- Ja det var det men det bästa är att du har en halvsyster! svarar mamma
- Jaha vem? frågar jag.
- Det är jag, svarar Matilda
-----------------------------------------------------------
Josefins pov
- Matilda! kan du komma och hjälpa mig att hålla tavlan medans jag spikar upp en spik på väggen? ropar jag till Matilda som just nu är i min WIC och lägger in sina kläder, hennes pappa och hon har flyttat hit nu och håller på att ställa deras saker tillrätta i huset.
- Aa visst, ska bara vika ihop två tröjor sen kommer jag, får jag som svar från Matilda
Hon kommer till mig och håller upp tavlan där den ska sitta, tavlan är ett kort på mig och Omar vid en solnedgång och vi kysstes, gud vad jag älskar den tavlan!
- Asså gud vad jag längtar till julafton! säger Matilda
- Haha, jag med! vad önskar du dig? frågar jag Matilda
- jag önskar mig inget särskilt, bara att jag och Oscar är tillsammans för evigt och att vi får små Moscars, skrattar Matilida
- Jo det är nog min önskan också att ja goch Omar ska vara tillsammans och då få små Jomars!
Sen så börjar både jag och Matilda att skratta och ingen av oss kan sluta! mitt i allt får Matilda ett sms på sin mobil.
- aww! det är Oscar som vill att vi går på dubbeldejt i kväll! du, jag, Oscar och Omar!
- Aww!! klart vi ska, omg! jag har inget att ha på mig!
- Amen då går vi väll och shoppar! nästan skriker Matilda, för er som inte vet så är hon shopping galen!
- Jaaa! vi går dit om 10 minuter, jag ska bara slänga mig i duschen och så, kan du väljakläder till mig som jag kan ha på mig när vi shoppar ? frågar jag påväg in till badrummet.
- Visst! får jag som svar innan jag går in i badrummet.
Jag och Matilda är just nu i gallerian och ska precis gå in till Zara när det kommer ungefär 15 personer som springer emot oss och skriker!
- Matilda kom fort!
Jag drar med mig Matilda in i affären och springer upp för rulltrappan till övervåningen och gömmer oss bakom några ställningar med kläder.
- Puuh! det var nära pustar Matilda ut.
- Aa, det brukar vara så här när jag är ute men jag trodde inte det var någon här eftersom vi varit här länge och ingen kommit fram!
BZZZ BZZZ
- åå, det är Omar som ringer, säger jag medans jag ser på displayen
Jag svarar
- Heej babe! svarar jag
- Tjaooo Babe! jag såg på Twitter att du och Matilda är på stan? säger Omar
- haha, tog dom kort på oss också? skrattar jag
- aha, ni fick några Foooers på er eller? skrattar Omar
- Aa det kan man säga! svarar jag tillbaka
- Jag ville bara kolla om ni var okej, men du vet vad som händer i kväll va? frågar Omar sen
- Ja det vet jag och jag skulle kolla på lite nya kläder till det, vad tycker du jag ska ha? frågar jag medans jag kollar lite på klänningar som jag faktist tyckte om.'
- Babe, du ser bra ut i allt, men om jag fick välja så skulle du ha på dig den här som just nu ligger hemma hos mig och bara väntar på dig! svarar Omar
- Vaa?! har du köpt en klänning till mig! omg jag älskar dig! vi kommer så fort vi kan gå ut från våran lilla gömma för att inga Foooers ska se oss, skrattar jag
- Haha, Oscar är också här med en till Matilda så det är bara att komma! svarar Omar och innan jag han säga hejdå har han lagt på, typiskt Omar att göra det
- Matilda, våra underbara killar har köpt varsin klänning till oss! skrattar jag
- OMG!! jag dör! svarar Matilda
Vi är nu påväg upp för trappan till Omars hus och vi hinner inte änns knacka på fören Omars mamma öppnar.
- Hej flickor! du måste vara Matilda! Oscars kärlek, han har pratat så mycket gott om dig! säger hon
- Jo, det är jag som är Matilda och japp jag och Oscar är tillsammans, ler Matilda
- Jossa, är det du? ropar Omar från övervåningen.
- Amen Omar! ta dig och kom ner, väser hans mamma och det tar max 5 sekunder innan Omar är nere och kramar om oss båda, sen kommer Oscar också ner
- Amen tja! skrattar Oscar när han kramar om oss i grupp kram.
- Ska vi gå upp? frågar Omar otåligt.
- Lugna ner dig! skrattar jag men jag är nog lika spänd som han att se vilken klänning som han valt!
Vi går upp för trappan och in i hans rum och där ligger det två ursnygga klänningar med varsit kuvert på dom med våra namn på.
Min klänning är i ljus rosa med lite guld detaljer på och den är sååå snygg! det är voland på den också och den går ner över knänen fram och släpar nästan där bak.
Mitt kuvert är i guld och när jag öpnnar det så ramlar det ut en ring! den är i äkta silver och en diamant sten fram! format i ett hjärta och i ringen så står det: Josefin & Omar 25/8-13 .
Det är dagen då jag och Omar träffades för färsta gången!
- Awww! jag börjar ju gråta! skrattar jag medans en tår glider ner för min kind.
- Allt för dig babe! skrattar Omar och kramar mig bakifrån, sen är det Matildas tur att kolla in sin ursnygga klänning.
Den är i mörklila och den har också en volang men något kortare än min, den har ett svart skärp i midjan och hon kommer passa så bra i den!
Sen öppnar hon sitt kuvert och där i ligger det något som alla får oss att tappa hakan...
--------------------------------------------------------------------------
don don dooon! spänningen är på topp och snart får ni veta vad som händer!
YOU ARE READING
My heart is brooken
FanfictionJag heter Josefin och är 15 år och bor i Stockholm med min mamma Stina och min storebror Conrad. När jag var 3 år så dog min pappa i en bilolycka och sen dess har min mamma fått ta hand om mig och Conrad helt själv. Mitt liv är som vanligt, jag går...