23. del 2

759 13 2
                                    

Dom försvinner och nu är det bara jag och Jossa kvar och hon börjar snyffta igen och tårarna rinner, så jag går fram och tar henne i mina armar och känner hur min tröja blir blöt av Jossas tårar. 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Josefins pov

Det har gått tre dagar sen som jag satt fast hos Jack och Oscar hitta mig, jag vet inte riktigt hur jag ska tacka honom men jag måste komma på något bra, han räddade mitt liv. 

- Jossa? är du klar snart? ropar Omar utanför dörren in till badrummet där jag just nu är och ska platta håret och sminka mig, jag och Omar ska ut på dejt helt ensama! Vi gjorde ju aldrig den dubbeldejten, men det kommer vi väll längre fram antar jag.

- Vänta! jag fixar mig! ropar jag tillbaka och just då råkar jag ta på plattångens varmasida och det svider till!

- Faan!! skriker jag och släpper plattången så den åker i golvet med en duns.

- Jossa! vad händer där inne? river du stället eller? ropar Omar oroligt utanför.

- Det gick bra, jag råka ta på plattången bara... ropar jag tillbaka

Omar har hämtat en sked och låser upp dörren eftersom jag låst.

- Ojj, ehh jag visste inte att du satt i underkläder, skrattar Omar och då kommer jag ju på att jag faktist sitter i Bh och trosor.

- Det var ju inte meningen att du skulle se mig så här nu, så om du bara hämtar ett papper med kalltvatten på så kandu gå sen, snälla? ber jag

- Aja, men bara för att jag måste säga det så är du såå sjukt snygg! skrattar Omar och går fram till handfatet och tar en pappersnäsduk och tar vatten på.

- Här! säger Omar och ger mig pappret.

- Tackar, så ut! skrattar jag och sen så låser jag efter han gått för att han inte ska kika in, nu när han vet att jag står här i underkläder.

Omars pov

Ikväll har jag bokat bord på en lyx restaurang i stan för två, och jag har även sakt till om en bukett rosor som jag ska ge henne innan vi går in.

Jag ska ha skjorta och finbyxor på mig och finskor, lite klass får det ju vara med så fint sällskap! jag skrattar lite för mig själv och då ringer Jossas mobil.

Ring Ring

Jag funderar på om jag ska svara eller inte, sen ser jag att det är Matilda så då svarar jag.

- Tja Omar häär! 

- Var är Jossa? snyfftar Matillda fram

- Vad har hänt? frågar jag oroligt

- Ge Jossa mobilen, nuu! gråter Matilda

- Okej, jag ska ge henne den nu! 

Jag springer till badrummet och bankar på dörren.

- Jossa! det har hänt något med Matilda, hon är i mobilen! 

Jossa slänger nästan upp dörren men jag är förbered så jag står inte exakt bakom, det har hänt förut att den ja ni fattar.

Jossa tar mobilen och går iväg och pratar med Matilda, jag försöker hänga med men det är svårt när hon också tar fram kläder och sminkar sig samtidigt

- Ah, aha, mm, ja, nej, aah svarar Jossa i mobilen

Josefins pov

- Jossa, jag lurade Omar med att jag var ledsen så att han inte märker något, men när kommer ni? frågar Matilda

- Vi kommer! svarar jag argt för att inte Omar ska märka något, detta får Matilda att skratta jätte mycket i andra änden.

Jag lägger på, sen tar jag på mig ett par tighta jeans och en volang tröja med ett citat på.

- Kom, Matilda var fast i stan med Foooers! säger jag oroligt men sanningen är att jag inte kan hålla mig för skratt, detta är vad vi planerat för Omar, eftersom han mått skit dom senaste dagarna eftersom han var tvungen att sitta i samma rum som jack, med Oscar och Matilda så förstår jag, jag var inte där för polisen trodde att Jack var psykist sjuk och han skulle bli knäpp om jag satt där, allafall så ska vi ha en fest för han!

-------------------------------------------------------

sämsta slutet jag vet, men det är ju en del 2 så ett helt kapitel kommer nästa gång, vad tror ni om att jag skulle typ röra om i grytan lite? jag kommer asså på rikigt röra om i grytan? ja eller nej? snälla säg eran tanke om det! PUSS nu ska jag på tjejkväll! 

My heart is brookenحيث تعيش القصص. اكتشف الآن