29.

517 7 0
                                    

- Ja men hej Alma! Vi hittade dig inte förut så vi hade tänkt återkomma via telefon men nu när du är här så kan vi ju bara gratulera att du kom med! 

- Va?! skämtar ni med mig eller? frågar Alma förvånat

- Nej, det gör vi inte för vi tyckte du var jätte bra och vi vill ha sånna som du, exempel som Josefin här som också kom med och ni två är sånna vi letade efter.

- Va roligt! Men kom nu Jossa så går vi till skåpen och tar våra grejer och sen drar vi hem? frågar Alma och vi går som hon sakt hem enskilt för jag skulle ju träffa Omar sen ikväll.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jossas pov (jag skriver Jossa så ni vet nu)

Jag hade bestämt med Omar att vi skulle ha en mysig fredagkväll hemma hos mig idag, dels för att vi inte har haft så mycket tid ensama på länge och sen för att mamma och Conrad inte kommit hem ännu från hans fotbollsläger. Vi har sakt att Omar skulle ha med sig godis, chips och dricka så skulle jag fixa resten här hemma, blandannat att fixa film, såklart blir det en skräckfilm bär jag får bestämma och den här gången blir det " The Grudge " , det är min favorit film men jag vet inte vad Omar kommer säga, men eftersom vi kommer sitta nära i soffan så tror jag inte det ska vara några problem för honom. Det sista jag tänkte på fick mig att le lite smått, gud vad jag har längtat till att jag och Omar skulle ha en kväll för oss själva.

Jag börjar fixa i vardagsrummet där vi ska vara med ljus, kuddar och filtar i soffan. Jag vill att det ska vara perfekt när Omar kommer, nu när jag tänker på det så kommer han ju snart, faktist när som helst.

Jag kommer desutom på att jag går ju runt i mina träningskläder från dansen!

- Fan! shit! svär jag för mig själv men kommer ju faktist på att ingen kan höra mig så det är ju lika bra att jag inte pratar när ingen lyssnar.

Jag springer upp till mitt rum, jag sätter min mobil på laddning för den hade bara 3% kvar, mamma ville kunna nå mig hela kvällen så ja, hon kommer freaka ur om den är död. När jag gjort det så springer jag till badrummet, jag har ju tränat så jag luktar ju svett, inte så trevligt. Jag slänger av mig kläderna och hoppar in i duschen och skruvar på kranen. Jag skyndar mig så gott det går och sen när jag är klar går jag ut ur duschen och sen försöker jag leta efter en handduk för det är som ett moln av ånga i hela badrummet så man kan väll säga att man inte ser så bra. När jag hittat min handduk och virat den runt kroppen så tar jag ytterligare en handduk fast en liten till håret och sen ut i mitt rum och leta dom perfekta myskläderna.

Jag rotar runt lite i garderoben tills jag hittar ett par rosa mjukisbyxor och ett vitt linne, detta ska nog se bra ut.

Jag slänger på mig kläderna, sen går jag tillbaka till badrummet och ska sätta upp mitt hår precis när det ringer på dörren.

- Jag kommer!! ropar jag 

Jag tar en hårsnodd och sen så tar jag upp håret i en slarvig bulle och sen springer jag ner för trappan och sen kollar jag mig en sista gång, detta såg ju faktist bra ut, jag ler lite smått mot mig själv i spegeln.

Jag öppnar dörren och där står världens finaste kille, min kille.

- Hej babe! ler Omar när jag öppnat till honom

- Hejsan babe! kom in

Omar har med sig en väska som han har över axeln, två ica påsar och en liten påse i handen.

- Vill du ha hjälp att bära in något? frågar jag

- Nej då, det är lugnt

Vi går in till köket och Omar lägger upp sakerna han hade med sig på bordet, och sen så kommer han fram till mig.

- Så, nu kan jag säga hej på riktigt!

Han böjer sig fram och kysser mig och jag kysser tillbaka

- Såå, nu har du fått säga hej så nu kan vi väll börja ta fram skålar? frågar jag otåligt

- Haha, om du lovar att jag får minst 10 kyssar sen! ler Omar

- Visst kör till, men då får du inte gnälla på filmen och sen börja gråta för att den är läskig! skrattar jag tillbaka

- Jag? gråta? tror inte det, ler Omar tillbaka

- Om du häller upp alla sakerna i skålar så ska jag bara fixa det lilla som är kvar i vardagsrummet, säger jag 

- Okej, skynda dig bara! svarar Omar

Jag går in till vardagsrummet igen och bara piffar upp kuddarna och att allt ser bra ut.

sen tänder jag ljusen och Omar kommer in och bara ser med stora ögon.

- Wow, Jossa, shit, det är ju jätte fint! ler Omar och kysser mig

Han ställer ner skålarna på bordet och sen kastar han sig i havet av kuddar och filtar.

- Skönt eller? skrattar jag

- Ahh, vi ska ha världens romantiska kväll någonsin! ler Omar

Vi startar filmen och eftersom våran soffa där hemma är ganska liten så månste jag nästan ligga på honom för att båda ska få plats.

Efter halva filmen så känner jag hur ögonlocken blir tyngre och tyngre och sen blir det svart, jag har somnat

Omars pov

Vi har kollat halva filmen och den var inte så "läskig" som jag trodde den skulle, den var faktist bra för att vara skräckfilm.

Jag känner hur Jossa börjar andas tyngre och ser att hon somnat, gud vad söt hon är när hon sover!

Jag reser mig upp försiktigt för att inte väcka henne.

Jag går fram till tv:n och stänger av, sen tar jag skålarna och ställer dom i köket.

Sen går jag tillbaka till vardagsrummet och lyfter upp Jossa som sover tungt och bär upp henne.

Jag lägger henne i sängen och drar täcket över.

Själv så tar jag av mig tröjan, för det kommer bli varm.

Jag lägger mig ner brevid och vi båda somnar.

Jossas pov

(mardröm)

- Jossa! Jossa! kolla här! skriker ett fan till mig när jag är på stan

- Hejsan, vad ska jag kolla på? frågar jag och tjejen som kommit fram håller upp sin mobil och där är det en bild av Omar och Denise... och dom kysser varandra och det är från Omars instagram och han taggade mig och skrev: Jossa, det är slut, jag har aldrig älskat dig.

-----------------------------------------------------------------------------------------

My heart is brookenTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon