30

278 11 0
                                    

Isa

"o dennenboom o dennenboom wat zijn je takken wonderschoon, ik heb je laatst in het bos zien staan toen hingen er geen kaarsjes aan. O dennenboom o dennenboom wat zijn je takken wonderschoon!" Neuriën ik terwijl Kai me helpt met de boom versieren. Luke zit op de bank hij vind Kai nog steeds een klootzak maar het gaat al wat beter. Ik stop de laatste kerstbal in de boom en hij doet de lichtjes aan. De boom is prachtig! Vanavond is het kerstavond en we gaan met ze 4e uit eten. Ik heb er echt geen zin in maar het moet.

"Is het goed als ik even ga douchen? Dan kunnen we zo lunchen?" Hij knikt. Ik ren naar boven ik mis weer een traptreden en ik herpak me aan de trap reling. Vandaag geen valpartijen aub!

Kai

Ik ga op de bank zitten naast Luke. meestal als mensen mij niet mogen ga ik geen moeite doen om er voor te zorgen dat ze me wel mogen. Meestal maak ik het dan alleen maar erger. Ik zucht.

"Luke waarom kan je niet gewoon normaal tegen mij doen, ik ben veranderd!" Hij kijkt me ongeloofwaardig aan. "Echt! Ik heb nog nooit langer dan een week een relatie gehad en dat wou ik ook zo houden maar niet bij Isa, zij is speciaal!"

"Oké luister! Isa is mijn kleine zusje en je blijft met je tengels van haar af. Als ze iets niet wil, niet doen! Begrepen!" Ik wil hem echt slaan. Maar ik zou Isa ook beschermen van mensen die ik niet mag. Dus ik knik maar braaf. Wow, ik en braaf. Nee dat mijn reputatie een beetje naar beneden gaat oké, het is voor Isa, en dat komt gewoon omdat ik nog nooit 'echt' een vriendin heb gehad. Maar braaf? Dat zal ik nooit worden. Na 10 minuten ongemakkelijke stilte komt Isa naar beneden. Ze heeft een prachtig jurkje aan en haar haar is mooi gekruld.

"Je vangt vliegen!" Lacht ze. Ik doe mijn mond dicht en ga weer stoer staan. We lunchen nog even samen en dan ga ik naar huis. Ze heeft een etentje met haar familie, en Rolf. Ik wil haar graag beschermen voor hem maar dat kan niet. Luke zal dat wel doen. Ik zucht en ik geef haar nog een zoen.

Isa

Ik ga weer naast Luke op de bank zitten, hij is ook al helemaal omgekleed.

"Mag je Kai nog steeds niet?" Hij haalt zijn schouders op.

"Nee, maar ik zie ook wel dat hij echt om je geeft. En hij weet wat er gebeurt als hij jou iets aan doet."

"Heel lief hoor dat je me wil beschermen maar dat kan ik heus zelf wel!" Roep ik nu een beetje geïrriteerd. De deur gaat open en mam en Rolf stappen naar binnen. Een uur later zitten we in een chic restaurant. Rolf heeft een pak aan met een stropdas. Ughh stropdassen kunnen echt niet meer. We gaan zitten en er is al snel een pijnlijke stilte. Als Rolf hier niet was hadden we dat nooit. Ik bestel mijn eten en al snel wordt het gebracht.

"Mam, met oudjaarsdag ga ik naar het feest van Kai."

"En wie is die Kai dan wel?" Vraagt Rolf.

"Als ik je had gemogen had ik het je verteld!" Kaats ik terug.

"ISA! Je gaat je maar een keertje normaal gedragen tegen hem!" Ik zucht en ik neem een slok van me sinas. Waarom is mijn moeder altijd alleen voor hem? Ik ben toch haar dochter? Ze hoort naar mij te luisteren! Rolf en mijn moeder praten alleen maar over de economie. En Luke zit met zijn telefoon en ik heb geen wifi. Fack my live!

Na het hoofdmenu gaat mijn moeder naar de wc. We zitten dus alleen met Rolf aan tafel.

"Luke doe je telefoon weg!" Snauwt Rolf.

"We hebben voor de rest ook niet veel te doen want een gesprek met jou voeren kan niet, je schreeuwt toch alleen maar!" Zeg ik. Hij gaat nu staan en kijkt me boos aan.

"JIJ GAAT NU EENS JE BEK HOUDEN OF IK SLA HEM DICHT!" Ik kijk hem boos aan.

"Als jij mij nog een keer slaat ga ik het huis uit!" Hij kijkt me recht in mijn ogen aan en ik voel een hand afdruk op mijn wang staan. Ik val van mijn stoel en alles wordt zwart.

Kai

Voor de zoveelste keer vind mijn moeder het nodig dat ik de hond uit laat. Het is al donker en alle restaurants zitten vol omdat het kerstavond is. Isa zit in het restaurant een straat verderop. Zal ik langs gaan? Ik ga langs de dierenwinkel naar het restaurant. Het is best chic maar vandaag overvol. Als ik langs de ramen loop zie ik Rolf staan en hij kijkt woest. Luke is aan het schreeuwen maar ik kan niet horen wat. Isa zie ik niet, maar als Luke naar beneden bukt zie ik haar op de grond liggen. Ik ren naar binnen door de menigte naar Isa. Zij ligt op de grond bewusteloos, er stroomt bloed uit haar wenkbrauw en haar oog is dik.

"HOE KAN JE DIT NOU DOEN!" Schreeuw ik tegen Rolf. En ik sta hem met mijn vuist tegen zijn wang. Ik pak Isa op en ik zet haar op mijn schoot. De moeder van Isa en Luke komt naar binnen. Ze kijkt Rolf verdrietig aan die boos het restaurant uit loopt. Ik pak Isa weer op en we lopen naar de auto. Haar ademhaling is redelijk. Ik neem haar op schoot en we rijden naar huis. Isa haar moeder is aan het huilen en Luke rijd. Ik heb Isa op schoot. Luke heeft nog een ice pack gehaald voor op haar oog. Als ze maar wakker wordt?

Als we thuis zijn leg ik haar op bed en ik doe haar jas uit.

"Kai! Ga je haar nou uitkleden?" Zegt Luke lachend. Ik glimlach. "Sorry gast. Je bent echt veranderd. Je geeft echt veel om haar." Ik knik en ik doe haar een pyjama aan. Luke helpt me met nog wat dingen. En ik loop de kamer uit.

"Kai?" Zegt een zachte stem. Ik draai me om en ik kijk in de prachtige ogen van Isa.

-

Mean guys Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu