Isa
"Isa ik moet maandag naar huis." Ik kijk haar verward aan.
"Waarom?"
"Mijn moeder vind het niet goed. En ik ben soort van stiekem gegaan. En ik heb gezegd dat ik bij jou slaap. Maar ik moet maandag naar huis. Ik moet mijn moeder helpen met..."
"Met wat?" Vragen we tegelijk.
"Met dozen inpakken. Ik ga verhuizen." Jade en ik kijken elkaar verschrikt aan.
"Waar heen?"
"Utrecht." Ik geef emma een knuffel en Jade doet het zelfde.
"We willen jou niet kwijt!" Ik hoor Emma zachtjes snikken.
"Het is maar een uur met de trein." Ik zucht. Een uur, dat is toch veel te lang.
"Dus laten we het maar super gezellig maken!" We knikken. Emma is wel echt zo'n meid die niet wil dat er om haar druk wordt gemaakt. Snel lopen we verder naar het strand. Op het strand is het druk. Het is namelijk nog best lekker weer, voor deze tijd van het jaar. Ik zie twee knappe jongens op het strand liggen. Er ligt ook een surfplank naast.
"Meiden zullen we hier gaan zitten?" Ik wenk naar de jongens die daar liggen. Ze knikken snel en we gaan zo onopvallend mogelijk naast hun liggen.
"Wil iemand mijn rug in smeren?" Zegt Emma luid. Ik moet lachen om haar actie.
"Serieus is dit jou versier truck?" Zeg ik lachend. Emma seint dat ik stil moet zijn.
"Uhmm wij willen het wel doen?" Zegt een van de jongens. Ik schiet in de lach. Het lukt haar ook nog echt! De jongens kijken mij raar aan en ze smeren emma's rug in.
"Moet ik jou rug ook doen?" Vraagt een van de jongens aan mij en jade.
"Is goed. Maar wonen jullie hier?"
"Nee we zijn op vakantie maar we surfen hier wel vaak."
"O, nou laat zo maar eens wat zien! Dan kunnen we even lachen." Zeg ik en de jongens kijken elkaar aan.
"Wij laten jou wel eens wat zien!" Ze jumpen op hun surfplank het water in. Al snel pakken ze een golf en staan ze recht. Na een kwartier komen ze het water uit. Ze kunnen best goed surfen.
"Zo, zo dat was niet slecht!" Zegt Emma en ik wordt gebeld.
"Isa! Ik zei dat je vroeg thuis moes zijn voor het eten. Ik hoop maar dat je onderweg bent want het eten staat op tafel!" Hij hangt op en ik pak mijn spullen in.
"Meiden Rolf zegt dat we al lang thuis had moeten zijn Sorry."
"Jij kan er niks aan doen! Die Rolf denkt gewoon dat hij de baas kan spelen. Maar je moet weten dat wij er voor je zijn!" Zegt Jade. Emma knikt. Ik glimlach, wat heb ik toch lieve vriendinnen! We lopen snel terug naar de tent.
"Hè hè eindelijk!" Zucht Rolf. Ik wordt echt knetter gek van die gast. Hij is mijn vader niet! Zwijgend gaan we eten. Luke voelt zich ook heel ongemakkelijk zo te zien. Ik snap het wel, hij is met zijn vriendin en hij wil natuurlijk alleen met Nina. Ik had ook leuker gevonden met alleen mijn vrienden. Na het eten gaan we naar het zwembad. Die is nog open tot 10 uur. We spoelen al het zand van ons lijf. Om tien uur worden we er uit gestuurd. We gaan nog even langs het plein. Daar worden altijd feesten gegeven maar vandaag speelt er een zielige band. Dus we gaan naar een bankje waar andere mensen ook zitten. Die de band blijkbaar ook stom vinden. En er is hier free wifi, dus tja... dan heb je dat al snel.
"Zo, en wat doen jullie hier?" Vraagt een jongen op een bankje.
"Dat zie je toch, zitten!" Zeg ik.
"Jij heb wel een grote mond kleine!" Ik haal mijn schouders op. Dat wordt vaker gezegd. En al die gasten denken nog steeds dat ik daar bang van moet worden. Ik krijg een appje van Scott.
Hey schat, ik heb een verrassing voor je! ❤
Vertel?😘
Ja, ik stuur een hartjes smiley. Maar ik denk dat het wel kan.
Ik kom naar texel!!! Met een vriend!!!
Omg!!!! Super leukk!!! Wanneer?
Maandag!
Super leukkk!
"Girls! Scott komt maandag!"
"Mega leukk!!!" Roept Jade. Emma lacht alleen maar. Ik snap het heel goed. Ik zie dat Jade ook druk aan het appen is. Na een half uur gaan we terug.
"Isa! Ik heb gevraagd of Max ook komt en hij komt!!!"
"Super leuk! Dan kunnen we op dubbel date!"
"Nou, ik weet niet of je het zo leuk vind maar Kai komt ook." Meteen heb ik al geen zin meer in maandag. Kai gaat straks echt mijn hele vakantie verpesten! Maar ik kan het Max ook niet kwalijk nemen. Je gaat niet alleen op een camping zitten en Kai is Max's beste vriend dus ik moet het maar accepteren. Maar Scott komt ook dus het komt wel goed. Ook al hebben Scott en Kai niet heel goede ervaring met elkaar gemaakt door dat glas en zo. Ik zucht. Ik ben eigenlijk best moe. En morgen is er wel een dikke Party dus moeten we maar eens gaan. Na het douchen zijn we helemaal klaar en gaan we slapen. Maar zoals het elke keer gaat als wij bij elkaar slapen, praten we nog tot laat.
"Isa waarom moes dat nou zo lang duren?" Vraagt mijn moeder. Ik haal mijn schouders op. Gewoon omdat uitslapen nou kan op een camping! Duhh! Maar ik hou maar wijs mijn mond. Mijn moeder moet ook altijd zuren. Zuchtend gaan wij 3e aan tafel zitten. Luke en Nina zijn er nog niet, flauw hun mogen wel laat komen!
"Waar zijn Luke en Nina?" Vraag ik.
"Die komen na het eten. Ze gaan in een restaurant eten. Maar vandaag gaan we met ze allen naar een stadje!" Roept Rolf vrolijk. Neeeee!!! Met hem opgescheept in een een of ander klein kut stadje.
"Wij hadden eigenlijk al een idee om naar het strand te gaan." Probeer ik. Rolf schut zijn hoofd.
"Nee, we gaan gezellig met ze allen!" Ik zucht. Emma en Jade zuchten ook. Na een uur zitten we met ze allen in de auto Luke en Nina zijn zelf gegaan maar wij moeten dus bij mijn moeder en Rolf in de auto. Dus een half uur lang (zo voelde het) een ongemakkelijke stilte.
We komen aan we bij een verlaten dorp. Er zijn op Texel weinig dorpjes dus daarom zijn ze allemaal best klein.
"Mam moeten we hier heen?" Ze knikt en we stappen uit.
"Kan je hier ook shoppen?" Vraagt Jade.
"Nee, Jade we gaan vandaag cultuur opsnuiven. We krijgen een rondleiding en we gaan naar twee musea." Zegt Rolf met zijn stomme bekakte stem. We zuchten alle drie tegelijk. Na 5 minuten komt er een oude man naar ons toe. Die ons blijkbaar de rondleiding gaat geven. En het is een vriend van Rolf. Ik wist niet dat hij vrienden had. Hij is net zo bekakt als Rolf. Dit wordt echt een vreselijke dag!
-
Srry dat dit hoofdstuk een beetje saai is maar het volgende hoofdstuk wordt leuk/spannend. En op de foto staan isa en Jade, en ik heb al 150 lezers. Ik hoop natuurlijk nog steeds dat ik ooit de 1k kan halen of nog meer dus blijf op het sterretje klikken😊❤
JE LEEST
Mean guys
Teen FictionKai legt een hand op mijn boven been. "Wil je van mij af blijven!" Hij lacht vals. "Isa snap het nou, ik doe wat ik wil. Dus als ik jou wil aanraken doe ik dat." Ik zucht en ik sla zijn hand weg. "Je mag dan wel de Badboy van de school zijn, maar...