2

459 16 3
                                    

Isa

"Isaaa!" Ik open langzaam mijn ogen en ik draai me om. Mijn moeder stormt mijn kamer in.

"Isa het is al kwart over 8 je moet over een kwartier op school zijn." Zegt ze rustig. Ik spring op. Emma zal vast niet echt blij zijn. Ze wij fietsen altijd samen. Ik kleed me snel om en doe wit shirt aan met een lange spijkerbroek met gaten aan. Ik doe snel mijn eyeliner en mascara. Ik ren naar beneden en ik pak snel mijn jack. Ik maak geen brood, ik koop wel iets in de kantine. Ik ren naar buiten om mijn fiets te pakken. Na 3 minuten ben ik bij Emma. En ze staat er nog. We komen sws te laat. Dus we kunnen net zo goed nog even ontbijten bij de Hema. Als we tegenover elkaar zitten. Pakt Emma weer haar telefoon. Gezellig, not.

"Waarom zit jij de hele tijd op je telefoon? Vind je iemand leukk???" Emma kijkt mij geïrriteerd aan. En ze richt zich weer op haar telefoon. Lekker gezellig zo'n chagrijnige vriendin.

"Zo Emma en isabel. Wat fijn dat jullie toch zijn gekomen." Emma gaat snel bij jade zitten. Zoë en Lauren zitten niet bij ons in de klas. Liam wel maar die zit altijd naast iemand anders. Er is nog een plekje vrij. Jupp, naast Kai.

Kai

Isa komt naast me zitten. Ze heeft wel lef. Maar daar hou ik wel van. Ik kijk naar haar lijf, tja dat doen jongens nou eenmaal. Wat me als eerst opvalt is haar fel roze bh onder haar wit/grijze shirt. Ik kan ook niks zeggen en dat ze de hele dag voor gek loopt maar dat vind ik een beetje zielig. Ja, ik heb wel een hart. Een kleintje maar het is er een. En ik vind het grappig om te zeggen. Hahah.

"Zo Isa, mooie bh heb je aan!" Zeg ik fluisterend en zonder haar aan te kijken. Ik zie haar kijken. En haar hoofd wordt knal rood. Ik hoor ook een soort "shit" heel zachtjes. Waardoor ik nog meer mijn best moet doen om mijn lach in te houden.

"Je kan nu net zo goed helemaal je shirt uit doen hoor. Vind ik niet erg." Zeg ik. Zonder te lachen.

"Nooit voor jou Kai!" Ik lacht vals, ze weet mijn naam dus. Ze negeer me de rest van de les en als de bel gaat vliegt ze naar haar kluisje. Ik loop naar mijn vrienden.

Isa

Mijn broer luke komt naar mij toe. Hij doet een niveau hoger dan mij en is 2 jaar ouder. Hij zit in het examen jaar. Ik pas volgend jaar.

"Dus jij kent Kai wel?" Ik haal mijn schouders op.

"Hij misbruikt je als je niet uitkijkt ik heb al veel verhalen gehoord! Hij zat eerst bij Nina op school" Ik zucht. Nina is het vriendinnetje van luke. Ze is echt heel aardig. En komt ook vaak mee naar huis.

"Isa! O mooie bh" ik rol met mijn ogen. Jade komt naar mij toe. Samen lopen we naar de volgende les. Ik heb ook snel even een wit hempje van jade geleed. Gelukkig kunnen we nu met ze 3e in een groepje zitten. Kai zit nu ook bij andere jongens die zich zelf ook heel leuk vinden. Maar Kai is wel echt de ergste. Ik schenk er geen aandacht aan en ga gezellig met jade en Emma kletsen. Ook al is Emma niet heel gezellig. Ik weet niet wat ze heeft maar ik vind haar zo echt niet leuk. We hebben nu mentor les maar ik let niet echt op mijn agenda inkleuren is leuker.

"En Isa, weet jij al wat je gaat doen?" Ik kijk verschrikt op. Altijd als ik niet op let krijg ik de beurt. Volgens mij mag ook geen enkele docent mij.

"Vooruit, even voor de gene die niet hebben opgelet. Je moeten een werkstuk schrijven over een van de 10 onderwerpen. Alleen!" De bel gaat. Gelukkig. Ik heb even gekeken en het moet ten wel 3000 woorden zijn!! Hoe kunnen ze ons dit aan doen. Alsof school niet al moeilijk genoeg is. Ik zucht. In de gangen is het druk en iemand stap per ongeluk op mijn lossen veter. Ik struikel naar voren zo boven op Natascha.

"Wtf! Trut! wat doe je? Nu is mijn topje gekruikeld!!" Ik ga van haar af.

"Jij bent zelf een trut. En o, ja er zit daar een spin !" Ik wijs naar haar hooft. Ze gilt echt heel hard. En loop grinnikend weg. Er zat helemaal geen spin maar ik weet dat ze dan gaat gillen. Ik weet het heel kinderachtig is maar ik kon zo snel even niks verzinnen. En kom op? Het best grappig?

We hebben nu gym. Ik vind het best een leuk vak. Vooral voetbal maar ik ben er niet zo heel goed in maar het is wel leuk. Vandaag gaan we basketballen. Ik zit bij Emma, Liam, en bij Natascha en nog een paar kinderen. Emma heeft er allemaal geen zin dus daar hebben we weinig aan. Wij beginnen met de bal. Liam gooit hem naar mij en ik gooi de bal naar een andere jongen die hem naar voren speelt en scoort. Als het andere team de bal heeft begint Kai. Hij speelt naar max een vriend van Kai en die speelt naar jade. Jade probeerd te scoren maar dat mislukt. Als ik de bal heb rent Kai op me af. Hij rent niet af of zo nee hij stormt op me af. Ik val naar achteren. De docent zegt er ook niks van en het spel gaat door. Dus Kai? Gaan we het zo spelen? Ik sta op en ren op hem af en trap 'perongeluk' op zijn voet. En ik kijk hem arrogant aan. Ik ren naar voren en scoor. Ik geef Emma een hifive die eindelijk een beetje mee doet.

Na de gym is het pauze. Ik haal wat uit de kantine. Natascha staat daar met haar nep vriendinnen. Kai staat er bij met nog een paar vrienden. Natascha kijkt Kai uitdagend aan. Kai doet niks. Grappig eigenlijk om te zien dat Natascha zo haar best doet. Andere jongens zouden aan haar voeten liggen. Ik krijg een koude rilling als ik er aan denk. Kai ziet dat ik kijk en hij loopt op me af. Hij komt naast me in de rij staan en natascha kijkt me gemeen aan. Nou, alsof ik hier zo blij mee ben. Ik zucht en wacht op mijn broodje.

"Jij bent niet de beste in basketbal hè?"

"Jij ook niet" zeg ik bot.

"Mijn teen is blauw" ik kan wel gaan vertellen dat mijn kont blauw is maar dan zou hij me alleen maar uitlachen.

"Als jij nou een een tijdje uit mijn buurt blijft zal ik niet meer op je teentjes trappen" zeg ik en ik loop met mijn broodje weg. Zo daar ben ik wel eventjes vanaf. Tevreden loop ik terug naar mijn vrienden.

-

Oké dat was hoofdstuk 2 al weer. Yeeass en de foto was haar kleding die ze aan had xx

Mean guys Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu