0.5

3.2K 32 0
                                    

~KELLYS PERSPEKTIV~
När jag vaknar till så ser jag att jag är tillbaka i huset igen. När jag väl vaknade till så började killarna prata med mig om vad som hade hänt. Och då börjar alla bitarna falla på plats... Utan varning så skriker jag ut "Molly!" Dom kollar ororande och oförstående på mig. Jag skyndar mig upp ur soffan och går in på mitt rum och drar på mig en svart huvtröja. Jag går med snabba steg ut mot hallen medan jag förklarar vad som hade hänt med Molly... I hallen tar jag en pistol det sista jag gör. Precis när jag kommer utanför dörren så känner jag hur nån greppar tag i min arm, och när jag kollar bak ser jag killarna som tar varsin pistol, vi byter lite blickar med varandra innan vi joggar iväg mot motorcyklarna och gasar uväg från utfarten. Danne jag kommer att få min hämd på dig. Inte om en vecka, inte om en månad utan idag.

När vi kom fram till hans ställe så var dörren låst jag skjuter upp låset innan vi går in i huset och kollar noggrant överallt. Sist går vi till slutet av en lång korridor. Det var en tjock metalldörr. Jag och Alex sparkade upp den medan Louis sköt sönder låset och Oscar stog och höll vakt. När vi kommer in står Danne o bara flinar. Jag kollar förvånat mot han.

-Ni kanska ska vara lite försiktiga eller tysta...? Säger Danne kaxigt

-Varför skulle jag?! Du inser att du har kidnappat min tjej va!? Säger jag argt och går emot Danne

-Okeej vi gör så här... Om ni inte skjuter mig så skjuter inte vi Louis..? Okej? Deal?

Jag vänder mig snabbt om och kollar på killarna och inser att alla även Louis var okej. Innan jag hinner vända mig om igen dras jag bakåt och blir sen sprkat i knäväcket så jag går ner på knä. Jag suckar för mig själv om hur dum jag var... Utan varning känner jag något kallt emot min tinning, jag förstår också snabbt att det är en pistol...

~MOLLYS PERSPEKTIV~
Efter mycket strid så hade jag tagit mig ut ur rummet där jag var och hade puttat och sprkat iväg killarna utanför dörren. Efter att jag hade hört skotten från flrut så visste jag att Kelly hade kommit hit... Kelly Atwood för min skull.
Jag springer allt jag kan upp från källaren men jag hör också att de andra är precis efter mig. Jag ser att killarna är vid den tjocka grå dörren i slutet av korridoren så jag skyndar mig dit. När jag kommer in i rummet der jag hur Kelly är på knä framför Danne och hur Danne har en pistol mot hans tinning och andra handen håller i han i axeln.
Mina tårar blrjar snabbt rinna och om jag skulle försöka hjälpa Kelly så skulle Danne trycka på avtryckaren....

-S-snälla släpp han Danne..? Ber jag med tårfyllda ögon

-Är du dum han skulle skjuta mig om han hade chansen!? Nästan ropar han tillbaka.

Mer hinner jag inte säga innan jag blir knuffad i sidan av Dannes killar och flyger in i väggen. Efter det drar dom upp mig och håller en kniv mot halsen. Plötsligt ser jag hur Kelly försöker rycka sig loss men i stället så är det bara en kille som håller i mig och den andra går fram i hjälper Danne att hålla fast Kelly.
När jag försöker slita mig loss så känner jag bara hur en hård käftsmäll kommer från ingenstans!? Jag far ner i golvet med en duns och madan allt händer hör jag hur Kelly ropar och att han faktiskt blev ledsen.
Sen hör jag orden jag absolut inte ville höra... Kelly "Snälla gör inte illa henne mer! Ta mig istället jag tar hennes plats!"
Jag kollar storögt och Danne flinar bara efter det så dras jag och de andra killarna ut från rummet...

Dörren var stängd och låst osvsett hur mycket jag och killarna slog så gick den inte att få upp. Det var hopplöst. Efter bara... Jag vet inte? Typ en minut? Så hörde man ljud inne från rummet man hlrde slag och hur Kelly kved till och ibland skrek av smärta... Mina tårar började rinna och killarna blev allt mer arga... Plötsligt ryckte Louis till och sprang ut de andra killarna sprang efter men jag... Jag tänker inte lämna Kelly... Efter en stund hör jag glaskross i rummet och hur det blir massa människor som skriker och ropar åt varandra. Och äntligen öppnades dörren. Ut kom Louis med Kelly och efter dom kom Alex och Oscar.? Men hur? Jag menar dom stack ju? Eller så krossade dom fönstret...
I vilket fall så var Kelly helt utmattad han kunde inte röra sig utan att man såg att han hade ont... Smärta...

När vi hade kommit hem så gick vi och la han på soffan i vardagsrummet och väntade på att han skulle bli bättre. När jag satt brevid honom så känner jag hur det rinner tårar ner för mina kinder.. Allt det här var mitt fel... Jag borde ha lämnat honom och följt med min bror då hade han sluppit allt det här. När jag sitter och funderar märker jag hur Kelly vaknar och tittar upp mot mig. Jag ler ett svagt leende och han sätter sig sakta brevid mig innan han frågar varför jag var ledsen. Jag svarade enkelt "nä jag ör bara orolig för dig" ljög jag... Han ler och torkar bort min tår som kom mer tummen . Han drog med mig i hans famn. Den var så varm och kärleksfull...
Men jag måste lämna honom... Han mår inte bra av mig i sin närhet... När Kelly somnade hjälpte jag han att lägga sig ner och drog på han täcket. Sen gick jag iväg mot vårat sovrum där jag tog min ryggsäck och packade mobil, mobilladdare, hörlurar, smink, lite kläder och i köket snodde jag med mig vatten och frukt.
När jag kommer ut i hallen så står alla förutom Kelly där och dom ger mig en frågande blick.

-Åh.. Hej... Ehm... Det ser kanske konstigt ut men jag måste iväg till stan och träffa mina kompisar som kommit hem från deras semester..
Dom gick på det och log innan jag gick iväg för att aldrig igen komma tillbaka....

Hoppas ni gillar kapitlet isåfall rösta och kommentera gärna😊 Är det nåt ni vill ska hända eller så så kan ni ge förslag!😊

Kidnappad (AVSLUTAD)Where stories live. Discover now