- Kom, Matilda var fast i stan med Foooers! säger jag oroligt men sanningen är att jag inte kan hålla mig för skratt, detta är vad vi planerat för Omar, eftersom han mått skit dom senaste dagarna eftersom han var tvungen att sitta i samma rum som jack, med Oscar och Matilda så förstår jag, jag var inte där för polisen trodde att Jack var psykist sjuk och han skulle bli knäpp om jag satt där, allafall så ska vi ha en fest för han!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Omars pov
Fan fan fan! varför kan inte bara dom foooers som är typ omringade nu runt Matilda bara lägga av?! jag orkar inte mer snart! Jag klarar inte av att se Jossa eller Matilda må dåligt av alla dom elaka kommentarer dom får på Instagram eller Twitter så fort dom lägger ut något! Jag klarar inte mer nu! Jag ska fan ha en jävligt bra förklaring av dom som inte respekterar att Matilda måste få gå på stan utan att bli omringad och inte komma där ifrån!
Jag och Jossa tar moppen och Jossa kör, hon har gått på lektioner nu så nu ska hon få skjutsa mig framöver, vilket hon också tycker om.
- Håller du i dig? frågar Jossa mig
- Klart jag gör babe, du är varm, är allt som det ska? frågar jag tillbaka
- Allt är bra, vi är snart där! svarar Jossa
Vi åker en annan väg än vad vi brukar men det är säkert en genväg eftersom Jossa hatar att köra bland alla bilar, men efter ett ta så känner jag inte igen mig längre. Har hon kört vilse?
- Ehh babe, har du kört vilse? frågar jag efter ett litet tag ifall att jag skulle se den stora vägen igen.
- Nej, detta är rätt väg, helt säker får jag som svar
Jag väntar lite med att fråga, tills jag börjar se stan igen men det är inte den stad som jag känner igen, den här är med massa höghus och en gigantisk väg som breder ut sig över hela stan. Var är vi?
- Så nu är vi framme! säger Jossa på väg av från moppen
- Men jag trodde vi skulle tillköpcentrumet till Matilda? frågar jag fundersamt
- Eh jo, jag glömde säga att Matilda smsa förut och sa att hon kom loss så jag ville inte likosm vända nu och åka tillbaka hela vägen, svarar Jossa
- Men varför är vi här? frågar igen
- Följ med här bara! skrattar Jossa
- Jaja, jag kommer Miss envis! ler jag busigt tillbaka
Vi går mot ett av höghusen och Jossa ringer på en porttelefon och då hör jag hur det skrapar till och en mans röst börjat prata:
- " Ja hallå? Daff här" säger mans rösten
- Hej, vi är här nu! svarar Jossa och vi hör hur dörren piper till och vi går in.
Vi går upp för 5 trappor och sen knackar vi på dörren och så öppnar Ogge dörren, men vad gör han där? hos daff?
- Kom in! ler Ogge och vi stiger på helt från ingen stans släcks allt och sen känner jag hur Jossa springer ifrån mig och jag försöker följa efter men sen när jag kommer in till vardagsrummet så tänds det igen och alla ropar - " OMAR!"
- Wow! asså shit! wow har ni gjort detta bara för mig? skrattar jag
- Detta är för att du har ställt upp så mycket för mig och jag ville ge dig en trevlig kväll.
- Asså jag älskar dig! ler jag och kysser Jossa och sen så får jag även en present av henne.
- Men jag vill ju inte ha presenter har jag ju sakt?
- Jaja öppna nu! skrattar Jossa
JAg öppnar och där ligger två biljetter till Avicii 2015 i Stockholm!
- Asså shit! Omg! jag dör typ nu!
-------------------------------------------------------------------------
så här är ett ganksa kort kapitel men det var väll tråkigt men bättre kommer inom kort
-
YOU ARE READING
My heart is brooken
FanfictionJag heter Josefin och är 15 år och bor i Stockholm med min mamma Stina och min storebror Conrad. När jag var 3 år så dog min pappa i en bilolycka och sen dess har min mamma fått ta hand om mig och Conrad helt själv. Mitt liv är som vanligt, jag går...