6

389 14 1
                                    

Isa

Het is vandaag maandag en we gaan vandaag naar Den Haag. Ik heb er best wel zin in alleen een groot nadeel. Kai. Maar ik ga gewoon mijn mijn vriendinnen dus het komt wel goed. We verzamelen met twee klassen bij de bussen. Ik ga samen met jade. Zoë met liam en lauren met emma een beetje in het midden zitten. Daar is het altijd wat gezelliger. Kai en max en lex gaan op de achterste bank zitten en de barbie popjes voor hun. Het lijkt mij verschrikkelijk als ze zo'n geval als Natasha achter je broek heb hangen. Ik zou gek worden.

Na een uur zijn we er. We moeten een paar foto's maken en de opdrachten zoeken we wel op internet. Met ons groepje gaan we als eerst naar de McDonald's omdat ik nog niet gegeten heb is dit wel handig. En lekker gezond. Not. Als we binnen zijn pakt emma meteen haar telefoon weer. Ik weet nu wel dat ze een vriend heeft maar dat kan ze best zeggen.

"Emma, waarom vertel je niet dat je een vriend heb?"

"Hoe weet jij dat nou?"

"Dat zie je toch. Je zit de hele tijd op je telefoon." Ik ga niet echt vertellen dat ik op haar mobiel heb gekeken.

"Oke, isa beloof je dat je het aan niemand verteld!" Ik knik snel voordat ze zich bedenkt.

"Vooruit dan. Ik ben misschien een beetje verliefd" Fluistert ze.

"OMG, dat is toch mega leuk! Waar, hoe, wie, waar ken je hem van?" Ze kijkt verdrietig.

"Nou, ik ken hem via instagram." Zegt ze met een rode kop.

"maakt toch helemaal niks uit. Heb je een foto?" Ze knikt en ze laat zijn insta zien. Hij is echt mega knap!

"Ja hij is echt geweldig! Maar hij is 24." Ik kijk haar bezorgd aan.

"Emma, dat scheelt wel 8 jaar. Dat is best veel." Zeg ik. Ze knikt.

"Maar hij is echt geweldig!" Ik lach. Ik ben wel blij dat ze dit heeft verteld. Maar ik maak me wel zorgen.

Na de McDonald's gaan we shoppen. En de jongens moeten mee. Omdat de tweetallen bij elkaar moeten blijven. Ik sta nu met Jade in de paskamer. Zij heeft een heel sexy topje aan. Het staat haar echt heel goed. Ze loopt naar buiten om het topje te showen aan de andere meiden. Kai en Max zijn een eindje verderop op een bankje gaan zitten. Ze staan op en lopen onze kant op.

"Staat sexy hoor!" Roept max door de hele winkel. Max krijgt een boze blik terug. Maar stiekem vond ze zijn reactie wel leuk dat zie ik aan haar. Ze gaat snel het pas hokje weer in. Ik ga een eigen hokje in en ik pas ook een topje.

"Ik zou het zo laten." Ik draai me heel snel om. Ik heb mijn shirt uit waardoor ik alleen een bh aan heb.

"WTF, ga weg!" Ik duw Kai het hokje uit. Maar hij stapt naar voren. Ik zit nu in een hoek met alleen een spijkerbroek en en BH aan.

"Wil je een stoot in je lul of ga je zelf weg?" Kai deinst achteruit en gaat buiten het hokje staan. Ik zie dat hij spiekt tussen de gordijnen.

"KAI! ga weg!"

"Kan niet! We zitten aan elkaar vast. We moeten in tweetallen blijven. Weet je nog?" Ik zucht. Als we klaar zijn gaan we de volgende winkel in.

Na 4 uur gaan we weer naar huis. Ik ben echt kapot moe. Ik heb ook echt te veel geld uitgegeven. Uiteindelijk heb ik 2 topjes, een vest, een nieuwe broekje en nieuwe schoenen. Na een half uur fietsen ga ik uitgeput op de bank zitten. Er is niemand thuis dus lekker rustig. Even later hoor ik de deur open gaan. Dat zal luke wel zijn. Maar dan zie ik Rolf binnen stappen.

"Wat doe jij hier?!?!"

"Ook leuk om jou te zien." Ik kijk hem raar aan. Wat doet hij hier. En hoe komt hij aan een sleutel?

"En wat doe jij met mama's sleutel?"

"Ik moes even wat voor haar ophalen. Maar jij moet echt een beetje liever tegen mij en je moeder doen. Je moeder wordt er echt verdrietig van hoe jij tegen mij en haar doet!" Waarom bemoeit hij zich hiermee. Het is míjn moeder.

"Waar bemoei jij je mee? Ga gewoon weg en kom nooit meer terug. Mijn moeder red het prima zonder. Dat doet ze al 16 jaar!" Schreeuw ik tegen hem. Hij loopt naar mij toe en wijst met zijn vinger.

"JIJ MOET EENS NIET ZO BRUTAAL DOEN! Ik zal hier nog wel vaker komen dus wen er maar aan!" Zegt hij met een strengen blik. En hij geeft mij een klap op mijn wang. Ik voel het branden. Ik voel aan de plek het voelt rood en het wordt waarschijnlijk morgen heel dik. Een traan loopt langs mijn wang. Maar hij is dat niet waard.

Rolf zucht een keer diep en loopt dan de kamer uit. Ik haat die man. Ik moet luke bellen. Maar ik ga hem niet voor zo iets bellen. Ik vertel het hem wel als hij thuis is. Maar hoe kan mijn moeder hem nou leuk vinden? Na een uur komt luke thuis.

"Wat is er met jou wang gebeurd?" Vraagt hij bezorgd.

"Rolf heeft me geslagen." Zijn gezicht gaat van bezorgd naar woest.

"Weet mam dit al?" Ik schut mijn hoofd.

"Ze zal me toch nooit geloven." Luke weet dat ik gelijk heb. Hij pakt voor mij een icepack wat ik eigenlijk al veel eerder had moeten doen. Ik krijg een appje van mam.

'Wil je alvast spaghetti maken voor 4 personen? X mam'

Ik laat het berichtje aan luke lezen.

"Die man komt echt het huis niet meer in hoor! Kom zeg maar tegen mam dat wij weg moeten, we gaan wel pizza eten!" Ik app het tegen haar en samen gaan we naar Nina. We bestellen daar dan wel een pizza want we hebben besloten dat we niet langer met hem in 1 huis willen zitten. Als we bij Nina zijn wordt luke gebeld door mam.

Luke

Ik neem op.

"Luke jij komt nu samen met Isa naar huis! Ik moet wat belangerijk bespreken!"

"Niet als Rolf er ook is. Mam, Rolf heeft Isa geslagen!" Het is even stil aan de andere kant van de lijn.

"Dat is echt onzin. Ik weet dat ze hem niet mag maar daar wil hij verandering in maken. Hij gaat iets belangerijks vertellen, dus daarom moeten jullie nu naar huis komen!" Ik zucht.

Na 10 minuten zijn we weer thuis. Ik ben echt bang dat mijn moeder en Rolf verder willen. Niemand mag mijn zusje zo iets aan doen! Isa is bang. Dat kan ik zien. Als we dan eindelijk met ze vieren aan tafel zitten begint Rolf te vertellen.

"Ik weet dat het niet zo' n goed begin was maar ik heb een verrassig! We gaan in de herfst vakantie met ze 4e naar Texel!" Ik weet niet wat ik hoor. Met hem naar de Texel! Ik ga nog liever naar de noordpool in mijn eentje! Isa staat op en ze rent naar haar kamer.

"Mam! Wij willen helemaal niet met HEM naar Texel!" Schreeuw ik.

"Het wordt hardstikke leuk, hij heeft al een camping geboekt en het is lekker in de natuur."

"NEE! Ik haat hem! Snap dat dan!" Ik sta op en ren achter Isa aan.

-

Wat vinden jullie van Rolf een klootzak hè? Laat een comment achter of een vote dan wordt ik heel gelukkig! 😊 en soms heb ik zin om twee hoofdstukken te plaatsen op een dag dus dat doe ik dan ook🎉🎉🎉

Mean guys Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu