Als ik boven kom staat Luke al in mijn kamer. Dit had ik kunnen verwachten. Ik zucht en ik laat me op mijn bed vallen. En ik luister naar de preek van Luke.
"Isa ik was dood ongerust! Waar heb je gezeten en met wie was je?"
"Oké Luke! Ik kwam Kai tegen na zaterdag hij liet mij struikelen alle 15 glazen vielen op de grond, ik ging tekeer tegen hem en toen kwam Scott mij verdedigen en toen werd ik ontslagen omdat ik Kai uitscholt en..."
"Wacht, wie is Scott?" Ik rol met mijn ogen, is dat nou het enigste wat hij heeft gehoord.
"Wat maakt dat uit? Hij hielp mij en hij ging mee naar de dokter!"
"Dokter?" Ik rol met mijn ogen, hij heeft mijn arm niet eens gezien.
"Ja, zes hechting!" Ik ga in mijn bed liggen. Hij loopt onrustig heen en weer. Hij is echt een fantastische broer hoor maar zo ongerust! Ik zucht en ik draai mijn hoofd.
"Isa hier hebben we het er morgen nog wel over!" Ik zeg niks, ik hoor alleen maar dat Luke mijn kamer uit loopt. Na 10 minuten val ik in slaap.
Kai
Vandaag is het weer maandag. Ik moet weer naar school. Ik wil wel thuis blijven maar dat zou heel erg opvallen en laf zijn. Dus ik moet wel naar school. Isa was zaterdag nog ontslagen. Ze moet weten dat dat niet kan!
Als ik mijn scooter parkeer zie ik Isa en haar vriendinnen al staan. Ik heb echt spijt dat ik ooit voor hun pizza heb gebracht zonder shirt. Maar dat was eigenlijk voor max. Want Max en Jade hebben een date. Hij is mega nerveus echt heel irritant. Ik snap niet wat hij zo leuk vind aan Jade. Ik bedoel ze is aardig hoor maar ze is denk ik te aardig. En dat hoeft van mij niet.
"Zo, Kai moet je nog een beetje cola hebben voor in je haar?" Zegt Max plagerig. Ik pak zijn hooft en ik duw hem naar onder.
"Nog een zo'n opmerking en je ligt in de prullenbak!" Probeer ik drijgent te zeggen. Max lacht. Als we in de klas zitten is het ongemakkelijk stil. Niemand durft wat te zeggen. En Isa zit aan de andere kant van de klas. Om haar hand zit verband. Zou dat komen door dat glas? Haar hand bloede wel maar zo veel? Als de bel gaat loop ik naar haar toe.
"Hoe komt dat van je hand?" Isa draait zicht om en ze rukt haar arm los.
"Wat gaat jou dat aan, en volgens mij is je missie mislukt want ik leef nog!" Ik kijk haar met grote ogen aan.
"Komt dat door het glas?" Ze haalt haar schouders op, ja dus.
"Zes hechtingen. Dus rot nu maar op!" Ik zucht. En ik pak haar arm.
"Ik ga niet weg hoor!" Ze rukt haar arm weer los en ze loopt weg. Ik heb wel een beetje spijt, want dit was nooit mijn bedoeling. Na nog twee lessen is het eindelijk pauze. In de pauze zie ik iedereen de hele tijd naar mij kijken. Ik wordt er gek van!
"Zo Kai, voel je je ongemakkelijk dat je een keertje ben afgewezen!" Roept een jongen. Ik sta op en ik pak zijn kraag.
"Niemand wijst mij af! Zelfs Isabel niet!" Zeg ik drijgent. De jongen kijkt mij bang aan en ik laat zijn kraag los. Hij rent weg. Sukkel! Het is ook meteen stil in de aula en niemand durft meer te kijken. Zo nu weten ze weer hoe het moet. Tevreden ga ik zitten. Alleen Isa zie ik kijken. Ze kijkt boos naar mij. Ik kijk snel weg.
Isa
Ik dacht dat Kai wel iets geleerd had van vrijdag. Maar niet dus. Hij moet een lesje leren. Alleen nu nog een goed plan. Maar hij zal het leren dat weet ik zeker!
"Weten jullie een goed idee om Kai terug te pakken?"
"Is dit wel slim? Ik wil niet in de problemen komen!" Zegt Emma.
"Emm, hij kan niet zo maar ieder meisje pakken!" Ze knikt en eet haar brood verder. Ze moet dit niet zomaar ongemerkt voorbij laten gaan!
"We moeten hem terug pakken!" De hele tafel komt al met geweldige ideeën. Dus dat is mooi. De bel gaat en we hebben wiskunde. Die vrouw die wiskunde geeft is afschuwelijk! Ze kan geen orde houden en ze haat kinderen. Wie wordt er nou weer docent als je kinderen haat? Ik stap haar les binnen maar de docent is er nog niet. Gelukkig.
"Hé Isa wanneer is het nou herfstvakantie?" Vraagt Jade Ik schrik, shit herfstvakantie ik heb daar echt geen zin in. Maar gelukkig gaan Jade en emma mee.
"Uhmmm volgende week. Maar we gaan zaterdag al weg." Gelukkig is het maar een half uurtje rijden dus als we het niet meer trekken nemen we gewoon de trein.
Lauren komt naast me zitten. Tijdens wiskunde zit hij wel in mijn klas. Ik heb het gevoel dat ik iets vergeten ben. Maar wat? De les is al begonnen dus ik heb geen tijd om er verder aan te denken. Want als je bij haar niet oplet moet je het hele lokaal kauwgom vrij maken. En dat is goor! Ik hoor Jade en Emma fluisteren over het feest. O, ja het feest!
"Lauren hoe is het nog afgelopen met die jongen?" Er komt een lach op zijn gezicht.
"We hebben wat gepraat maar het wordt niks" Zegt hij trots.
"Owhh jammer" Zeg ik net iets te hard
"ISA! Wil jij soms kauwgom krabben?" Ik schut mijn hooft. Wat een stomme vraag natuurlijk wil ik geen kauwgom krabben! Maar ik zal er wel niks van zeggen. Dat lijkt mij beter voor iedereen. Als de bel is gegaan is de school uit.
Vanavond heb ik weer een soort date met Scott, ik vind hem echt heel lief Als ik thuis ben kleed ik me snel om, ik moes nog nablijven omdat ik wiskunde niet af had. Dus nu heb ik haast. Ik ren de trap op, maar ik mis zoals gewoonlijk weer een trede en ik donder weer naar beneden. KUT trap! Langzaam loop ik naar boven en ik doe een nieuw setje kleren aan. Een top met een rokje en nog een beetje make up, zo ik ben helemaal klaar. Ik stap op mijn fiets en ik fiets naar het restaurant waar we hadden afgesproken. Scott zit er al. Hij heeft een zwart shirt met een v- hals wat hem behoorlijk sexy staat.
"Jij ziet er mooi uit!" Ik lach.
"Jij mag er ook wel zijn!" Hij lacht ook en we bestellen alvast wat te drinken. Het is een heel chique restaurant.
"Heb je nog wat van Kai gehoord?"
"Ja alleen dat hij vroeg hoe ik aan dat verband kwam maar ik werd boos." Hij knikt.
"Nou, het komt wel goed. Vroeger waren Kai en ik vrienden, maar toen ging hij met foute gasten om en ik wou dat niet meer." Ik knik begrijpend.
"Maar vertel eens wat over jezelf?" Zeg ik om het onderwerp te veranderen.
"Oké, ik ben 18 en ik studeer hier in de stad."
"Oké nu ben ik. Ik ben 16 jaar en ik heb een broer Luke. En mijn moeder heeft een nieuwe vriend die echt heel gemeen is. En ik ga dit weekend met hem mee naar Texel." Zijn gezicht kijkt verbaasd.
"Daar heb je zeker geen zin in." Ik schut mijn hooft.
"Maar mijn twee beste vriendinnen gaan mee. Dus dan heb ik een grotere overlevingskans." Lach ik. Maar het is eigenlijk helemaal niet grappig. Want ik ben gewoon bang voor die gast. Na twee uur brengt Scott mij weer naar huis.
"Het was gezellig!" Hij knikt en hij geeft me een kus op mijn wang.
"Ik app je nog." Fluisterde hij in mijn oor. Ik knik en ik open de deur. Het was een leuke avond.
-
Die foto is het setje die Isa aan doet naar de date. en.... ik heb 101 lezers!!!! Omg ik ben zo blij!!! Dankje wel allemaal!!!
JE LEEST
Mean guys
Teen FictionKai legt een hand op mijn boven been. "Wil je van mij af blijven!" Hij lacht vals. "Isa snap het nou, ik doe wat ik wil. Dus als ik jou wil aanraken doe ik dat." Ik zucht en ik sla zijn hand weg. "Je mag dan wel de Badboy van de school zijn, maar...