dia mencapai pakaian yang berselerak entah kemana hilangnya. Selesai memakai baju dia kembali ke sisi suami .
"Awak bangun!!!!!"jeritt Suffiya dekat di telinga Fareez membuatkan dia tterkejut beruk. Muka Suffiya jadi mangsa kejutan prasangka! Dia ingatkan ada benda terbakar tadi.Yela terbakar.
Mahu terbakar dia dengan papanya kalau tahu dia lewat lagi harini.
"Pukul berapa ni?"soal Fareez terpinga2.
"Pukul 9.15."
Pantas Fareez berlari anak mencapai tuala dan masuk ke bilik mandi. Suffiya yang memerhati sekadar tergeleng kecil. Peristiwa malam tadi terimbas.
Ya Allah..
Tak tahu apa nak dirasa. Tapi sungguh dia belum rasa nikmatnya bersama suami yang dia cinta. Mungkin kerana Fareez sekadar menjadikan dia pemuas nafsu semata. Bukan cinta. Apapun dia bersyukur kerana dia baik baik saja. Akui Fareez semakin ganas, membuatkan Suffiya lebih berwaspada.Ya ampun ya ampun gimana dongg beres nggak? Maaf ya udah diwarning tu punya mature contentnya. Kalau ada yang kurang harap diampun ya bye bye sayangku intan payung😁😂
YOU ARE READING
SETINGGI EGOMU
RomanceUtk pembaca baru, selamat datang! Lot of typo belum sempat edit. Terima kasih sudi baca!😘 Nurdayana Suffiya adalah lepasan Sarjana Muda dalam bidang Undang-undang Syariah di UiTM Shah Alam. Seorang gadis yang taat akan ibu dan ayah juga punyai pega...