Isa
Ik zit nu al weer een week op school en ik heb nog niks met Scott afgesproken. Hij heeft steeds geen tijd zecht hij. Ik baal daar best wel van. Ik heb het hem wel vergeven van die nacht in de tent. En ik denk ook niet dat hij het er nog over wil praten. Dus laat ik het maar zo. Jade en Emma spreken alleen maar af met hun vriendjes. Zoe en Lauren zie ik niet zo heel vaak meer. Alleen met de pauzes. Emma is ook heel weinig bij ons thuis, elke middag gaat ze wel naar Owen. Ik vind het heel gezellig dat ze bij ons woont maar ze is er niet echt vaak. En als ze eens een middag thuis is zit ze op haar kamer. Nu weer, en we hebben ook al wel een hele berg huiswerk gekregen. Ik loop naar zolder waar de logeerkamer is. Ik hoor Emma huilen, ik ren naar haar kamer en ik ga naast haar op bed zitten. Emma heeft een brief in haar hand.
"Wat is er?" Ze haalt haalt haar neus op en ze geeft aarzelend de brief aan mij.
Lieve Emma,
Het spijt me van alles maar je weet dat het slecht met me gaat. En sinds ik het verhaal over jou heb gehoord weet ik dat ik het niet kan, jou opvoeden. Dus ik heb hulp gezocht en ik heb nu iemand om mee te praten. Maar ik moet ook rust houden. En daarom wil ik liever dat je nog even bij Isa en haar familie blijft. Pas als het goed met mij gaat kan je op bezoek komen. Groetjes mama.
"Vorige week vrijdag kreeg ik deze brief, maar toen wilde ik hem nog niet open maken." Ik slik een keer en ik omhels mijn vriendin. Die inmiddels op haar bed ligt. Ik ga naast haar liggen en zo blijven we een tijdje liggen. Tot dat ze in slaap valt. Ik maak me zorgen om haar. Ik zou het ook zo erg vinden als mijn moeder ineens zou zeggen dat ik weg moet en dat ze geen contact meer wil. Met die gedachten val ik in een droomloze slaap...
"Emma! Wakker worden! We moeten naar school!" Ze schrik wakker van mijn geschreeuw. Het is al bijna tijd om te gaan fietsen. Ik borstel snel mijn haar en ik ren naar beneden. Ik prop een boterham naar binnen en ik maak er ook een voor Emma. Ik doe ook nog twee paar koekjes in mijn tas en ik roep weer naar boven dat we zo moeten gaan. Emma shockt naar beneden met haar haar door de war en een trui aan. Ik zucht bezorgt en ik geef haar een boterham en haar tas. We rennen naar de fietsen en dit keer is Emma de gene die super sloom fietst.
"Kom op Em!" Ze zucht luid en gaat harder fietsten. Als we te laat op school zijn sluipen we langs de congege.
"Ho, ho dames! Te laat is te laat!" We zuchten en we gaan recht op staan.
"Mijn band was lek gestoken!" Zeg ik zonder na te denken. Ik ben al zo goed in smoesjes verzinnen dat het van zelf gaat. De congege kijkt in het systeem.
"Isa jij bent al 5 keer te laat dit jaar en Emma 3 dat wordt corveën!" We zuchten en gaan naar de les. Ik leun mijn hoofd op mijn hand en ik val bijna in slaap tot de bel gaat. Emma schrik wakker en we lopen naar de aula. We bezemen de hele aula en maken de kantine schoon. Ik zie Kai in een groepje naar ons kijken. Max staat er dit keer niet bij.
"Zo, zo Isa en Emma. Zijn jullie schoonmakers geworden? Kan je dan ook gelijk mijn schoenen doen?" Lacht hij. Ik kijk heb vuil aan.
"Had je gedroomd!" Ik pak mijn emmer en ik gooi de halve emmer over hem heen. Emma geeft me een hifive en we rennen naar de tafel van de rest van onze vrienden. Kai kijkt me boos aan en ik zie hem weg lopen naar de wc. Na 5 minuten is de pauze voorbij en iedereen gaat weer naar de klas. Allen ik moet nog de prullenbak legen. Achter me staat Kai me met een hele vole emmer water. En hij giet het zo over mij heen.
"Awhhh! Koud!" Ik draai me om en ik zie Kai staan "Kai!" Gil ik en ik ren achter hem aan. Hij rent naar buiten en hij lacht me voor mijn neus uit. Ik pak zijn haar en ik doe het door de war.
"Neehh! Niet mijn haar!" Ik schiet in de lach. Ik wist dat hij zo zou reageren!
"Eigen schuld! Ik ben nu veel doorweekt er dan jou!" Hij lacht en de congege komt naar buiten.
"ZIJN JULLIE HELEMAAL GEK GEWORDEN? Ga naar binnen en ga naar je lokaal!" Wij lopen samen naar ons lokaal, als we binnen komen kijkt de hele klas naar ons. Wat ik wel begrijp, aangezien ik nog steeds zijk nat ben. Jade en Emma kijken me raar aan. Maar ze hebben geen tijd om iets te zeggen want meneer verkade gaat beginnen. En als je niet stil ben onder zijn les moet je er meteen uit en corveën. En dat willen we niet.
De school is uit en vanmiddag heeft Scott eindelijk 'tijd'. Dus ik fiets meteen naar Scott Emma gaat met mij mee want die gaat naar Owen. Als we er zijn komt Scott gelijk naar buiten.
"Isa! Wat leuk, kom we gaan naar de bios." Uhmm, oke das raar. Ik ben nog nooit bij hem thuis geweest en volgens mij wil hij dat ook niet. Samen lopen we naar de bioscoop die aan het einde van de straat is. Ik mag een film uitkiezen en ik kies de nieuwe film tarzan. Hij koopt een grote popcorn zak en we gaan alvast op een goede plek zitten. Weer pakt hij zijn telefoon en appt iemand maar ik kan niet zien wie.
"Wie ben je nou de hele tijd aan het appen?" Hij kijkt me geirriteert aan.
"Gewoon een vriend." Zegt hij en hij legt zijn arm op mijn schouder en hij trekt me meer naar hem toe. Ik pak zijn hand en zo blijven we de hele film zitten. Bij het einde van de film is er aftiteling en het is nog donker. Scott pakt mijn nek en hij zoent me op mijn mond. Als de lichten aan gaan moeten wij ook de zaal verlaten. Na de film gaan we nog naar een chice restaurant en hij zet me om 11 uur af bij mijn huis.
"Weltrusten schoonheid!" Ik lach en hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. Als ik de deur open maak is het al helemaal donker. Zo laat is het toch nog niet? Ik sluip zo zacht naar boven als ik kan. Mijn moeder ligt al te slapen en als ik me omdraai zie ik Rolf in eens voor me.
"zo jongen dame vinden we dit een normale tijd op een doorde weekse dag?" Ik haal mijn schouders op en ik wil langs hem glipen naar mijn kamer.
"Je moet je nu eenmaal een beetje aanpassen!" Ik besluit hem te negeren en ik kruip gewoon in mijn bed. Al snel val ik in slaap.
-
ik zou het heel leuk vinden als jullie een reactie willen plaatsen over hoe jullie het boek vinden. En vergeet niet op het sterretje te drukken. Xx
JE LEEST
Mean guys
Teen FictionKai legt een hand op mijn boven been. "Wil je van mij af blijven!" Hij lacht vals. "Isa snap het nou, ik doe wat ik wil. Dus als ik jou wil aanraken doe ik dat." Ik zucht en ik sla zijn hand weg. "Je mag dan wel de Badboy van de school zijn, maar...