- Okej, jag går upp och ringer Polisen, stanna här och ja se så han inte tvingar henne till nått annat! viskar Felix och jag bara tänker på vad Jack kan göra mot Jossa.
Omars pov
Jag och Matilda springer runt i stan för att leta, vi hittar inget spår sen så kommer vi dit vi åkte moppe och där ligger Jossas ring som hon fick av mig.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oscars pov
Jag sitter längst upp i trappan och ser ner mellan räcket och ser hur Jack bara plågar Jossa, Var är Felix? så lång tid borde det inte ta att ringa polisen? eller?
Jack går bakom Jossa som sitter och darrar och han lägger sin hand på hennes axel och drar sedan längst hennes arm och böjer sig fram och viskar i hennes öra, " Jag kommer strax tillbaka, vänta här"
Jack går ut genom ena dörren och jag skyndar mig ner till Jossa som sitter och darrar och man ser hur tårarna torkat ner på hennes kinder. Asså fan ta Jack! Jag ska fan döda han om han fan rör henne igen!
Jossa ser mig med en rädd blick och jag viskar,
" Jag ska ta dig här ifrån, men vi måste ha en plan! Jag skär låss dig och sen går jag upp och hämtar Felix som kommer vara här med polisen och vi kommer ner igen och räddar dig från den jäveln".
- mm, snälla skynda er, han har redan sagt till mig att ta av mig min tröja... svarar Jossa med blicken ner i golvet.
- Lugn! jag lovar att du kommer härifrån på några minuter! vänta här, han kommer nu! viskar jag och skyndar mig upp för trappan utan att låta för mycket.
Jag springer ut på gården och ser Felix stå med en tjej vid ett träd och flirta, vafan håller han på med!?
- FELIX!! VAFAN HÅLLER DU PÅ MED? skriker jag från där jag står.
- Ey ta det lugnt broo!
- JOSSA HÅLLER PÅ ATT BLI MISSHANDLAD DÄR NERE OCH DU STÅR OCH HÅNGLAR MED EN TJEJ?! skriker jag när jag kommer närmare
- Asså Enis, lugna dig! jag ringde polisen för 15 minuter sen så, hur mår jossa? är Jack för taffsig eller? skrattar Felix, och det är då jag märker att han rökt på eller blivit drogad.
- Felix, har du tagit något? frågar jag
- Som vadå? denna tjejens nummer? isåfall så ja, det har jag skrattar Felix
- Felix, seriöst har du tagit droger? väser jag ut mig
Nu ser jag att Polisen kommit till platsen och jag springer dit och sen springer vi ner till källaren och Jack ska precis kyssa henne när vi kommer ner och Jack slår till Jossa när han får se polisen.
- Jag visste inte du hade så smarta vänner, men nästa gång jag kommer och hämtar dig babe, så ska vi åka långt bort! skrattar Jack när polisen griper han och dom försvinner och nu är det bara jag och Jossa kvar och hon börjar snyffta igen och tårarna rinner, så jag går fram och tar henne i mina armar och känner hur min tröja blir blöt av Jossas tårar.
----------------------------------------------------------------------------------------
detta är del 1, så ikväll kommer del 2. jag hann inte skriva mer eftersom jag skrev på lektionstid :) tack för alla fina kommentarer! föresten så tänkte jag ha att jag skriver en "rekommentation" på varje som ja ni som vill få lite läsare :D
HA DE GÖTT!!! <3
KAMU SEDANG MEMBACA
My heart is brooken
Fiksi PenggemarJag heter Josefin och är 15 år och bor i Stockholm med min mamma Stina och min storebror Conrad. När jag var 3 år så dog min pappa i en bilolycka och sen dess har min mamma fått ta hand om mig och Conrad helt själv. Mitt liv är som vanligt, jag går...