4.1

454 9 6
                                    

KELLYS PERSPEKTIV
Sen kvällen innan har jag varit instängd i ett och samma rum. En källare och ända inredningen är en madrass och en usel taklampa. Jag har suttit på madrassen hela natten och lutat mig mot betongväggen. Och vad som kommer idag vill jag inte ens veta, men en sak är säker. Jag kommer aldrig gå med i deras gäng frivilligt!

Dörren öppnas och Danne kommer in.
-Nå? Tänker du gå med i vårat gäng? Säger han med armarna i kors och tittar ner på mig

-Aldrig. Svarar jag kort tillbaka

-Kelly... Tänk dig för nu okej? Du vet att vi kommer få dig till att säga ja i vilket fall så lika bra att säga ja nu redan. Svarar han

-Få mig till vad? Säga ja att gå med er? Ni skulle aldrig kunna övertala mig till det någonsin igen. Svarar jag argt tillbaka

-Nej nej! Självklart kommer vi aldrig kunna övertala dig i ord att komma med i vårat gäng! Men... Okej jag frågar en gång till idag. För varje gång du säger nej kommer ett straff.

-Vill du höra ett svar Danne? Nej, nej och ännu en gång nej! Svarar jag surt tillbaka.

Jag ställer mig upp och sparkar Danne mellan benen och slår ner han så att han ligger på rygg och jag över han. Jag slår det jag hinner och kan emot han innan han ropar "Boys!" o det dröjer inte många sekunder innan jag ser hur Mike och Noel kommer in o drar mig bakåt.
Dom trycker sen ner min bröstkorg mot golvet och drar bak mina armar där dom håller i ordentligt innan de drar upp mig så att jag står upp. Danne ställde sig upp och kollade på mig med ilskna ögon. Hans läpp var sprucken och han kommer troligen få en skaplig blåtira, han kommer emot mig.
Hans näve kommer emot mig i hög hastighet och ger mig en käftsmäll mot tinningen så mitt huvud slängs åt sidan och jag åker ner mot det hårda stengolvet. Sen kommer det spark efter spark i magen samtidigt som jag hostar försöker jag hitta andan igen. Till slut var alla påväg ut från rummet när Danne vänder sig om och kollar mot mig "jag glömde nästan. Ditt straff för att du sa nej till att gå med i gänget"
Sen kommer han emot mig och jag tror inte jag någonsin fått en pungspark som gjorde så förbannat ont. Jag skrek och dom andra gick ut ur rummet. Här låg jag nu. Utan att kunna röra mig. Jag försökte få tillbaka andan under tiden jag hostade och kved mig på golvet. Jag spottade även blid eftersom min lägg var sprucken...

Det närmade sig säkert kväll o Noel kom in. Min ilska steg när jag såg den lilla ungjäveln... Det han gjort mot min Kim.

-Här har du din mat säger han och skjuter fram en bricka med ett äpple o ett åglas vatten.
Jag sitter kvar på samma plats lutad mot väggen och tittar fortsatt ner i golvet utan att ge han någon svar.

-Sen undrar chefen om du ändrat dig än? Säger han innan han skulle gå ut ur rummet men jag sitter kvar på samma plats som innan utan att säga ett ända ord. Till slut suckar han och går ut ur rummet.
Jag satt kvar på samma plats nu när han gått och blänger mot brickan med ett äpple och glaset med vatten.
Jag drog handen genom håret en gång och la mig sakta ner på madrassen. Jag kunde bara ligga på en sida eftersom den andra var typ sönder sparkad av Danne (aka William).

MOLLYS PERSPEKTIV
-Mamma... Vad hände igår? Är allt det här mitt fel nu eller? Vart är pappa och när kommer han hem igen? Frågar Kim med ledsen röst

-Såhär är det... Din pappa var med i det militära för många år sen och nu... Nu måste han vara tillbaka i armén och jag vet faktist inte när han kommer tillbaka... Men inget av det här är ditt fel gumman. Svarade jag under tiden hon lutade sig i min famn och jag torkade hennes tårar.
Att ljuga för henne är det värsta som finns. Det finns inget värre. Men samtidigt kom jag, Louis, Oscar, Marissa och Lisa överens om att det är vad vi måste säga till tjejerna. De är för unga för att bli indragen i något sånt här. Jag var 17 år när allt hände mig och... Hela min värld vändes uppochner då. Jag var absolut för ung! Idag är jag 32år och Kelly är 37år. Men i så många år har det gått bra och vi trodde tiden va förbi men tydligen kan inte min så kallade bror växa upp nån gång.! Och det Kimberly utsattes för igår ska hon inte behöva vara med om någonsin! Straffad inom sex, våldtagen mot hennes vilja.
Hon har inte varit såhär någonsin! Hon... Det är som att hon stänger ute allt annat och bara kopplar ihop sig med mig och de andra, vi hennes familj.
Igår fick alla reda på att Kimberly och Cassandra egentligen hatar varandra och aldrig är med varandra. Varför fick vi aldrig en vettig anledning men med allt som hänt nu och att Kelly försvann igår.. Så har alla varit här hos oss. Marissa och Lisa var med mig inatt när jag inte kunde sova och killarna kollar runt bland människor hur vi ska lösa det här. Under tiden så har Cas och Kim varit med varandra. Och dom sa själv imorse att de ska lägga allt bakom sig och visa sig som systrar. Så skönt, även om vi blev besvikna över att dom ljugit hur det var mellan dom men det är bra nu.

Killarna har fortfarande inte hittat en bra lösning på hur vi ska göra för att få hem Kelly. Och jag tänker så mycket jag bara kan...

KELLYS PERSPEKTIV
Dörren öppnades en gång till, troligen sista för den här dagen. Jag har fortfarande inte rört äpplet eller vattnet. Det var Danne, Mike och Jacob som kom in den här gången.
-Har du tänkt på ditt val än? Frågar Danne men som tidigare sitter jag tyst lutad mot väggen utan att säga ett ord eller röra en min. Danne går fram och sätter sig på huk framför mig.
-Du vet... Det blir bara värre för dig själv om du väljer att vara tyst. Och tro mig. Jag kan och kommer få dig att prata. Det vet du själv Kelly.
Jag tittar upp på han och han spänner blicken i mig direkt. Men jag är fortfarande lika tyst som innan.

-Ehm... Jaja ditt val Kelly skyll dig själv. Jag kommer lämna dig till Mike o Jacob nu. När jag kommer tillbaka ska du prata med mig. Uppfattat? Gör du inte det... Så kan jag inte annat än att göra något jag inte gjort på många år. Ett rum som varit låst i flera år Kelly.
Jag är tyst som innan men har kvar ögonkontakten med Danne. Jag ändrade mitt ansiktsuttryck till lite mer rädd och stressad.
Danne log snett innan han klappa till mig på axeln och gick ut och stängde dörren. Toppen, nu var jag här med Mike och Jacob. Kan det bli värre?
Dom spänner sina knytnävar och kommer närmare. Sen känner jag bara den hårda och sövande svingen mot huvudet, jag åker med en duns i golvet, slagen kommer eftersom och allt suddas ut och blir till slut helt svart.

Lite längre kapitel som ni ville ha lite då och då🙈❤️
Vad händer här efter tror ni?

OBS: Boken kommer ha 45 kapitel, så förbered er på att historien börjar gå mot sitt slut. Däremot har jag annan idé på en ny bok. Ni får gärna följa mig så får ni också notis om när den kommer ut, ha de bra❤️❤️❤️

Kidnappad (AVSLUTAD)Where stories live. Discover now