Musiken tar slut och vi alla andas tungt på golvet och sen så kommer Jossa och lägger sig brevid mig och vi båda somnar tillslut och märker inte att dom andra står runt oss.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jossas pov
Ingen av oss orkar gå till bussen eller ta moppen hem så alla bestämmer sig för att följa med Alma hem och så sover vi över där men först ska vi ha en myskväll tillsammans och kolla på film.
Alma bor bara 5 minuter från studion så det tar inte alls lång tid att gå hem till henne, vilket också är skönt för att ingen är speciellt pigg och jag låter inte Omar eller någon av dom andra killarna köra moppe nu.
- Eh Jossa, vi har våra träningskläder på oss så ska vi byta om eller? frågar Alma precis när vi tänkt att gå
- Just de ja! skrattar jag tyst för mig själv
Vi går till omklädningsrummen och byter om fort så kan vi komma iväg tidigare hem till Alma.
- Jossa, tycker du att jag och Ogge skulle passa tillsammans? frågar Alma plötsligt när vi tar på oss kläder
- Ni är så söta! Man ser att han är så kär i dig! Han har varit hemme hos dig en gång va? frågar jag
- Jag tror jag gillar han, och nej han var aldrig inne utan han följde mig bara hem en gång efter våran träning, svarar Alma med blicken ner i väskan. Om jag inte såg fel så var hon generad.
- Du borde sattsa och säga vad du känner! ler jag och sen så reser vi oss upp och ska gå ut till killarna som står och väntar på oss.
- Tror du verkligen det? tänk om jag missuppfattat han helt och han bara vill vara kompis? suckar Alma
- Du, jag kan prata med Omar om han kan snacka med han och se om du vill? frågar jag tyst för vi är snart framme där killarna är
- Det skulle vara jätte snällt för jag vill inte göra bort mig, svarar Alma och skrattar lite efter
- Varför tar det alltid så lång tid för tjejer att byta om? skrattar Felix när han ser oss och snabbt vänder sig dom andra killarna också på sig.
- Jadu, kan ju vara att vi typ snackar bort halva tiden med att prata om snygga killar! ler jag och Felix bara ler som ett fån.
- Se Omar, jag sa ju att din tjej och hennes vänner pratar om mig när inte du är där! säger Felix till Omar och sen fjantar dig Felix och säger.
- Kom nu mina babes så går vi och har tjejkväll! hihi!
Det går inte att hålla sig för skratt vilket det blir för dom andra också så snart skrattar alla och man får svårt att andas.
- Ska vi gå nu eller? frågar Omar surt.
- Det är bara denna vägen ner sen till vänster så är vi framme, säger Alma när vi gått ungefär 2 minuter
Vi kommer fram till ett stort höghus som har några balkonger men alla har inte det, vi öppnar porten in efter att Alma slått i koden och sen helt plötsligt stannar Felix.
- Eyy, om vi ska ha filmkväll behövs det något! ler han
- Vadå? ler Oscar men alla vet vad han menar
- Aahh!! GODIS JU!! skriker Felix och alla bara glor på honom och sen skrattar vi igen.
- Då får du och Omar gå och köpa GODIS och dricka dåå! svarar jag tillbaka
YOU ARE READING
My heart is brooken
FanfictionJag heter Josefin och är 15 år och bor i Stockholm med min mamma Stina och min storebror Conrad. När jag var 3 år så dog min pappa i en bilolycka och sen dess har min mamma fått ta hand om mig och Conrad helt själv. Mitt liv är som vanligt, jag går...