12.

927 12 0
                                    

- haha, du kan kolla i min garderob om du hittar något som du gillar så får du låna den, skrattar jag för Amanda står bara i underkläder och hon är hur röd som helst i ansiktet, tänk själva att stå halvnaken i en killes rum som desutom är okänd för en.

- Ah tack! viskar hon med blicken ner i golvet.

----------------------------------------------------------------------------

Amandas pov

Jag gick till Omars garderob och letade efter den största tröja jag hittade, för jag vill liksom inte visa allt för mycket, tänk så typ har jag hela rumpan framme och tröjan fastnat i mina trosor. Gud vad pinsamt om det hänt! 

- Kan jag ta den här? frågade jag medans jag höll upp en rosa one-size tröja med en luva på med ull innuti, den kändes mjuk och len så den kunde jag väll låna, den såg lite för tjejig ut för att en kille skulle ha den men Omar har ju Swag så ja han har väll den. 

- A visst! svarade Omar från sin laptop som han sitter med i sin säng, han har bara pjamasbyxor på sig. Amanda skärp dig! han har tjej, okej! bli inte kär igen, för du vet hur det gick förra gången, den natten då Fredrik drack och... ja jag orkar inte tänka på det nu. Men fredrik var jävligt snygg måste jag säga men det som fanns innanför hans skallben, ja det kan vi ta någon annan gång.

- Eh Amanda kan du ge mig min mobil som ligger på skrivbordet där borta? frågar Omar med blicken fast på sin dator.

- A visst men du får ta den ifrån mig först, skrattar jag med ett lurigt leende på läpparna.

- Du bad om det! skrattar Omar sen kommer han som en kanonkula från sängen mot mig och jag har hans mobil i min hand och sen så helt plötsligt så ligger jag nere på golvet med Omar över mig och vi brottas om mobilen och sen så kittlar han mig och då ger jag mig.

Felix pov

Jag har en ide vad jag ska göra för att sluta tänka på Josefin men först så måste jag faktist gå till Omar och lämna tillbaka hans snapback som jag låna förra veckan. Jag går uppför trappan till huset och plingar på, han mamma öppnar.

- Nej men hej Felix! deet var länge sen! skrattar Omars mamma

- Jo det var det, men jag skulle bara lämna tillbaka Omars keps, avslutar jag 

- Han är där uppe, svarar Omars mamma medc ett leende på läpparna

- Okej, tack svarar jag snabbt sen så tar jag av mig skorna och springer upp för trappan till Omars rum och hör att han inte är ensam...

Det är en tjej, men det är inte Josefin! Å nej! Omar är otrogen mot Josefin! världens finaste och snyggaste tjej är han otrogen mot! Jag ska fan döda han!

Jag tar tag i dörrhandtaget och smyger in, där ser jag en helt okänd tjej ligga på golvet, Omar ligger över henne! Omg! den killen är död för mig, hur fan kunde han göra så mot Josefin!

Omar kittlar henne och då kommer jag på tanken, jag måste ha bildbevis! Jag tar fram mobilen och tar ett kort och sen filmar jag lite också ifall att. 

Jag smyger ut ur rummet och ner för trappan och sen går jag.

Jag ringer Oscar och frågar vad jag ska göra.

- Amen tjenna Felix! hör jag Oscar

- Tja, du vad ska jag göra om jag har sett en sak som jag inte borde sett men jag måste berätta för en person det jag sett? frågar jag

- Mannen, det bästa är att vara ärlig! vad är det du pratar om föresten, och då kommer allt ut ur mig, jag berättar allt jag sett och så säger jag att jag har bevis.

- Ooh mannen, asså om jag vore du skulle jag väntat, Omar har nog en bra förklaring, det sista Oscar sa gjorde mig oerhört arg! hur kunde han säga att det finns en bra anledning till att vara otrogen mot Josefin! 

Jag springer hem och ringer Josefin.

- Hej Feliiiiix! skrattar Josefin

- Hejsan Josssssan! ( jag har börjat kalla Josefin för Jossan) 

- Vad händer då? frågar hon

- Esch inget, vad gör du då frågar jag  tillbaka

- Är helt forever alone hemma och Omar kunde inte vara idag för att han var upptagen med något men han sa inte varför, men jag håller på och packa eftersom jag och Omar ska till London imorgon! skrattade hon

- Jag tror jag såg han hemma när jag sprang förbi när jag sprang förut, jag borde nog inte sakt det sista för det blev tyst i telefonen.

- Du Felix kan du komma hit? frågar hon 

- A visst är där om 5 minuter! 

Sen lägger vi på och jag springer det fortaste jag kan till henne.

När jag kommer fram så ser jag Josefin i fönstret i sitt rum och hon packar för fullt.

DING DONG

- Kommer! ropar Josefin från över våningen.

- HEJ! feliiiiix!! skrattar hon när hon öppnar.

- HEJ! Josssan! skrattar jag tillbaka.

- Så kan du hjälpa mig att packa klart? 

- Visst men bara det inte har med underkläder att göra, du vet att jag är svag för sånt tjej grejs.

- Hahaha vad du är rolig! ler hon sarkastiskt.

Vi går upp och in till hennes rum och hon ställer sig framför hennes garderob för att kasta tröjor och sånt till mig som sen ska lägga ner allt i hennes resväska, nej förlåt resväskor. 

- Jag tar fram, du kastar ner! säger hon allvarligt från garderoben.

- Okej chefen! sen gör jag såndär soldat manöver.

- hahaha vad rolig du är idag, Felix Sandman! skrattar Josefin

Hon kastar en tröja mot mig och jag tar den trycker ner den i resväska 1 av 5.

- Okej jag är klar nu med kläderna, men Felix dö inte nu okej? skrattar Josefin och jag ser var hon går, till Underklädsbyrån!!! 

- Josefin, får jag välja? snälla! jag putar ut med underläppen och försöker ha valpögon.

- FELIX SANDMAN! DU ÄR JU PERVERS! skriker Josefin

- kanske lite, men jag kan inte hjälpa det! skrattar jag 

-------------------------------------------------------------------------

Såå där har ni 12. ! hoppas ni gillar det och och skrattar lika mycket som jag gjorde när jag skrev det med mina två mongo kompisar :D haha men vi skrev inte allt som vi kom på... av många skäl... Fråga inte...

My heart is brookenWhere stories live. Discover now