Kisah Benar (2) - Siapa panggil ?

214 12 2
                                    

Selamat malam dan selamat membaca .

Cerita ni dari pengalaman aku sendiri . Ya , aku yang alaminya . Benda ni terjadi tahun lepas , tahun 2015 .
Masa ni aku duduk dengan abang sulung aku je dekat rumah sebab parents dengan adik aku pergi hantar abang ngah aku dekat KL .

Benda ni start nak jadi dekat waktu maghrib . Aku tengah syok layan TV masa tu . Mula-mula tu bukanlah kena kacau sampai histeria bagai cuma 'dia' acah-acah nak gurau la gitu . Abang aku tengah baring dalam bilik dia , aku pulak dekat ruang tamu .

Masa aku tengah duk mengadap TV tu , tiba-tiba aku rasa belakang aku macam kena lastik . Faham kan maksud aku tu ? Macam ada orang lastik kau dari belakang . Ha macam tu . Pedih tu rasa lah jugak sikit . Aku pun pandang belakang la nak tengok jembalang mana yang buat .

Aku ada jugak marah abang aku sebab kacau aku . Lepas tu baru aku sedar , dia duduk dalam bilik . Aku pulak sorang-sorang dekat situ . Dan diingatkan sekali lagi , aku dan abang aku je dalam rumah masa tu .

Ya Allah , perasaan time tu berdebar gila . Buat hal betul lah . Aku dah la spesies lemah semangat . Tapi aku bersyukur gak sebab 'dia' tak tunjuk muka . Okey habis senja , sekarang nak masuk sesi malam .

Malam tu , hari yang sama . Aku tengah study subjek addmath untuk exam esok harinya . Aku guna bilik parents aku sebab ada air-cond . Abang aku pulak tengah layan TV dekat ruang tamu . Dalam pukul 9 macam tu , aku rest la sekejap sambil main phone . Bilik tu berkunci masa tu kiranya aku memang sorang-sorang lah dalam tu .

Tengah duk syok main phone . Aku dengar dari arah tingkap ada suara panggil aku . Arrisya ~ ha macam tu . Sumpah tak tipu . Aku tengok kiri kanan . Muka tak payah cakap arh , memang pucat habis . Suara tu macam perempuan tapi tak lembut dan tak kasar . Biasa je . Macam suara orang . Aku tanya jugak abang aku sebelum tu , ada panggil aku ke ? Tapi dia cakap tak . Dan tu sangat logik sebab suara yang panggil nama aku tu sangat jelas . Macam dekat je dengan aku walhal kalau suara abang aku mestilah tak jelas sangat sebab jarak tu jauh .

Jadi malas nak fikir panjang , aku ambik langkah berjaga-jaga iaitu buat tak tahu dan buka pintu bilik luas-luas incase nak jadi Hussain Bolt lari selamatkan diri .

Moralnya dekat sini ialah kita jangan lah tengok TV waktu senja ya , syaitan banyak sangat masa tu . Lebih baik kita siapkan diri untuk solat maghrib .

Keduanya , bila kena kacau , seeloknya kita buat tak tahu dan berdoa pada Allah supaya lindungi kita . Benda ni kalau kita buat tak tahu , In shaa Allah dia tak kacau dah .

Ketiganya , masa study jangan main ! 😂 Aku rasa benda tu nak kasi warning suruh aku berhenti main kot . Husnudzon tu penting ya !

Btw , cuba tengok dekat tingkap . Sebab aku dengar ada benda panggil nama kau .

Creepy Shits.Where stories live. Discover now