"Yeayyy... Cikgu tak datang!!! Arrisya dan Yati menjerit keriangan diikuti dengan pelajar-pelajar 5SC yang lain. Ketiadaan cikgu ibarat syurga sementara tambahan lagi buat pelajar macam kami. Ada yang melompat macam kera dalam hutan , ada juga spesies manusia yang tak sedar diri dunia sudah akhir zaman tapi masih bergosip sana sini menambah dosa yang sedia ada setinggi gunung. Namun lain pula bagi Siti dan Tengku yang lebih suka bercerita tentang benda-benda paranormal.Siti : Sayo baru beli novel baru male . Tajuk yo Kisah Benar . Tapi dok tahu lah benar setaro mano tu . Hahahahahaha
Tengku : Yakkk citolah cito !
Siti : Ho Ku ho. Ginih , novel ni pasal pue ni namo Rus . Dio duk nga nenek dio kat kampung. Nenek Rus ni adolah kurung sore laki pschyo nih tapi bena-benanyo tu anok laki dio . Kiro nyo pok daro si Rus lah . Namo laki tu Jepa sero . Jepa ni penah bunuh gewe dio . Dio rendam dalam periuk panah sero pah make pulop ! Perghhhhh !
Tengku : Bakpo Jepa wak gitu ?
Siti : Gewe dio mitop putus . Jepa tak puah hati . Dio pun ho gapo lagi ! Sebab tu nenek Rus kurung dio . Tokse wi Polis cari . Tak dop ore berani masuk dale hutan tu sebab pehey-peheylah . Tamboh-tamboh Nenek Rus ni mero . Pah gewe Jepa ni sumpoh la kato nak bunuh semo keturunan Jepa bia mati samo caro nga dio . Ending dia Rus mati tapi penulis tu panda-panda jah bena wak andaian sendiri . Sapa lony duk tunggu waris Jepa terakhir mati . Last-last pun nenek Rus mati ugok sebab tok leh bue sumpahan tu . Ho gitu jelah sayo boleh cito.
Tengku : Boleh kiro cito pun . Hahahahahaha
Skip to rumah Tengku.
"Ku tolong rebus air meta ! Nek ado kijo nih . Kare tok mu nok mandi air panah pah gegey air tak dop" . Dari luar rumah Nenek bersuara.
"Ho nek meta !" . 'Aish ganggu jah nenek ni ore nok laye kpop tokleh' . Getus hati Tengku sedikit marah dengan permintaan neneknya . Sebab sayang , Tengku akur saja .
"Nok rebus airrrr nok rebus air ! 🎶" . Tengku mendendangkan sebaris lagu yang entah siapa komposernya tapi yang pasti pitching lari habis.
Sedang asyik Tengku menjalankan tugasnya , tiba-tiba dia terasa sesuatu di belakangnya . Bulu romanya mula berdiri tegak. Hendak berpaling namun dia takut .
Dum !
Dengan sekali tolakkan Tengku 'direbus' bersama air panas menggelegak di dalam periuk itu . Sekarang tahu lah kita siapa waris terakhir tu. Hmmm.
YOU ARE READING
Creepy Shits.
ParanormalMemuatkan pelbagai cerita dan kisah-kisah seram sama ada yang direka mahupun pengalaman sebenar . Start : 23 September 2016 //slow update//