Isa
Ik fiets samen met Emma naar school, steeds als ze langs haar huis fietst kijkt ze naar binnen. Maar ze ziet haar moeder nooit. Als we op school zijn hebben we mentor uur. Normaal vind ik het saai maar vandaag gaan we het hebben over kamp. We gaan met alle 4e klassen op kamp in de ardennen.
"Isa herhaal jij eens even wat ik net heb gezegt." Ik zucht. Zij moet ook altijd mij hebben.
"Ik heb geen flauw idee. Dat we gaan sevivelen?" Probeer ik. Ze schut zuchtend haar hoofd.
"Isa kan je nou nooit eens opletten? Ga maar vooraan zitten!" Ik pak mijn agenda en pen van tafel en ik ga voor in de klas zitten naast een echte nerd. Hij is wel aardig maar super stil en veel te slim voor deze school. Hij schuift een einde op als ik naast hem ga zitten. Ik kijk hem raar aan.
"Ik bijt niet hoor." Lach ik, maar hij vind het niet zo grappig. Na een hele instructie over wat we gaan doen is de les uit. En na engels hebben we pauze, eindelijk.
"Meiden we moeten vanmiddag weer eens shoppen!" Zegt zoë. Wij stemmen toe. Die middag gaan we de stad in. Het is al wat kouder en het begint echt herfst te worden. We gaan eerst de hema in om een broodje te halen en daarna gaan we naar de primark en Bijenkorf. In nog een klein winkeltje zie ik een geweldig setje en al snel hebben we alles wat we wilde. In een winkeltje waar we langs lopen om naar de fietsen te gaan zie ik een geweldig long board!
"Omg, moet je kijken!" Ik wijs naar een prachtige long board die is versiert aan de onderkant met blauwe golven.
"Die moet je kopen!" Zegt jade. Ik lach en ik kijk naar de prijs.
"Tjaa... ik zou wel willen maar heb jij 150 euro voor mij?" Jade schut lachend haar hoofd.
"Kan je skateboarden dan?" Ik knik.
"Mijn broer heeft het me geleerd." Lauren kijkt mij verbaast aan.
"Als ik daar aan zou beginnen lig ik zo op de grond! Of mijn kleren worden vies!" Lacht hij.
"Haha, dat wordt dan nog wat met sevivelen!" Hij knikt en we gaan weer verder. Maar dat long board hou ik in mijn achter hoofd. Als we weer in de wijk zijn zie ik de moeder van emma lopen.
"Emma psstt!" Ik wijs naar haar moeder. Ze remt en ze verstijft. Wat wil ze doen? Op haar aflopen en vragen of ze weer thuis mag wonen? Of gaat ze heel boos worden? Emma laat haar fiets vallen en ze loopt naar haar toe.
Emma
Ik loop op haar af. Ik moet dingen weten ik wil weten of ze me nog wel wil. En of ze me ooit heeft gewild. En waarom ze dit doet. Ik zucht en pak haar schouder.
"Mam." Ze heeft tranen in haar ogen maar houdt zich sterk.
"Emma, het spijt me." Ik laat haar los.
"Ik ben hier nog niet klaar voor. Ik neem weer contact op als ik er klaar voor ben."
"En ik dan?!" Ze zucht. En ze draait zich aarzelend om. Wat is dit voor moeder! Ze kan toch wel eventjes mijn vragen beantwoorden? Of gewoon zeggen waarom ze me achter laat. Ik ga op het randje van de stoep zitten. Met mijn hoofd in mijn knieën. Isa komt naast mij zitten.
"Isa, misschien moet ik ook gewoon bij jullie weg."
"NEE! Echt niet! Je heb me nodig!" Ik zeg niks. We blijven eventjes zo zitten. Na een tijdje staat ze op en helpt ze me ook. Ze geeft me een knuffel.
"Emma we vinden wel een oplossing!" Ik knik en we gaan naar isa haar huis. Ik maak mijn huiswerk gelijk want straks komt owen hier heen. Hij is nog nooit bij isa thuis geweest. Ik maak mijn wiskunde sommen wat ik altijd al moeilijk heb gevonden. Na een half uur ben ik er klaar mee en ik ga naar beneden. Isa is blijkbaar al met scott weg en rolf is alleen hier. Ik vind die gast best heel erg eng. Dus ik ga snel weer naar boven. Als snel hoor ik de bel en ik vlieg naar beneden.
"Hey, owen!" Doe ik alsof ik verrast ben. Hij lacht en hij geeft me een kus. We gaan naar boven. Ik heb mijn laptop mee genomen en we kijken een film op netflix met echt te veel popcorn. Hij heeft een horror film uitgekozen.
"Owen moet dit nou echt?" Hij knikt en ik pak er alvast een kussen bij. Ik haat horror.
Isa
Ik heb een verrassing voor scott in het park. Ik heb een picknick voor bereid. Het is nu 5 uur en hij kan elk moment komen. Ik maak me helemaal klaar en om kwart over 5 komt hij aangeshockt. Lekker gezellig want hij heeft zijn telefoon weer bij zich.
"He schat." Zegt hij zonder mij aan te kijken. Ik zucht en ik pak zijn telefoon.
"Kom gewoon gezellig zitten, zonder telefoon." Hij kijkt geïrriteerd maar pakt zijn telefoon niet terug. Na de meloen heb ik nog een taart die we samen op eten. Gelukkig is het nu wel gezelliger. Maar hij is heel nerveus als zijn telefoon een berichtje krijgten hij wil hem pakken.
"Scott, nee! Vind je het niet gezellig of zo?" Hij zegt niks en hij helpt me na het eten met opruimen en hij brengt me naar huis.
"Schat, ik vind het heel stom om te vragen maar. Uhmm, mag ik misschien wat geld lenen?" Ik kijk hem verbaast aan. Ik dacht dat hij heel rijk was?
"Uhmm, oke hoeveel?"
"Is 50 euro goed?" Tja.. ik zwem zelf ook niet in het geld maar 50 euro kan ik best uitlenen. Ik pak het uit mijn portomornee en hij geeft mij een zoen.
"Bedankt schat." Zegt hij en hij geeft mij een zoen. Ik zoen niet echt terug, ik duw hem van me af. Hij zoent nog meer en ik duw hem weg. Hij kijkt mij boos aan . En hij gaat naar zijn eigen huis. Ik loop naar binnen en Emma is ook al thuis. Ik loop naar boven en ik laat warme stralen over mijn lijf glijden. Zo, dat had ik even nodig. Na het douchen ga ik vroeg in bed liggen. Ik ben kapot.
Kai
Ik loop langs het park om mijn buldog uit te laten. Ik haat honden maar mijn moeder vind ze geweldig. En ik moet hem nu steeds uitlaten. Ik zie Isa en Scott aan de overkant van het park lopen. Het park is niet zo groot dus ik kan goed zien wat ze aan het doen zijn. Scott vraagt Isa om geld. En ik zie haar twijfelen. Toch haalt ze een briefje uit haar zak en geeft het aan hem. Scott probeert haar te zoenen maar Isa wil niet. Ze zegt dan iets en hij loopt weg. Waarom luistert Isa nou niet gewoon naar mij. Ziet ze dan niet dat die gozer nep is? Ik zucht gelukkig heeft Isa het zelf opgelost. Maar ik weet ook wel dat dit verder zal gaan, en dat iemand hem moet stoppen.
-
Wat vinden jullie van Scott? Xx
JE LEEST
Mean guys
Teen FictionKai legt een hand op mijn boven been. "Wil je van mij af blijven!" Hij lacht vals. "Isa snap het nou, ik doe wat ik wil. Dus als ik jou wil aanraken doe ik dat." Ik zucht en ik sla zijn hand weg. "Je mag dan wel de Badboy van de school zijn, maar...