18

299 11 1
                                    

Isa

Het is vandaag donderdag de laatste dag dus. Morgen gaan we naar huis. Ik heb Kai nog niet gesproken. Maar ik heb wel spijt dat ik niks gezegt heb tegen Luke. Kai heeft Rolf geslagen. En Rolf had een hele blauwe plek op zijn oog. Hij zei dat hij tegen een kast was aangelopen. En mijn neus is ook nog steeds beurs. Maar waarom heeft Kai dat gedaan? Hij haat mij? Ik zucht en ik laat me weer in de hangmat zakken. Scott komt naast mij zitten. Hij geeft mij een zoen en hij pakt mijn hand

" Kom ik heb een ontbijt je voor je!" Als ik bij hun tent kom staat er een dine voor twee met twee kaarsjes. Ik schiet in de lach. Hij kijkt mij beledigend aan maar hij lacht ook.

"Voor het mooiste meisje van de camping!" Ik lach en ik hou ook mijn glas melk omhoog.

Die middag gaan we met ze allen weer naar het strand. Gisteren zijn we nog naar een standje geweest maar dat was saai en je kon er niet echt shoppen, dus ik heb geld over.

"Jongens zullen we op een banaan gaan?" Vraag ik enthousiast. De andere zij ook enthousiast en we gaan met ze allen op een banaan achter zo'n boot. Kai, Lex, Luke en Nina gaan ook mee. Ik heb nog nooit op zo'n ding gezeten maar ik vind her vet spannend! De kapitein van de speedboot start de motor en we zijn weg. Hij gaat echt super hard. Ik zit in het midden met Scott. Al bij de start valt kai er af. Ik zucht.

"Hé Kai kan je niet eens een ding vast houden!" Hij kijkt me boos aan en hij klimt er weer op. Hij start weer en we kunnen lang vol houden om er niet af te vallen. Na ene scherpe bocht vallen we er met ze allen af. Alleen Jade en Max die vooraan zaten zitten er nog op. Ik duik naar jade toe en ik trek aan haar been. Jade trekt max mee en ze vallen in het water. Ik schiet in de lach en Jade duwt me onder water. Ik doe het zelfde bij haar en al snel ontstaat er een water gevecht. De rest doet mee. Na 10 minuten klimmen we weer op de banaan en gaan we verder. Na nog een bocht vallen Emma en Owen er af. Ik kijk achter me maar ze zijn nergens te bekennen. Ik Spring er af en de rest zoekt ook mee. Na twee minuten hebben we ze nog steeds niet gevonden. Ik ben nu best wel ongerust! Jade en ik zwemmen naar de rotsen. En achter de rots staan ze op het drogen elkaar te zoenen.

"Jullie hebben elkaar in ieder geval gevonden." Emma draait zich om en ze wordt rood.

"Kom tortelduifjes de anderen zijn ongerust!" Ze pakken elkaars hand en we zwemmen weer naar de banaan. Na een kwartier is de tijd om en is het al weer etenstijd. En omdat het de laatste dag is willen mijn moeder en rolf uit eten. Met ze 4e.

"Mam moet dat nou echt? En zijn we dan wel terug voordat het feest begint?" Ze knikt.

"Ja hoor. En je heb dan nog alle tijd om je Make up en alles te doen!" Zegt ze. Met tegen zin gaan zitten Luke en ik in de auto. Luke en Nina wilde ook eigenlijk samen uit eten maar dat wordt hem ook niet. Na een kwartier zijn we bij het restaurant het ziet er allemaal een beetje klein en oud. Er zijn ook alleen maar mannen boven de 50. Al snel worden we naar een tafel verwezen. Luke en ik gaan naast elkaar zitten en ik zit tegenover mijn moeder. Gelukkig maar dan hoeft Rolf ook niet zo op mij te letten. Na een kwartier krijgen we ons drinken en alvast wat stokbrood. Daarna kippen soep ik neem een hap. En ik spug het uit. Gatver! Dat smaakt naar water! Ik kijk naast me er staat een plant. Rolf en mam kijken naar elkaar dus ze zien mij niet. Ik zie dat luke ook vies kijkt.

"Luke geef maar, het smaakt naar water!" Hij knikt en ik giet bijde kommen in de planten bak. Hij schiet in de lach en ik geef hem een stoot.

"Stt!" Ik geef de lege kom weer terug en ik slurp nog het laatste beetje van mijn lepel. Zodat het niet opvalt. Mijn moeder kijkt me verbaast aan.

"Nu al op?" Wij knikken en mijn moeder lacht. Na de soep is er nog spagetti en ijs wat wel te eten is. Het is al 8 uur en ik moet nog alles doen mijn haar, kleding en make up maar ik gloof dat mam en rolf expres sloom eten.

"Mam, mogen wij alvast even naar buiten. Het is hier een beetje benouwt." Vraagt luke en mijn moeder knikt. Wij gaan op een bankje zitten met uitzicht op het strand.

"Luke, weet je nog toen ik op de grond lag en kai zat er bij?" Begin ik, ik moet het hem toch een keer vertellen.

"Nou, Rolf had me toen geslagen en alleen kai zag dat vanuit zijn camping plek. En toen kwam hij en hij heeft Rolf een dreun gegeven. En toen kwam hij me helpen." Hij kijkt me ongeloof waardig aan.

"Waarom zei je dat niet eerder." Ik haal mijn schouder op.

Luke

Ik snap er niks meer van. Isa zegt echt altijd de waarheid tegen mij. Maar dat betekend ook dat Rolf nog steeds niet is verandert. En mam moet dit echt weten. En ik ga dat haar vertellen, naar isa luistert ze toch niet als het om Rolf gaat. Ik sta op en loop naar binnen.

"Wat ga je doen?" Vraagt isa.

"Mam de waarheid vertellen." Zonder op antwoordt te wachten loop ik naar binnen. Mam zit gelukkig alleen Rolf is al aan het afrekenen denk ik.

"Mam Rolf heeft Isa weer geslagen!" Ze kijkt me bezorgt aan.

"Schat, je moet begrijpen dat ik van Rolf hou. Je moet dat proberen te respecteren. Hij vind het ook moeilijk ineens twee pubers in huis."

"Ja, maar dat doe je niet door isa te slaan!" Rolf komt naast mijn moeder staan en hij geeft haar een zoen op haar wang.

"Rolf je blijft van Isa af!" Zeg ik tegen hem en ik loop naar buiten. Ik pak isa's hand.

"We gaan lopen!" Niemand mag haar slaan! Na een uur zijn we eindelijk op de camping. Ik ben eigenlijk kapot maar ik heb ook wel zin in een feestje. Nina komt naar mij toe gerent.

"Waar was je? Ik was dood ongerust. Je moeder en Rolf zijn er al lang." Ik haal mijn schouders op.

"Kom we gaan, ik leg je het later wel uit." Ze knikt en we gaan alvast naar de club, isa zal nog wel haar klaar moeten maken. Voor Scott, ik vertrouw hem ook niet echt maar isa is heel gelukkig met hem.

"Luke geniet nou een beetje van je vakantie. Het is zo weer school." Nina heeft gelijk, ik moet gewoon even genieten. Ik geef haar een zoen.

"Je heb gelijk." Ik til haar op en ik loop over de camping. Eerst maar even een romatische strand wandeling maken.

-

Is het boek nog een beetje leuk? En ik zou het heel leuk vinden als jullie op het sterretje willen drukken! ☆★ xx

Mean guys Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu