~KELLYS PERSPEKTIV~
När vi kom in i värmen igen så satt vi oss bara och pratade med de andra och Alex visate ingen av oss vart han hade stuckit troligen så var han kvar i huset eller så hade han stuckit iväg till nån fest.
När vi sitter och pratar om hur vi ska fira julafton så piper det i min mobil. När jag kollar på sms:et så ångrar jag mig snabbt...William 12.54
Tjena Kelly, William här du kommer att få ett val nu okej? Du älskar din brorsa ellerhur? Alla gör det. Såhär är läget... Du kommer hit och har en fight mellan oss en gång för alla och oavsett om du vinner eller förlorar så får du din brorsa. Ditt andra alternativ är att du inte kommer och jag kommer fortsätta ha din brorsa i källaren okej?Jag kunde inte fatta det jag nyss hade läst och sett, jag kunde nästan garantera till hundra procent att det var Jack på bilden...!!? Kunde det aldrig bli lugnt här eller? Det ska alltid hända mig något.*suck
Jag kliade mig i nacken och gick in till de andra igen. De kollade oroligt på mig men jag sa att jag bara skulle ut o ta en cigg och andas lite frisk luft... Fast egentligem så skulle jag hämta hit min brorsa.När jag kom fram till deras hus så blev det stressigt... Jag visste att de andra hade märkt att jag var borta eller hade stuckit... Men jag klev in genom dörren och letade mig fram till källartrappen precis när jag ska ner där mot källaren är det någon som drar mig bakåt i ett strypgrepp. Jag agerar snabbt och slår med näven bakåt. Det verkar som att jag fick en bra start jag hade slagit ner William nästan helt när jag distraheras av ett skrik och jag kände igen det väldigt väl.. Jack.!
Jag sparkar William en sista gång så att han åker baklänges och slår ner i golvet. Efter det tar jag mig till trappen igen och springer ner i källaren. Men när jag kommer ner var källaren tom förutom... Jack...~MOLLYS PERSPEKTIV~
Vi hade varit ut och kollat men inte sett till han något och han svarade inte i telefon. Vi alla började bli orolig men vi visste mycket väl vart vi skulle.. Till Williams gäng.
Vi kom fram till att Lisa och Marissa skulle stanna kvar hos oss ifall han skulle komma tillbaka. Jag vägrade att stanna så jag fick efter mycket tjat förlja med killarna till William så länge jag jöll mig nära dom.När vi kom fram till Williams hus så var dörren öppen och killarna laddade pistolerna de hade tagit med dig. När vi kommer in sitter Williams gäng och super, skrattar för fullt när vi kommer in dock ser William sönderslagen ut.
"Vart fan e han!?" Skriker Louis ut mot gänget och de säger att Kelly är oskadd och är nere i källaren.
Oscar och Louis hinner inte reagera utan jag tränger mig fram och springer ner till källaren till slut i korridoren ser jag en dörr som är öppen jag springer dit så fort jag kan jag visste ju inte vad jag hade att vänta mig i den här kalla, kyliga och hemska källaren... Även om jag varit med om en hel del här..
När jag slänger mig fram i dörröppningen så vrålar Kelly rakt ut "Neej!" Uppifrån hörde jag att de andra skrattade. Jag smyger mig fram mot Kelly som sitter på knä med ryggen mot mig och frågar försiktigt "Kelly?"
Han vänder sig om och jag ser hans blanka ögon som är fylld av tårar och ilska.. När jag är närmare ser jag att det är en stor pöl av blod och... Jack... Jack låg i den stora pölen av blod. Jag förstog snabbt att han var skjuten. Död. Men... Varför?
Kelly ställer sig sakta upp och jag ser att Louis och Oscar bara stog och glodde i dörröppningen. Jag slängde mig in i Kellys famn och gav han en stor och hård kram och han kramade med ett hårt och fast grepp tillbaka. Jag visste att han inte brukade gråta men han skulle inte klara av det här...
Vi släpper det trygga taget om varandra och Kelly går med snabba steg mot Oscar och Louis, han greppar tag om pistolen som Louis håller i och börjar jogga upp för trappen.
Jag och killarna följer efter.~KELLYS PERSPEKTIV~
När jag kom upp på övervåningen igen så kollar de på mig och retflinar de säger tex "förlorat något eller någon?"
Det fick mig att bubbla lver när jag vänder mig om ser jag det ultimata Williams bästa kompis, typ som en bror eftersom de alltid har känt varandra. (Killen heter Mike) Jag slår med näven allt jag kan i magen på Mike och allt han kan göra är att hosta rakt ut av att han tappar luften. Efter det tar jag polisgrepp på honom och riktar en pistol mot tinningen på han. Oscar, Louis och även Molly stog beredda vid dörren på att dra snabbt. Men precis när jag tittar bort ifrån dom så hör jag hur killarna kvider till och Molly kvider till fast högre när den dunsar i golvet.
Hastigt vänder jag mig om och kollar... Det jag ser är att det tydligen fanns en ny kille i deras gäng och han hade troligen sparkat Molly så hon hade dunsat ner i golvet och han höll killarna upptryckt mot väggen i ett polisgrepp.
Under tiden jag tappar koncentrationen så känner jag att Mile vrider sig ut ur mitt grepp och tar min pistol som han slänger iväg på golvet sista jag ser är att William ler nöjt och sen blir jag mött av en förjävla hård smäll mot min käke, allt snurrar till och jag åker ner i golvet. Louis och Oscar blir släppt och jag tar tag om Molly och vi alla lämnar byggnaden... Ja, jag hade gett upp... För första gången orkade jag inte fighta tillbaka allt jag vet är att jag nu inte har någon bror.
Men nu skulle jag slippa William.Det första jag gjorde när vi var tillbaka vid huset var att gå raka vägen ner i källaren till vårat spritförråd. Jag greppade tag i en vodkaflaska och skruvade snabbt av korken och klunkade i mig innehållet. Det brände som satan i halsen men just nu ville jag bara glömma allt.
Sista jag gjorde var att greppa tag i två flaskor vodka till, sju starköl och en dunk HB...
Efter det gick jag och låste in mig i gymmet...Nu börjar vi!! Första dagen som jag kommer lägga upp kapitel nu i veckan!😊 Gillar ni det jag skriver så är det bara att kommentera och rösta så är ni bäst👏🏼😊
YOU ARE READING
Kidnappad (AVSLUTAD)
RomanceMolly Shay lever sitt liv normalt. Men jämfört med alla andra unga tjejer i stan så är inte Molly ett dugg intresserad av Kelly Atwood, stans player. Men Kelly är inte bara en player utan tillhör också ett gäng med andra killar i stan... Och tjej ef...