23

285 9 0
                                    

Isa

Max en jade zitten naast elkaar en ze kijken de hele tijd naar mij. Heel irritant. Ineens moet ze huilen en kijkt ze weer naar mij. Wat is er toch? Ik loop naar haar toe.

"Isa ga zitten!" Zegt mijn wiskunde docent

"Nee! Jade huilt." Zeg ik en ik loop door.

"Isa laat haar maar even met rust. Max ga maar even met haar naar de gang." Ze lopen naar de gang en ik kijk Emma vragend aan die niet reageert. Het lijkt wel alsof ik dood ga of zo en dat de rest het allemaal weet en ik niet. Ik zucht en ik kijk naar Kai die ook naar mij aan het staren is. Ik ben het zat en ik vraag of ik naar de wc mag. Ik loop de klas uit maar Jade is nergends te zien. Kai loopt ook de klas uit.

"Isa we moeten praten." Ik kijk hem raar aan.

"Hoezo, dat bepaal ik zelf wel. Ik zoek Jade." Hij zucht en hij kijkt me heel serieus aan.

"Isa zij huilt om jou!" Ik kijk hem weer raar aan.

"Emma heeft het je dus nog niet vertelt? Scott gaat vreemd en hij wil jou gebruiken!" Ik sla hem in zijn gezicht. Hij pakt beide mijn armen en kijkt weer heel serieus. Ik probeer me los te rukken maar het lukt niet.

"Ik wou bewijs dus ging ik naar Scott zijn huis, Emma was daar ook met Owen. Scott was aan het zoenen met een ander. Maar hij zei tegen Emma dat als zei het tegen jou zou zeggen dat je het niet zou overleven." Ik kijk hem met open mond aan. Maar ik wil hem niet geloven. Ook zie ik dat zijn wang helemaal dik en blauw is. Heeft Scott dat gedaan? Emma loopt op me af en ze geeft me een knuffel.

"Is het waar?" Ze knikt. Mijn ogen prikken en ik sluit mijn vriendin weer in mijn armen. Ik zie in mijn ooghoek dat Kai weg loopt. Ik loop snikkend de school uit. Het boeit me niet dat ik nog school heb. Als ik thuis ben ren ik naar mijn kamer en ik laat me op mijn bed vallen. Wat moet ik nu doen? Als ik het uit maak vermoord hij Emma misschien wel? Allemaal nare gedachten gaan door mijn hoofd. Ik had aan Emma gevraagd of ze niet naar Jade kon. Want ik wou even alleen zijn. Ik kijk naar mijn kussen die helemaal nat is van mijn tranen. Ik hoor dat de deur open gaat en iemand loopt de trap op. Ik hoor aan zijn loopje dat het Luke is. Hij opent mijn deur en hij gaat op het rantje van mijn bed zitten. Ik kijk op en ik geef hem een knuffel. Hij wrijft over mijn rug.

"Emma heeft alles vertelt." Ik snik en ik hou hem stevig vast. Altijd als ik bij mijn broer ben voel ik me veilig.

"Isa, ik beloof dat het goed komt." Ik kijk hem recht in zijn ogen aan. Hij kan het niet beloven. Hij weet nooit wat hij kan doen. En ik ook niet. De enigste die hem kent is Kai. Maar hij mocht mij toch niet? Hij hate mij? En ik hem. Waarom heeft hij mij dan zo geholpen? Is het gewoon omdat hij Scott meer haat dan mij? Ik zucht en na een tijdje loop ik naar de woonkamer. Ik zet netflix aan en Luke pakt een reep chocola voor mij. Ik geef hem een zwak glimlachje. Hij gaat naast mij zitten en slaat een arm om mij heen. Ik kies de film dory. Altijd als ik verdrietig ben ga ik een disney film kijken. En dory is gewoon een leuke film. Op het einde van de film moet ik weer huilen. De hele big family van dory is weer bij elkaar. Ik moet weer huilen omdat in disney films er altijd een happy end is en in real life niet echt. Ik moet Scott pakken zonder dat hij mij probeert te vermoorden. Maar ik weet nog niet hoe. Maar ik pak hem terug!

Het is maandag en ik heb mezelf dit weekend opgesloten in mijn kamer. Niemand mocht er in zelfs Emma en Luke niet. Het is nu 8 uur en ik heb mijn ontbijt nog niet op. We moeten vandaag pas om 11 uur op school zijn. En ik heb ook geen honger. Alleen in chocola. Dat is nu basis behoeften 1 geworden. Ik zet mijn muziek uit en ik loop naar de spiegel. Ik heb er echt nog nooit zo slecht uit gezien. Mijn mascara is uitgelopen tot mijn wangen en ik heb wallen tot mijn enkels en mijn haar is een en al klitten bos. Ineens stormen Emma, Jade, Zoe en Lauren mijn kamer binnen.

"Ach meid!" Zegt lauren en hij geeft mij een knuffel. Ik geef hem een klein lachje.

"Kom op Isa, zo kennen wij jou niet! Ga douchen. Ga je omkleden Ga een plan bedenken! En wij gaan je helpen." Zegt Jade.

"Ik kan best zelf douchen hoor, maar wel lief." Ze lachen en ik ga naar de badkamer. Ik laat warme straal over mijn lijf lopen. Na een kwartier ben ik klaar en ik doe een addidas trui aan en een addidas pet. Een witte broek en wit met zwarte gympen. Ik kom naar beneden en ze kijken allemaal mijn kant op.

"Je ziet er leuk uit meid!" Zegt Lauren en we eten met ze allen een boterham chocolade hagelslag. Ze kennen mij langer dan vandaag.

"Ik ben echt super blij met zulke vrienden! Bedankt!" En ik geeft Emma een knuffel. De rest komt er ook bij zodat het een soort groeps hugg wordt. Om half 11 gaan we naar school. We maken een hele entree want Liam heeft ons gebracht met zijn auto. Die echt heel mooi is. En iedereen kijkt omdat ze waarscheinlijk allemaal het verhaal wel hebben gehoort. Natasha en haar vriendinnen kijken heel jaloers naar mij. Want Kai staat al een week of zo niet meer bij haar. Nou ja, de reden waarom was niet zo leuk. Waarom Kai bij mij stond. In de pauze krijg ik een appje van Scott. Ik had dit hele weekend al nikst meer van hem gehoort. Maar misschien weet hij het al.

Isa, ik moet met je praten. Vanmiddag om 4 uur bij mijn huis. X

Shitt! Ik wil dit niet, misschien gaat hij mij wel verkrachten of vermoorden! Ik laat het berichtje aan Emma lezen.

"Zeg gewoon dat je niet kan!" Ik knik en ik app het naar hem. Hij kan mij niet kwalijk nemen dat ik naar mijn oma moet. Opgelucht appt hij terug dat we het een ander keertje moeten doen.

-

Hellooo wat vinden jullie dat de plannen van Isa moeten zijn om Scott terug te pakken? Ik zou het ook heel leuk vinden als jullie een coment of vote willen achter laten? Xx

Mean guys Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu