3

450 14 11
                                    

Isa

Als de les uit is fiets ik naar huis. Ik ben alleen thuis mijn broer is nog naar een vriend. Ik zoek een film op netflix. Hunger games. Mijn favoriet. Als de film klaar is krijg ik een volg verzoek van Kai. Hij heeft een open account. Ik druk op accepteren. Ik volg hem niet terug. Tijdens nog een film komt luke ook thuis. Het einde van de film kijken we samen hij vind hunger games ook leuk. Nou ja, hij moet wel want ik kijk ze bijna elke week. Als de film afgelopen is bestellen we een pizza. Mijn moeder moet weer overwerken zei ze. Maar de laatste tijd moet ze dat wel heel veel. Ik zie haar eigenlijk alleen in de ochtend. Als de bel gaat spring ik op. Ik heb echt zo'n zin in pizza!! Als ik de deur open doe wil ik hem meteen weer dicht slaan.

"Kai? Wat doe jij hier??" Hij kijkt me raar aan en staat met twee pizza's in zijn hand. Stomme vraag natuurlijk pizza brengen duhh.

"Dus Isa jij woon hier?"

"Ja, en wat gaat jou dat aan?" Ik pak de pizza's aan en sla de deur dicht. Kai zet zijn schoen tussen de deur. Zucht.. Ik haat die jongen.

"Wat moet je? Je bent echt irritant" hij lacht vals.

"Jij moet echt een beetje dimmen meisje!" Ik schop zijn voet weg en sla de deur dicht. KUT mijn haar zit er tussen. Ik doe de deur weer een kiertje open en dan snel weer dicht. Ik hoop niet dat hij dat heeft gezien. Snel geef ik een pizza aan luke.

"Wie was dat?" Ik haal mijn schouders op. En ik ga gewoon op de bank zitten.

Om 1 uur hoor ik in bed de deur open gaan. Mijn moeder komt lachend de gang binnen. Ze heeft iemand aan de telefoon. Na een kwartier heel hard praten ben ik er klaar mee.

"MAM, IK PROBEER TE SLAPEN!!!" schreeuw ik. Ik hoor een harde zucht en ze praat wat zachter. Na een kwartier val ik weer in slaap.

Ik wordt wakker van het ergste geluid van de wereld. Ja, je raat het al. Mijn wekker. En mensen die van plan zijn om leuk wakker te worden kopen een radio. Maar mijn moeder kocht een wekker met een heel irritant hard geluid. En nu wil ze geen nieuwe voor me kopen. Ik zucht en ik kruk hard op de grote knop aan de bovenkant. Ik laat me uit bed vallen. Met een plof val ik op de grond. Ik sta op en kleed me om. Vandaag doe ik gewoon een trui aan met een spijkerbroek. En ik borstel mijn haar in een hoge staart. Snel doe ik mijn eyeliner en mascara. Ik pak mijn tas in en ren naar beneden. Ik mis de laatste treden en val bijna op de grond maar her pak me snel. Zo dat hebben we ook weer gehad voor vandaag.

Als ik op de fiets zit is Emma weer een stuk gezelliger. Ik vraag maar niet waarom ze zo deed. Als we op school zijn pakt Emma haar telefoon weer. Ik ga bij jade zoë en lauren zitten maar hun hebben het ook door.

"Emma kan je niet even gezellig doen, zonder telefoon" zegt Lauren. Emma kijkt chagrijnig en ze doet haar telefoon weg. Als de bel gaat lopen we naar de les. We moeten werken aan dat werkstuk van 3000 woorden. Ik heb het over Greenpeace. Ja ik kon niet echt iets anders bedenken. Op internet kopiër ik wat informatie. Als het pauze is gaat Natasha op de tafel staan. Nog twee andere meisjes komen er ook bij staan. Ze laten een party plopper af gaan. En iedereen is stil.

Kai

"OKÉ IEDEREEN! VOLGENDE WEEK VRIJDAG VANAF 8 UUR FEEST MIJ MIJ THUIS!!" Ik zucht. Echt een aandacht trekker niet dat ik beter ben maar je gaat dit toch niet op tafel lopen schreeuwen en al helemaal niet Natasha. Maar ik heb wel van anderen gehoord dat haar feesten wel echt dik zijn. En dat er zeker 300 mensen komen. Dus ik ga wel. En ik heb wel zin in een feestje.

Als ik de laatste les geschiedenis in stap ben ik echt heel moe. Ik leg mijn hooft op m'n boek en doe mijn ogen dicht. Met de saaie stem van meneer vrolijk val ik in slaap.

"KAI!!!" Ik schrik wakker. Ik zie een lelijke oude man voor me met een rood hooft.

"ER UIT!!" Hij wijst naar de deur. Ik pak langzaam mijn spullen in.

"Kan dat niet wat sneller?!"

"Dan had ik net zo goed kunnen blijven slapen. Dan had u ook geen last van me gehad!" Ik pak mijn tas nog steeds langzaam in. Hij pakt mijn etui en gooit hem tegen mijn tas.

"Zo gaat mijn etui er echt niet in hoor. Nou ik ga maar eens." Ik wandel het lokaal uit naar mijn kluisje. Ik pak mijn jas en ik loop de school uit. Ik heb geen zin om me te melden en dan te corveën. Dat moes ik op mijn oude school ook heel vaak. Ik werd daar ook geschorst door mijn gedrag en houding. Maar het boeit me toch niet. Heel school boeit me niet.

Isa

Als ik thuis ben hoor ik boven luke en Nina. Ik hoor ze kreunen. Ieuww! Ik doe oordopjes in mijn oren en zet mijn muziek hard aan. Straks zal ik er wel wat van zeggen. Maar nu is dat een beetje zielig en vies. En ja ik ben een beeld denker. Ik schut mijn hooft en ik richt me weer op mijn wiskunde. Ik zucht, mijn rekenmachine ligt boven en dan moet ik langs luke's kamer. Ik doe mijn oordopjes uit en loop naar boven. Volgend mij zijn ze niet meer 'bezig'. Ik sluip naar mijn kamer naast luke en ik pak mijn rekenmachine. Even later hoor ik weer gekreun.

"Hé kan dat wat zachter! Ik probeer te leren!" Ze zijn meteen stil. Ik moet lachen. Een kwartier later komen ze samen naar beneden. Nina wordt rood als ze me ziet. Als luke achter haar loopt kijkt hij me aan.

"Hier praten we nooit meer over!" Ik lach hardtop en knik.

"Ik zal het niet tegen mama vertellen" zeg ik kinderachtig. Zijn mondhoeken gaan omhoog.

Na het eten kijken we nog even met ze 3e een film. Nina voelt als een soort zus voor me. Ze is zo lief en zo aardig tegen luke en ze hebben ook al 3 jaar. Ze noemt me soms ook zusje. Om 11 uur komt mijn moeder binnen. Ze belt weer heel luid en ik kan horen dat ze dronken is. Ik loop naar haar toe. OMG, ze kan zowat niet meer lopen. Luke en ik help haar de trap op en leggen haar in bed. Dit gaat nu al 3 weken zo. Ze komt steeds laat thuis belt heel veel en is soms dronken. Maar dit is wel heel erg. Ik pak haar telefoon. Ik wil nu wel eens weten met wie ze allemaal belt. Shitt code. Ik probeer haar verjaardag. Fout. Luke ziet wat ik aan het doen ben.

"Het is 4x een nul." Ik tik het in en ik scrol door haar berichten en bel geschiedenis. Allemaal met ene Rolf. Ik kijk naar de foto. Hij is netjes en strak in pak en kijkt wel heel streng. Hij is iets ouder als mijn moeder. Ik laat de foto aan luke zien. Die er zo te zien ook niet zo blij mee is.

"Als zij iets met die man heeft ga ik verhuizen!" Zegt hij en we lopen allebei naar onze kamer. Nina gaat weer met luke mee. Twee uur later wordt ik wakker door gerommel beneden. Of het is luke die de koelkast plundert of er wordt in gebroken. Ik hoop het eerste. Ik stap uit bed en ik open zachtjes de deur van luke. Ze liggen allebei heel knus bij elkaar te slapen. Beneden hoor ik weer gepraat. Zachtjes ga ik de trap af. Ik weet ook precies welke treden kraakt, daar stap ik over heen. Als ik beneden ben hoor ik mijn moeder's stem. Gelukkig! Ik open de deur en daar zie ik mijn moeder zoenend met Rolf...

-
Op de foto is rechts is Kai en links is max. Lex komt nog maar is niet zo heel belangrijk in het verhaal.
En o, ja ik ben dyslexies dus sorry voor de spelling en type foutjes. Xx

Mean guys Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu