24

307 9 0
                                    

Isa

Vandaag gaan we op kamp. Het is maandag en Scott heeft vaak gevraagd of we konden afspreken. Ik zei dat ik het druk had met school en met andere dingen. Maar gelukkig gaan we nu op kamp. Ik heb mijn tas al ingepakt maar het is nog vroeg. Mijn broer komt in mijn kamer. Hij heeft een cadeau in zijn hand. Het is langwerpig en een beetje plat. En niet zo netjes ingepakt.

"Dit is voor jou!" Zegt hij en mijn moeder en rolf komen ook binnen.

"Waar is dat goed voor?"

"Je wou het al heel lang hebben. En misschien kan je hem mee nemen op kamp." Zegt mijn moeder blij. Rolf kijkt maar een beetje om zich heen. Ik heb de laatste tijd minder last van hem. Maar dat komt denk omdat ik nooit thuis ben en hij ook niet. Of ik alleen in mijn kamer zit, dat kan ook.

"Maak open!" Zegt Luke enthousiast. Ik scheur het papier er af en er komt een prachtig long board uit.

"OMG! Die wou ik al zo lang, maar hij is echt duur!" Ik omhels mijn broer. Dit was het board dat ik met het shoppen zag die ik zo leuk vond.

"Mag ik hem dan ook eens lenen?" Ik aarzel lachen en knik. Hij glimlacht.

"Maar ik denk dat je moet gaan." Ik knik als ik op de klok kijk. Ik pak mijn long board en ik hol het huis uit. Ik zet het board aan de grond en ik ga er op staan ik doe er een rondje mee om het huis. Hij is echt goed, goede kwaliteit wielen en een stevige plank. Emma rent ook naar buiten.

"Leuk he! Ik zei tegen jou broer dat je dat board zo leuk vond!" Ik glimlach en Emma pakt haar fiets. Ik zwaai de rest uit en met mijn rugtas ga ik met mijn long board naar school en Emma fietst naast me.

Op school komen mijn andere vriendinnen naar mij toe gerent. Al snel moeten wij de bus in en ik zit alleen want emma ging met Lauren en Jade en Zoë met hun vriendjes. Ik zucht en ik ga achterin zitten waar als enigste nog twee plekken zijn. De bus raakt vol dus ik kan lekker alleen zitten. Ik leg mijn benen op de bank en mijn muziek hard in mijn oren. Ineens gaat er iemand op mijn benen zitten.

"Gast!" Het is Kai.

"Ja ik vroeg al drie keer of je benen weg wilde doen." Ik reageer niet en ik kijk uit het raam. Waarom moet uitgerekend hij naast mij gaan zitten. Er zijn 4 bussen en in een bus 50 plaatsen, waarom moet dat dan naast mij? Ineens valt mijn telefoon uit. Batterij op. Ik zucht en ik doe mijn oortjes uit. Ik kijk naar Kai die ook muziek heeft. Ik pak een oortje uit zijn oren en ik luister mee. Hij heeft het lied lose it. Precies de zelfde muziek smaak als ik.

"Moet je dat niet eerst even vragen?" Ik schut mijn hooft.

"Nee, hoor dat hoeft niet."

"Blijf je zo brutaal?"

"Ja, zo lang ik naar jou kop moet kijken wel ja." Ik moet lachen om mijn eigen reactie. Ik heb geen zin om aardig tegen hem te doen. Hij snapt toch zelf wel dat dit hele gedoe het niet verandert. Het was aardig maar daar blijft het bij, hij is ook gewoon nog steeds een klootzak.

"Jij heb mij nodig dus ik zou maar een beetje lief tegen mij zijn." Ik kijk hem lachend aan.

"Ik heb jou niet nodig. Ik kan het best zelf."

"Geef maar toe, je kan hem niet zonder mij aan!" Ik zucht en ik sla mijn armen over elkaar.

"Ik heb niemand nodig!" Fluister ik meer tegen mijzelf dan tegen hem en ik kijk weer uit het raam met muziek in mijn oor van Kai. Ook al weet ik zelf ook wel dat ik iemand nodig heb. Maar toch wil ik dit zelf oplossen. En ik moet een plan bedenken maar dat is niet met Kai.

Kai legt een hand op mijn boven been.

"Wil je van mij af blijven!" Hij lacht vals.

"Isa snap het nou, ik doe wat ik wil. Dus als ik jou wil aanraken doe ik dat." Ik zucht en ik sla zijn hand weg.

"Je mag dan wel de Badboy van de school zijn, maar mij krijg je niet zo ver!"

"Ik zal het bewijzen, ook jij zal op mij vallen!" Ik schiet in de lach.

"Nooit van mijn leven!" Hij lacht weer vals. Hij knijpt in mijn wangen zodat zijn gezicht gesandwicht wordt.

"Geloof me Isa!"

"Wil je me nu los laten?" Zeg ik met moeite. Hij kijkt geïrriteerd en laat me los. Ik kijk naar buiten. Na twee uur is de busreis afgelopen en mogen we er allemaal uit. Emma en Jade en ik zitten in een tent. Zoë is met lauren en Liam. Ik zet de tent met gemak op en daarna moeten wij anderen helpen. Na een uurtje staat het hele kamp met in het midden een kamp vuur. Het groepje van Natasha zitten naast ons en Kai Max en Lex zitten twee tenten naast ons. We hebben nu even vrije tijd. En wij gaan naar het meer. Ik pak mijn long board en ik ga via het asfalt naar het meer. Het is een heel groot meer met een houten steiger in het midden. Wij leggen onze handdoek neer en gaan zitten. Het is toch nog een beetje koud om in bikini te gaan zitten dus houden we onze kleren aan.

In mijn ooghoek zie ik Natasha gillend van Kai weg rennen. Tss, aandacht trekker. Maar Kai doet gewoon mee en hij rent achter haar aan.

Vanavond is er een dropping en de groepjes worden verdeeld. Het gaat per tent en onze tent moet straks met de tent van Kai lopen. Jade is natuurlijk helemaal blij omdat Max daar bij zit. Maar Kai dus ook.

Het is 10 uur en onze bus vertrekt naar de plaats en dan moeten we een wandeling van minstens een uur maken door het bos. Fantastisch kuch, kuch.

"Oké zijn jullie er klaar voor? Telefoons allemaal inleveren en als jullie verdwalen bel je maar aan bij een huis!" Zegt een docent en het busje verdwijnt de nacht in. Ik kijk om me heen. Overal bomen! Ik Neem de leiding en ik pak de kaart.

"Kom jongens als we hier rechtdoor gaan zijn we er zo!" Kai schut lachend zijn hoofd.

"Vrouwen kunnen toch helemaal geen kaart lezen! Kom Geef hier!" Hij rukt de kaart uit mijn handen.

"Als we hier links gaan snijden we een heel stuk af!" Zegt hij arrogant. De rest loopt achter hem aan. Ik heb geen andere keus en we lopen het begroeide bos in.

-

Zullen ze verdwalen? Of kan kai inderdaad goed kaart lezen?

Mean guys Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu