Isa
Mijn wekker gaat af en ik geef er een hele harde mep op. Hij klettert op de grond en er is een stuk van af gebroken. Oeps.. ik stap uit bed en doe mijn dagelijkse ochtend dingetjes. Eerst emma wakker maken dan brood maken, tas in pakken en tanden poetsen.
Op school kijkt Kai de hele tijd naar mij. Super irritant. Ik stap op hem af.
"Kan je het zien Kai?" Hij duwt mij tegen de kluisjes. Waar is dit nou weer goed voor?
"Isa waarom luister je niet naar mij? Die Scott is gevaarlijk, hij zal jou pijn doen!" Ik ruk me los.
"En wat maakt jou dat uit?" Oei, op deze reactie had hij niet gerekend.
"Het boeit me ook niet maar ik kan er niet tegen als mensen niet naar mij luisteren. En al helemaal niet als jij dat doet. Dus wees slim en dump die gast!" Hij zet zijn hand weer op mijn schouder zodat ik tegen de kluisjes aan blijf. Ik ruk me weer los en ik loop weg.
"Ik bepaal zelf wel wat ik doe!" Roep ik nog en ik loop naar de les. Toch krijgt hij mij aan het twijfelen. Neehh, ik vertrouw Scott en waarom zou hij mij helpen? Hij haat mij? Ik zucht en ik loop weer naar de les.
Kai
Fack! Waarom gelooft ze me niet? Ik moet het bewijzen. Ik kan hier niet tegen! Als de school uit is ga ik naar het huis van Scott. Max is ook mee.
"Kai waarom doe je dit eigenlijk?"
"Ik haat Scott nog veel meer dan Isa en hij gaat sws vreemd." Ik ga niet vreemd want ik heb nog nooit een serieuze relatie gehad. En ik maak me zorgen om haar. Ik sluip via de regenpijp naar boven ik kijk door het raam en ik zie daar Emma. Kut verkeerde kamer. Ik zie dat een andere jongen. De vriend van Scott owen emma helemaal aan het aflebberen is. Emma kijkt op en kijkt mij recht aan. Ze gaat van Owen zijn schoot.
Ik spring naar beneden en we gaan via een andere weg naar Scott zijn kamer die er naast zit. Als we beide in de kamer zijn kijk ik om me heen. Het is een best grote kamer met een groot twee persoons bed. Naast het bed ligt een kist. Ik kijk er in en ik zie allemaal kleding stukken van meiden. Ik moet er van lachen. Ik hoor dat er iemand naar de deur loopt en we sluipen weer uit het raam. Ik ga op het dak van de veranda staan. Max doet het zelfde. Ik hoor Scott zijn stem en nog een andere meid. Maar Isa is het niet. Ook hoor ik emma die iets heeft gehoord.
"Scott!" Ik spring als een soort ninja naar binnen en emma staat in de deur opening.
"Scott wat is dit? Je bent met Isa! Klootzak!" Ze draait zich om naar Owen.
"Wist jij dit?" Hij haat zijn schouders op en kijkt gemeen. Emma geeft hem een klap in zijn gezicht.
"Klootzak!" Ze wilt de kamer uit lopen maar Owen houd haar tegen. Ze begint te huilen. Scott loopt op mij af en hij wil mij slaan maar ik pak zijn pols en ik draai hem om. Hij zakt in van de pijn maar hij geeft mij een vuist in mijn wang. Het doet pijn. Maar ik hou zijn pols vast. Max rent naar Owen die Emma nog steeds vast heeft.
"Emma als je dit tegen Isa zegt overleven jullie allebei dit niet!" Fluistert Owen in haar oor. Emma probeert zich los te rukken. Maar Emma is een kop kleiner dan hem. Ik laat Scott los en ik sla Owen vol op zijn oog en hij zakt door elkaar. Ik pak Emma en ze rent naar buiten via het raam. Max staat Scott neer en hij loopt naar het meisje op het bed.
"Blijf uit de buurt van dat soort jongens, je wilt geen slet zijn!" Zegt Max. Ze knikt en we klimmen uit het raam. Als Emma beneden is begint te rennen. Naar haar huis. Ze is in shock. Misschien is het beter als we haar even laten. Dan kan ze het zelf vertellen. Dat moet ze wel doen en niet bang zijn voor die jongens. Wij lopen stilletjes naar huis. Isa is in groot gevaar en ik moet haar beschermen.
Isa
Ik hoor de deur open slaan en Emma komt huilend binnen. Heeft ze haar moeder weer gesproken? Ze rent langs mijn kamer naar haar kamer. En ze laat zich op haar bed vallen. Ik sta op en ik loop naar haar kamer. Ze ligt huilend op haar bed. Ik ga op het randje van haar bed zitten.
"Ga weg!" Roept ze. Ik schrik van haar reactie.
"Wat is er gebeurt?" Ze gaat recht op zitten. En ze kijkt me aan.
"Je mag het niet weten. Als je blieft ga weg." Huilt ze weer. aarzelden loop ik haar kamer uit. Ik snap er echt niks van. Als het over haar moeder zou gaan zou ze het wel zeggen. Niets begrijpend ga ik naar beneden en ik warm mijn avond eten op. Vanavond zijn emma en ik alleen. Dus ik pak een bord en ik schep de spaghetti ook voor haar op. Ik loop weer naar boven en ik zet het op haar nachtkastje. Ze heeft haar hooft gedraagt naar de muur.
"Emma gaat het over Owen?" Ik zou het me niet kunnen voorstellen maar het is het enigste wat ik kan bedenken. Ze slikt en ze gaat rechtop zitten. Ze veegt een traan weg.
"Het is uit." Ik loop naar haar toe en ik geef haar een knuffel. Ze snikt zachtjes. We eten samen onze spaghetti op en ze is nog steeds heel stil. Al snel valt ze in slaap. Ik app Scott om te vragen wat Owen heeft gedaan.
Wat heeft Owen gedaan met emma en waarom is het uit?
Weet ik veel. Hij vond het zelf ook kut.
Hij is weer lekker bot! Waarom weet hij niet waarom zijn beste vriend het heeft uitgemaakt? Ik zucht en ik reageer er niet meer op. Ik leg mijn telefoon weg en ik val al snel in slaap.
-
JE LEEST
Mean guys
Teen FictionKai legt een hand op mijn boven been. "Wil je van mij af blijven!" Hij lacht vals. "Isa snap het nou, ik doe wat ik wil. Dus als ik jou wil aanraken doe ik dat." Ik zucht en ik sla zijn hand weg. "Je mag dan wel de Badboy van de school zijn, maar...