12

325 11 2
                                    

Isa

Morgen gaan we op vakantie. Mijn koffer staat al klaar en jade, Emma en ik slapen in een tent. Luke heeft Nina meegenomen en die zitten ook in een tent. Het is vandaag vrijdag en we hebben Gym. Ik heb een perfecte plan voor Kai. Ik heb hem de rest van de week niet gesproken. Gelukkig. Maar ik app wel nog elke dag met Scott. Ik haal mijn tube roze verf en een tube seconde lijm uit mijn kluisje. Dat is voor de Gym. Als de bel gaat kleed ik me snel om en ik ga alvast in de gymzaal zitten. Alle jongens komen ook naar buiten en Kai als laatste. Hij kijkt me aan. Ik hoop niet dat hij iets door heeft. We moeten eerst warm lopen en daarna overgooien. We doen straks trefbal. Ik vind het leuk, en ik snap niet dat andere dit verschrikkelijk vinden. Na een kwartier ben ik er klaar voor. Emma doet ook mee. Ik loop maar mijn docent.

"Mevrouw, ik voel me opeens heel misselijk!" Zeg ik zo zielig mogelijk. Ik ben niet heel goed in acteren maar ik doe mijn best.

"Oké ga maar even naar de wc dan."

"Mag Emma mee?" Ze knikt en we  lopen de meisjes kleedkamer binnen. We pakken de spullen en we gaan via een andere deur naar de jongens. Kai zij tas heb ik zo gevonden. We stoppen in zijn gel roze verf en we laten ook sporen roze verf op zijn plaats achter. Emma lijmt kai's broek met secondelijm aan de bank. En zijn shirt en riem ook. Die kan hij niet meer aan. Snel stoppen we alles weg zodat je het niet ziet. Snel sluipen we naar de gymzaal.

"Gaat het weer een beetje?" Ik knik naar mijn Gym docent en we gaan samen naar ons trefbal team.

"Is het gelukt?" Vraagt jade terwijl ze in het achter vak staat. We knikken overtuigend. Jade is er niet heel erg mee eens, met ons plan. Max is kai's beste vriend. Maar ik vind dat Max ook moet weten wat kai allemaal fout doet. Max en Jade hebben vanavond een date en Max gaat haar waarschijnlijk vragen. Ik ben zo blij voor haar! Na de gym lopen we de kleedkamer binnen. Wij 3e kleden ons snel om en wachten tot de eerst jongens ook naar buiten komen. Na 5 minuten komen Liam, Max en nog een jongen lachend de kleedkamer uit. Ik kan niet zien wat er binnen gebeurt. Zoë komt ook aangelopen. Zij weet natuurlijk ook van het plan. Liam kan misschien zeggen wat er met Kai is.

"En hoe is het met Kai? " vraagt zoë lachend aan Liam. Hij schiet weer in de lach.

"Weten jullie hier meer van?" En hij kijkt naar ons lachend aan. Wij kijken heel onschuldig.

"Alles is roze!" Emma en ik kijken elkaar aan en we geven elkaar een hifive. Het duurt even maar Kai komt uiteindelijk als laatst de kleedkamer uit. Hij heeft zijn sportbroekje aan en aan de achterkant, bij zijn kont is het fel roze. En hij heeft geen shirt aan alleen zijn jas. En zijn haar is echt heel lelijk roze! Wij schieten in de lach en ik maak een foto voor snap chat.

"Mooi hoor Kai!" Hij kijkt ons woest aan waardoor wij harder moeten lachen. Hij komt naar mij toe en hij pakt mijn kraag.

"Ik krijg jou nog wel ISA!" Zegt hij boos.

"Denk maar niet dat ik nu bang voor jou ben!"

"Dat zou ik maar wel zijn!" Zegt hij dreigend. Maar als ik bang ga worden heeft hij gewonnen, en dat mag niet. Ik draai me om en ik loop naar mijn kluisje, ik pak mijn mijn jack en ik fiets samen met Emma naar huis. Als ik thuis ben krijg ik een appje van Scott.

Veel suc6 morgen! X

Dankje!

Ik weet nou nog steeds niet of ik nou ook een X moet sturen of niet. Ik leg mijn telefoon weg en ik pak de laatste koffer nog in. Mijn tent en slaap zak stop ik nog in een tas. Al snel gaan we eten. Rolf heeft al zijn spullen ook al ingepakt en we gaan met zijn auto. Luke is vanavond bij nina. Rolf heeft gekookt we eten witlof, gatver damme! Omdat ik niet kinderachtig te zijn neem ik toch een hap.

"Gatver! Veel te bitter!" Mijn moeder zucht diep.

"Het is ook nooit goed! Isa wees nu een keertje blij! Rolf kon voor ons koken zodat ik mijn tas kan inpakken!"

"Mam, jij weet dat ik witlof ranzig vind! Ik lus alles behalve witlof!" Ze negeert me en ik pak mijn telefoon. Ineens slaat Rolf met zijn vuist op de tafel.

"ISA NU IS HET KLAAR! Ik doe heel erg mijn best. Met de situatie, dus als je mij niet wil ga je maar weg. En je eet het nu op!" Ik kijk mijn moeder verschrikt aan. Is zij het hier mee eens? Mijn moeder zegt niks en ze eet haar witlof op. Kiest mijn moeder Rolf vóór mij?!?! Er springen tranen in mijn ogen. Ik sta op en ik ren naar boven. Als ik boven ben vallen mijn tranen op mijn kussen. Haat mijn moeder mij? Ben ik een mislukkeling? Misschien moet ik ook gewoon weg. Dan hebben ze geen problemen meer. Maar dat is weer zielig voor luke. En moet ik dan morgen gewoon mee als of er niks is gebeurd? Dacht het niet. Met tranen in mijn ogen val ik in slaap.

"ISA WE GAAN WEG!" Ik open mijn ogen en ik knijp ze snel weer dicht. Dat licht is afschuwelijk!

"Ga maar zonder mij!" Kreun ik. Mijn moeder komt naar boven. Ik ga recht zitten en ik doe alvast een trui aan.

"Isa! We staan op jou te wachten! Luke en Nina zijn er ook al." Ik zucht en ik kleed me verder om. De enige reden waarom ik mee ga is voor Emma en jade. Die gaan ook mee en die zullen zo wel komen. Na een kwartier staat mijn tas in de auto en zijn Emma en jade er ook. Omdat we met zoveel zijn rijd luke ook en kunnen wij ook bij hun in de auto.

"Ik heb er echt zin in!" Zegt Emma. Ik glimlach ik hoop maar dat het leuk wordt. Als we in de auto zitten is het maar kort rijden. Daarna moeten we met een pont naar Texel. Na een tijdje zijn we op de bestemming en we lopen de camping op. Het is een kleine maar gezellige camping. Na een half uur uitpakken zetten we onze tent op en we pompen onze lucht bedden op. Met tenten opzetten heb ik nooit moeite gehad. Er staan al snel drie tenten op en we pakken onze bikini.

"Girls! Ik moet jullie wat vertellen Max heeft mij gisteren gevraagd!"

"Aaahhhhh! Super leuk!!!" Roepen wij.

"Hé en meiden!  We gaan naar het stand!" Roept Emma. Emma is de hele tijd al mega enthousiast. Ik weet niet waar het vandaan komt maar het maakt mij ook blij.

"Welke bikini doe jij aan?" Vraagt Jade. Ik haal mijn schouders op.

"Een blauwe denk ik."

"Super leuk!" Ik glimlach. Emma krijgt een appje binnen en haar gezicht betrekt meteen.

"Emma! Wat is er?"

-

Nu willen jullie weten wat er is hè? Nou je leest het in het volgende hoofdstuk.

Foto isa's koffer.

Mean guys Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu