- Hejsan, vad ska jag kolla på? frågar jag och tjejen som kommit fram håller upp sin mobil och där är det en bild av Omar och Denise... och dom kysser varandra och det är från Omars instagram och han taggade mig och skrev: Jossa, det är slut, jag har aldrig älskat dig.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jossas pov
Jag vaknar upp ur min mardröm helt genom svettig och andas tungt och hjärtat bankar nästan ur bröstet på mig. Jag vänder på mig lite smått och ser Omar sova och han är så söt! Jag flyttar mig närmare han för jag vill ha han så nära det går, han får mig alltid att känna mig trygg. När jag väl kommer närmare så vaknar han till och vänder sig om och tittar på mig med nyvakna ögon och sen så drar han mig närmare och kramar om mig. Det har hänt ett antal gånger att jag fått mardrömar så han vet när jag fått det. Omar kysser mig i nacken innan vi båda somnar i en kram.
(nästa dag)
Omars pov
Jag vaknar till av att solljuset tittar fram emellan gardinerna i Jossas rum och sen kollar jag på Jossa för att se om hon är vaken, det är hon inte så jag bestämmer mig för att göra lite frukost till henne nu när jag ändå är här och hon hade haft en jobbig natt igen. Jag börjar bli lite orolig för henne för hon får det ofta och hon vaknar upp helt genom svettig och andas tungt och det är om mig och Denise som hatar Jossa.
Jag går upp ur sängen och jag skiter i tröjan för jag känner mig väldigt varm och lite febrig. Aja, blir jag sjuk så blir jag det.
Jag går ner för trapporna in till köket och börjar plocka fram saker till att göra pannkakor, som Jossa älskar att jag gör till henne. Sen så kan jag ju vara lite romantisk och gå ner till bageriet och köpa något gott också till henne.
Jag lämnar en lapp på bordet ifall att Jossa vaknar innan jag är hemma.
Jag skyndar mig till bageriet och beställer en cupcake med rosa pärlströssel på och sen så ska det så:
.
"Jag älskar dig /O"
.
När jag kommer hem så är inte Jossa uppe ännu så då kan jag ju passa på att ta fram lite saker och sen gå upp med det till sängen.
Jag tar fram tallrik, bestik och glas, Jag lägger upp pannkakorna och häller på sylt och glass. Jag häller i O'Boy i glaset och sen så är det bara cupcaken kvar!
När jag kommer upp så sover Jossa fortfarande tungt och jag sätter ner brickan på sängbordet och sen sätter jag mig ner brevid Jossa på sängkanten.
- Babe? det är dags att vakna nu. viskar jag försiktigt för att hon inte ska bli rädd och tro att någon annan är här.
Jossa vänder sig långsamt och öppnar ögonen och tittar på mig med nyvakna ögon och sen gäspar hon och jag skrattar till lite för,
1. Hennes hår är som ett fågelbo
2. Hon tog aldrig bort mascaran så hon ser ut som en clown.
- Mm, får jag som svar från Jossa och sen så sätter hon sig om och hennes mage kurrar till och sen ser hon brickan och då ler hon.
- Detta är till dig älskling! ler jag och ger henne brickan och hon bara kollar storögt på mig och sen på cupcaken och sen på mig, cupecake och mig. Jag ser att hon får tårar i ögonen och sen så böjer hon sig fram för att kyssa mig och jag besvarar den.
YOU ARE READING
My heart is brooken
FanfictionJag heter Josefin och är 15 år och bor i Stockholm med min mamma Stina och min storebror Conrad. När jag var 3 år så dog min pappa i en bilolycka och sen dess har min mamma fått ta hand om mig och Conrad helt själv. Mitt liv är som vanligt, jag går...