Förra kapitlet:
- Bara en fråga, varför står våra moppar utan hjul? frågar Ogge som stirrar ut på gatan där dom står
- VAfan!!!! skriker både Oscar och Felix
- Det var någon här trotts allt, säger Omar med skräck i blicken
---------------------------------------------------------------
Jossas pov
- Vem fan har gjort detta? nästan skriker Felix när vi gått ut för att kolla ur det ser ut, hjulen går inte att laga.
- Någon ville jävlas, det är en sak som är säker, säger Omar irriterat
- Vi får kolla inne om nu någon varit inne också, säger Alma allvarligt
Vi går in igen och kollar alla rum men inget spår, vi får hoppas att någon bara var ute och inte kom in.
- Aja, det finns inget att göra, säger Ogge ledsamt
- Vi ska iväg och shoppa men vi tar bussen så det är lugnt men jag tror ni kanske vill fixa nya hjul? frågar Vanessa blygt
- mm, men lovar ni att det är okej då? frågar Oscar
- Ja, det är ju inte första gången vi åker buss, små skrattar jag
- Okej, men du måste lova att smsa mig när ni sitter på bussen och när ni är framme! säger Omar medans han kramar mig bakifrån och håller armarna runt min midja.
- Vi lovar, men vi får nog gå nu för bussen går om 5 minuter och det tar 5 minuter att gå till bussen! säger jag och snurrar runt så att jag och Omar står mot varandra och det är bara 20 centimerer ifrån varandra, jag kan känna hans andetag kittlandes mot min hud. Gud vad jag är kär i den här människan.
- Bara en snabb puss sen får du gå, ler Omar retsamt
Jag pussar han lätt på kinden och sen kravlar jag mig ur hans grepp men han släpper mig inte.
- Det där var lite snållt va? säger Omar och gör puppyface
Istället så kysser jag han rätt på munnen och håller länge innan vi måste dra ifrån för luft.
- Så? nöjd nu? ler jag
- Kom nu Jossa annars missar vi bussen!! ropar Alma från hallen, jag har inte ens märkt att dom redan står klara vid dörren och väntar.
- Kommer!! ropar jag och sen springer jag till dörren och drar på mig mina slitna men sköna converse och sen tar jag en tunn jacka i handen. Mobilen och plånboken ligger i väskan som nu sitter runt mig.
- Vi ses sen! ropar vi till killarna som är kvar i lägenheten. Om ni undrar varför killarna är kvar i Almas lägenhet så är det för att dom vet att extra nyckeln ligger under dörrmattan och sen så brukar dom oftast gå minuter efter oss.
Vi springer till hållplatsen och ser att bussen kommer i backen men vi hinner precis med. Jag lovade att smsa Omar när vi satt på bussen vilket jag gör.
"Nu är vi på bussen, ses sen! Älskar dig <3"
När jag tryckt på skicka så ser jag att Omar skriver direkt nästan som om han satt med vår chatt uppe och väntade på mitt sms, snabbt plingar det till, sms från Omar.
"Bra, jag och killarna går nu och ska till någon som kan ge oss nya däck, suck men men du får ringa mig sen så kan vi mötas upp eller så! :) Hoppas ni har det kul nu på eran shoppingrunda så ses vi sen min underbara, vackra och fina flickvän, älskar dig mer än allt!!! <3"
YOU ARE READING
My heart is brooken
FanfictionJag heter Josefin och är 15 år och bor i Stockholm med min mamma Stina och min storebror Conrad. När jag var 3 år så dog min pappa i en bilolycka och sen dess har min mamma fått ta hand om mig och Conrad helt själv. Mitt liv är som vanligt, jag går...