MOLLYS PERSPEKTIV
På morgonen vaknar jag när de starka strålarna från solen sken in i rummet. Jag sträcker på mig långsamt och byter sida för att kolla om Kelly sov men som vanligt var han redan vaken och klivit upp. Jag trycket på hemknappen till min mobil och displayen lyser upp, klockan var 09.47... Jag vek undan täcket och gick mot garderoben där jag tar fram sport-BH och ett par tränings tights. Jag drar på mig de kläderna och sätter upp håret i en hög hästsvans.Jag går ner men det verkar som att jag är inne själv? Precis när jag dragit på mig mina springskor i hallen och min tunna jacka så hör jag bakom mig "tja vart ska du?"
Jag vänder mig om o ser Jossan och Lisa. Jag ler mot dom och berättar att jag ska ut på en springrunda i skogen ca 1km ifrån vårt hus. De nickar och berättar också att killarna åkt iväg o handla till frukost och så.
Jag erbjöd tjejerna att följa med på rundan men de hade planerat ett dopp i poolen till morgonen.KELLYS PERSPEKTIV
Jag o killarna mådde inte alls bra av att vi ljugit för tjejerna men vi va tvungen... Vi skulle dra iväg för att fixa det sista vi hade som uppdrag i vårat "gäng." För att sluta med ett gäng var man tvungen att som sista grej starta ett "krig" mellan gängen. Vi hade bestämt oss för o gå på ett gäng här i London och få de o se ut som att de va Dannes gäng som gjort de.Fan va vi inte ville göra det här egentligen nu när allt blivit så så bra! När vi kommit fram till gängets läger så ser vi ledaren snabbt och även hans tjej... Nu var det dags, kriget skulle börja. Jag laddade pistolen, siktade och sköt mot tjejen. Det hörs ett skrik från henne och det blir kaos i lägret. Hur skottet träffat vet ja inte men.. En sak visste jag o de var att vi va tvungen o springa snabbt som fan därifrån.
När vi slängt oss in i bilen fixade jag och Oscar det som skulle göra som att de såg ut att vara Dannes fel. Louis körde medan jag o Oscar satt bak med dator och mobil. Han hackar sig in i Dannes mobil och skickar ett sms "från Dannes mobil" till Ryan som ledaren hette i gänget där vi nyss varit. I sms:et skriver vi
"Kriget har börjat, vet inte hur skottet tog på din lilla flicka men om vi ha tur så tog de så pass att hon dog..!?
//Williams gäng (Danne i Mystic Hill)När sms:et var skickat åkte vi hem till tjejerna igen. Vi var lite rädd för att dom skulle misstänka något eftersom vi varit borta i nästan fyra timmar. När vi kommer hem säger vi att vi hade gått runt i stan o sen glömt bort att handla mat.
Då ser jag henne min älskling och framtida fru. Hennes bruna hår var fuktigt och lockigt alltså hade hon troligen duschat och hon hade tagit en av mina gråa hoodies och hennes egna svarta Adidas byxor. Jag ler mot henne men hon ler ännu större till mig och hon hoppar upp i min famn där vi möts i en kyss.
Hon hoppar ner från min famn och kollar fundersamt på mig. Vi går alla in i köket för att äta typ lunch/middag då klockan var 15.49...Efter middagen så knackade det på dörren. Jag o killarna stelnade till lite. Jag vill öppna ifall det skulle vara någon som vi inte väntade oss. Men precis när jag ställt mig upp från matbordet för att gå o öppna så slänger sig Molly upp och säger "sitt ner ni jag går och öppnar". Snabbt var hon ute ur köket. Vi andra försökte lyssna från köket vem det var och vad dom pratade om. Men inte ett knyst hördes från hallen. Jag ropar "Molly vem är det?" Men får inget svar.. Jag slänger mig upp från matbordet och går ut mot hallen. När jag kommer dit ser jag ingen det ända annorlunda var att dörren stog öppen.
Jag sprang ut till uppfarten och ser precis hur en svart skåpbil snabbt körde här ifrån.
Jag slänger mig i mina skor och drar på min svarta jacka. Som sist tar jag en pistol i kanten av byxorna. Med snabba ord och blickar med dom andra så slutade det med att tjejerna stannade hemma och jag o killarna åkte iväg i bilen.Oscar körde snabbare än vad han gjort tidigare. Vi kunde se den svarta skåpbilen äntligen. Vi följde efter den och ser att den svänger in på en grusväg. Vi väntar en stund men kör in en bit bakom så vi skulle se vart bilen åkte. Vi ser att bilen stannar vid ett stort och gammalt hus i trä, färgen var borta helt i princip. Vi kör in med våran bil i en buske en bit ifrån huset och smög sen närmare för att se vilka det var. Då kände jag hur ilskan började koka i mig... Tre killar hoppar ut, Danne, Jacob och till sist ser jag att Ryan(!?) kommer ut med MIN Molly. Jag skulle precis till att slänga mig fram när Louis och Oscar hindrar mig. Jag var så arg! Och varför hängde dom två gängen.. Kände dom varandra eller!?
När dom gått in och varit inne ett tag så bestämmer vi oss för att gå till "attack". Vi går fram till dörren och jag sparkar upp den. In bakom mig kommer Oscar och Louis, vi alla har pistolerna laddade och beredda på allt, trodde vi... Vi går med försiktiga steg längre in i huset. Vi kommer in till ett rum som skulle föreställa ett kök? Det är då jag snabbt vänder mig om när jag hör två höga smällar och hur killarna bakom mig kvider till. Min blick möter två av killarna i Ryans gäng som höll i varsitt baseboll slagträ. Killarna låg medvetslösa på det gamla trägolvet. Jag höjer pistolen mot dom och backar. Det är då jag känner en hård spark i knävecket och slag i ryggen som gör att jag tappar greppet om min pistol och åker ner med bröstkorgen mot golvet. En fot placeras på min rygg och jag trycks ner hårdare i golvet innan någon tar grepp om mina handleder och knyter hårt om mina händer med ett rep. Helvete för detta liv...
Vad tyckte ni..? Kommentera och rösta gärna hur ni tänker och tycker om händelserna i de här kapitlet.? Vad tror ni kommer hända? Men tills nästa del kommer få ni ha de så bra❤️
CITEȘTI
Kidnappad (AVSLUTAD)
DragosteMolly Shay lever sitt liv normalt. Men jämfört med alla andra unga tjejer i stan så är inte Molly ett dugg intresserad av Kelly Atwood, stans player. Men Kelly är inte bara en player utan tillhör också ett gäng med andra killar i stan... Och tjej ef...