15

295 10 3
                                    

Isa

Ik zoek overal maar ik kan Emma echt nergens vinden. Ik loop voor de 2e keer naar de wc's. Ik kijk onder de niet zo schone hokjes. En dan in het één na laatste hokje zit emma. Naast de pot. De deur is niet op slot dus ik kan hem gewoon open doen.

"Emma! Wat is er gebeurd?" Ze kijkt heel wazig uit haar ogen en ze is lijk bleek. Ook zitten boven haar wenkbrauw bloed sporen. Ik help haar overeind zodat ze op de wc deksel zit. Emma plaatst haar hoofd in haar handen. Ik zie dat ze weer moet overgeven, vlak voor mijn schoenen. Maar het maakt me niks uit.

"Emma je heb gewoon veel te veel op. We moeten terug naar de tent. Maar eerst wat water drinken." Ze zegt nog steeds niks. Maar ik ren heel snel naar de bar om een glas water pakken. Ik had geen beker dus kon het niet uit een kraantje.

"Een glas water!!"

"Ho, Ho meiske. Waar ga jij zo snel heen? Moet je eerst zelf niet wat drank" ik kijk hem boos aan. Ik heb hier geen tijd voor! Ik ga op een kruk staan en ik pak een glas. Ik ren terug naar Emma ze ligt nu helemaal op de grond. Ze is flauw gevallen. Snel pak ik mijn telefoon om Jade te bellen. Maar Jade is eerder en ze belt mij.

"Ja Jade, emma ligt hier bewusteloos!" Ik hoor aan de andere kant dat Jade schrikt.

"Shit! Ja, er gaat hier een gerucht dat er mensen pillen en andere dingen in je drankjes doen!" Ik schrik, dat kan dus echt heel gevaarlijk zijn!

"Oke, kom snel naar de wc's Emma is hier!" Ik hang op. Ik zie dat ik 8 gemisten oproepen heb van Rolf en 6 van mam. Ik heb hier geen tijd voor! Snel bel ik Luke om het zelfde verhaal te vertellen. Al snel stormt Jade binnen. Ze rent naar Emma die nog een keer heeft gekost. Ik pak haar ene schouder en Jade de ander. Zo brengen we haar de wc's uit. Er moet hier toch een EHBO iets zijn? Ik kijk snel om me heen. Aan de andere kant staat een gast met een EHBO vestje. Luke en Nina komen naar ons toe gerent.

"Kom Jade ik help wel." Nu lopen Luke en ik snel naar de andere kant van het plein. We moeten wel om lopen want tussen die mensen massa is niet te doen. Het lijkt als of het super lang duurt maar eindelijk zijn we bij de gast met een hesje. Hij pakt haar aan en hij neemt haar mee de caravan in. We lopen achter hem aan. De gast ziet al snel dat het niet goed is en hij belt naar waarschijnlijk het noodnummer.

"Weten jullie wat ze allemaal op heeft?" Jade en ik kijken elkaar aan.

"Veel maar ze zeggen ook dat er hier pillen en andere shit in drankjes wordt gedaan." Hij knikt.

"Haar maag zal moeten leeg gepompt worden." Ik schrik als ik het hoor. Als mijn ouders dit horen! Na 5 minuten komt de ambulance en ze nemen Emma mee. Jade en ik mogen mee en we zijn na 10 minuten bij het ziekenhuis. Ze nemen Emma mee en een zuster zegt dat wij niet verder mogen. We moeten dus wachten in de wachtkamer. Luke heeft geappt dat hij er aan komt. Ik sta hier helemaal te shaken. Ik voel me ook schuldig. Wij hadden haar in de gaten moeten houden en al helemaal toen ze heel erg dronken was. Ik zucht en ik wip met mijn stoel.

"Kap eens!" Ik stop en ik ga aan mijn nagels pulken.

"Isa ik weet dat je nerveus ben maar dit helpt niet!" Zegt Jade half huilend.

"Ik had haar moeder belooft om goed op haar te passen!" Jammert ze. Ik sla twee armen om haar heen. Zo blijven we een tijdje staan. Na een kwartier stormt Nina naar binnen en luke loopt er achter aan.

"Hoe is het met Emma?" Vraagt ze.

"Haar maag wordt leeg gepompt." Ik zie Nina' s gezicht slecht door het ligt. Dan zie ik mijn moeder binnen lopen.

"Is Rolf er ook?" Vraag ik. En mijn moeder schut haar hoofd. Ik zucht opgelucht. Al snel komt er een dokter naar ons toe gelopen.

"Bent u de moeder?" Mijn moeder schut haar hoofd.

"Nee ze is met ons op vakantie." Hij knikt en verteld zijn verhaal.

"Emma's maag is leeg gepompt door teveel alcohol en door drugs. Wist u dat ze gebruikte?"

"Ze zeiden dat er mensen ware die pillen in drinken deed." Beetje vaag verhaal maar zo is het wel want ik weet niet wie. Hij knikt.

"Over een kwartier zal ze wel weer bij komen maar dan is ze nog zwak." We knikken en hij loopt weg. Mijn moeder belt Emma's moeder. Ik hoor het gesprek niet maar haar moeder klinkt niet blij, logisch. Na een kwartier rond mijn moeder het gesprek af en gaan we naar Emma. Ze heeft haar ogen open en ze ziet er heel moe uit.

"Gaat het?" Vraagt jade.

"Kan ni beter." Zegt ze schoor. Ik glimlach.

"Je heb geluk gehad." Ze knikt en ze probeert recht op te zitten.

"Ik wil naar huis. Maar niet naar mijn huis maar naar jou huis Isa. Ik wil niet verhuizen!" Huilt ze. Ik omhels haar.

"Als je wil mag je bij mij slapen zo lang je wilt, maar ik weet niet of je moeder dat zo leuk vind." Ze schrikt als ik 'je moeder' zeg.

Emma

Isa's moeder zegt dat de andere weg moeten ze stribbelen nog tegen maar ze lopen dan de deur uit.

"Je moeder is heel boos en ze wil je voorlopig niet meer spreken... weet jij hoe dat komt?" Ik schrik. Ik wist wel dat mijn moeder en ik niet zo'n goede band hadden maar dat ze me niet meer wil spreken? Mijn vader is namelijk overleden toen ik klein was en ik was een soort ongelukje. Want ze wou helemaal geen kind omdat ze wist dat mijn vader zijn ziekte niet zou overleven. Mijn oma heeft vaak op mij gepast maar zij is vorige maand overleden aan een auto ongeluk. Nu heeft mijn moeder drank problemen. En ze wou in Utrecht opnieuw beginnen maar dat lukt haar toch nooit. Er stroomt een traan langs mijn wang. Als mijn moeder me niet wil spreken heb ik niemand meer!

"Mijn moeder dacht dat ik gewoon bij Isa bleef slapen. En ze kan niet echt voor mij zorgen en ..." Ik leg mijn hooft in mijn handen en de tranen stromen weer naar beneden. Isa komt naar binnen en troost me. Isa verteld het hele verhaal aan haar moeder. Het is even stil als Isa uitgepraten is.

"Emma, je moet weten dat je altijd naar ons kan. Het lijkt mij zo ie zo handig dat je tijdelijk bij ons blijft tot je genoeg van ons krijgt." Ik lach. Maar wat moet zo' n lieve vrouw met zo' n verschrikkelijke man? Ik ga weer liggen en de rest gaat naar huis. Ze komen me morgen weer ophalen, en ik mag gewoon blijven de hele week. Maar ook nog steeds super misselijk en hoofdpijn dus ik ga maar slapen. Het is al iets van 4 uur 's nachts. Ik sluit mijn ogen en al snel val ik in slaap.

-

Mean guys Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu