2.4

777 17 2
                                    

MOLLYS PERSPEKTIV
Jag, Marissa och Lisa stog i köket och funderade på vad vi skulle göra för lunch, våfflor?
Vi kom fram till att vi var tvungna och åka o handla eftersom kylen nästan var helt tom förutom några öl, lite dricka och gamla rester.
Vi sa hejdå till killarna och stack iväg på en varsin cykel mot stan. Alla vi hade shorts och linne eftersom det var varmt ute idag.
Cyklarna rullade så gott som sista biten eftersom det var en liten nerförs backe innan vi nådde fram till den mindre affären som låg cirka 2km från huset. Stället där affären ligger är en liten by som heter Myrdalen.

Snabbt var vi av cyklarna och gick in efter varandra i affären. Marissa gick och hämtade lite av det vi skrivit ner på listan medan jag o Lisa kollade om vi skulle köpa några kanor eller något med oss hem. Ett högt skrik från Marissa spred sig i den lilla affären. Snabbt var jag och Lisa framme vi sidan av  Marissa och vi chippade efter luften i chock. Killen i kassan låg död i en pöl av blod på golvet, det såg ut som att han hade blivit rånad. Kassan var öppen och pengarna borta... Jag krånglade upp mobilen ur fickan och ringde polisen så de kunde komma hit.

När poliserna kom så frågade de om när och hur vi hittade butiksägaren. Vi berättade som de va, men sen ville de veta om några kunde vittna till att vi varit hemma hela förmiddagen. Innan vi hann o tänka så sa vi att våra killar kunde vittna till det. Efter vi sagt meningen ångrade vi oss snabbt eftersom de var "efterlysta"...

-Jaha.? Namn och adress till där ni befann er nu på förmiddagen.? Vi måste få prata med dom för att inte ni ska behöva bli arresterade för misstänkt mord. Sa en av de manliga poliserna

-Ehm... Är det okej om vi ringer och ber de komma hit...? Frågar jag snällt

-Asså.. Vi brukar inte tillåta det riktigt men okej för den här gången då... Men ring nu.! Svarade han lite irriterat tillbaka

Jag ringde Kelly och så fort jag berättat allt i varje detalj så tutade det i telefonen och jag förstod att de var påväg hit.
Bara efter någon minut kom de hit och jag o tjejerna möter upp dom i en varm o efterlängtad kram. Jag ser att polisen vi pratade med stelnade till lite men vände tillbaka o prata med de andra 3 poliserna som också fanns på plats. Vi stannar utanför affären i väntan på att poliserna ska komma och prata med oss, nu var det bara o hoppas att poliserna inte skulle känna igen killarna för då skulle dom gripas direkt.

Säkert 5min hade gått och vi två poliser kom ut för att prata med oss jag hörde hur Kelly och killarna sa typ "helvete" och "fan".? Jag kollade på Kelly som såg lite arg eller "påkommen" ut?
"Tjena grabbar, klara för stationen äntligen!?" Sa polisen med nöjt leende på läpparna. Vi han inte mer än att vända oss om i ett bra försök på flykt innan de kom tre polisbilar till, och vi var nu omringade...*suck
Poliser drog undan oss tjejer och killarna var nu omringade i en cirkel av poliser. De riktade pistoler mot killarna och sa det vanliga "upp med händerna och ner på knäna"

KELLYS PERSPEKTIV
Snabbt var det framme en polis vid vardera av oss killar. De drog bak våra händer bak på ryggen och sen tryckte de ner oss så vi låg på mage på marken under tiden de satt fast handbojorna. Tajt! Innan vi fick sätta oss i en varsin polisbil så tryckte dom ner oss på motorhuven och kände igenom så att vi inte hade något vasst på oss eller vapen. Men såklart hittade de pistolen bak som satt fast i mina jeans, där jag alltid har en när jag vet att man kan va i fara... De tog bort den och ladda ur den. Ett hårt och fast grepp tog tag om min nacke och tryckte in mig i baksätet på polisbilen. Jag tittar ut genom fönstret när vi åkte iväg o såg hur alla tjejerna var helt knäckta... Fan varför drog jag in Molly i det här livet..? Hon hade haft det så mycket bättre utan mig.
Med tanke på att jag o killarna har kidnappat tjejer, rånat, knarkat, snattat, hotat, vapen hotat, stora slagsmål, och "stuckit" från polisen. Finns säkert mer som jag inte kommer på nu, men det är nästan de värsta sakerna vi gjort... Mad tanke på att vi varit medhjälp för ett mord och vi har misshandlat både killar o tjejer.
Oavsett hur dumt de låter så kan jag ibland "sakna" är väl fel ord men... När jag varit van ett sånt liv sen jag var femton år tills jag var tjugotvå, sen kom Molly... Nu är jag snart tjugotre och en "bra" människa en kille som Molly ska gifta sig med.!? Vart ä mitt liv påväg? Normalt sett skulle jag o killarna försökt med slagsmål när vi blev omringad...
Jag vette fan längre asså... Hur jag ska göra förtjänar jag nån som Molly? Med tanke på allt mitt förflutna så kommer hon aldrig vara trygg...
Varför hade jag varit så snabb med att fria till henne!?

Hoppas ni gillar det!? Isf kommentera och gilla så är ni bäst puuus💕 Tänkte börja med "Kapitlets fråga" där jag frågar er något i ni svarar de ni tror eller tycker i kommentarerna.?

•Kapitlets fråga!
Hur tror ni det går för Molly och Kelly? Kommer Kelly o killarna bli "badboys" igen?

Kidnappad (AVSLUTAD)Where stories live. Discover now