- Hmm, du ska tillsammans med Felix här gå till närmaste granne och fråga om... hmm.... tamponger! ler han och jag känner hur jag blir alldeles röd i ansiktet.
- Du sa vad? frågar jag förvånat
- Du ska fråga grannen om tamponger för att du har den veckan i månaden! flinar Felix som upprepade allt.
--------------------------------------------------------------------------------
Jossas pov
Jag undrar lite vem Alma har som granne men egentligen spelar det ingen roll, jag ska fråga om tamponger, vönta på svar och sen gå igen. Jag bor juinte här så jag behöver inte känna att det blir pinsamt i trappuppgången när grannen går förbi eller nått. Jag får hoppas att det är en tjej i min ålder för då blir det inte lika pinsamt som om det vore någon snygg kille i typ 20-25 års åldern eller nått! Fatta vad pinsamt.
Jag reser mig från kudden jag satt på och jag känner hur allas blickar följer minsta rörelse jag gör, sen vänder jag mig om och då bränner allas blickar i ryggen. Felix reser sig också och jag vänder mig om och kollar undrande på honom.
- Du trodde väll inte att du ska gå själv? Jag vill se att du gör det med egna ögon, flinar Felix
- Som du vill, svarar jag med ett tillgjort flin
Felix är hur glad som helst men det är inte jag alls. En sak vet jag, jag ska hämnas när det är min tur sen till Felix!
Vi går ut i hallen och sätter på oss några flipp flopps som är där för vi båda är för lata för att ta på oss våra skorna.
Vi öppnar dörren och då ser jag att det bara är en dörr till på den här våningen vilket gjorde det lättare att välja. Almas lägenhet ligger på första våningen så det kanske är därför som det bara är två dörrar då.
På den andra dörren står det Karlsson, om jag inte minns fel så har Alma sakt att det bor en jätte snäll tjej här som är typ 18 år eller något.
Felix står bakom mig och jag känner hur han väntar spännt på att jag ska ringa på.
Jag bestämmer mig efter ungefär 1-2 minuter att ringa på för att visa Felix att jag inte alls är feg.
DING DONG
Ingen öppnar, så jag ringer på en gång till och åter igen ingen som öppnar.
- Ja det var ju lätt säger jag till Felix som ser besviken ut.
Jag är hur nöjd som helst med att ingen öppnade för nu när jag tänker på det hur pinsamt är det inte att gå till en okänd granne och fråga om tamponger?
Men vänta lite nu, vi hör hur hissen plingar till brevid oss och där står det en kille runt 20 års åldern med en tvättkorg. Hoppas han inte bor här! Tänker jag och häller tummarna men såklart så gör han ju det.
- Ville ni mig något? frågar han med ett litet leende och håller på att få upp nyckeln ur fickan.
- Jo, jag har en fråga, säger jag och jag bara ångrar mig hur mycket som helst att jag gör detta!
- Ah visst fråga på, ler den okända killen
- Jag tänkte kolla om du kanske möjligtvis har tamponger hemma? frågar jag och mina kinder blir väldigt varma.
- Jag kan kolla, vänta här så kommer jag om 3 minuter, ler han och för han så blev det inte alls konstigt, jag får hoppas på att han har tjej.
Jag vänder mig om till Felix som håller handen över munnen för att dämpa hans skratt men när dörren är stängd så släpper han och bara garvar.
- Du kanske skrattar nu men när du får veta vad jag planerat för dig så skrattar du nog inte! väser jag och sen öppnas dörren igen och kille ger mig en påse.
- Är det din kille? frågar han och nickar mot Felix.
- Nej, absolut inte! skrattar jag och Felix låtsas lipar.
- Ah va bra, du kan komma hit när du vill, svarar killen med ett leende och sen säger vi hej då och jag med Felix tätt bakom mig går in till dom andra igen.
Men innan vi går in till vardagsrummet så viskar Felix till mig,
- Han vill såå ha dig asså, såg du inte hur han kollade på dig? ler Felix
- Han kanske tyckte om mig men jag gör inte det tillbaka, säger jag och sen går vi tillsammans in i vardagsrummet där pratete tystnar när vi kommer.
- Klara hon det? frågar Oscar spänt
- Yes, han verkar lite skum, säger Felix medans han sätter sig ner.
Jag sätter mig nu istället brevid Omar, vilket också var den ända platsen kvar.
- Ey Jossa, vad fick du i påsen? frågar Alma stirrandes på påsen.
- Jag vet inte, jag har inte kollat svarar jag och ger påsen till Alma som snabbt snappar åt sig den och öppnar den.
- Awww! ler Alma när hon kollar ner.
- Vad är det? frågar jag nervöst
Alma tar först upp ett par tamponger, sen gräver hon ner handen igen och då kommer en liten chokladkaka upp, men hon är inte klar nej, hon gräver ner igen och tar upp en rosa lapp.
Hon börjar läsa och så här står det.
-----
"Hoppas du myser framför tv:n nu med chokladen jag skicka med och vill du något så vet du var jag bor
Puss och Kram, Daniel
Ps. Du är jävligt snygg.
----
Alma slutar läsa och alla bara stirrar på mig som sitter där helt oskyldig.
Jag kollar på Omar som bara skrattar och håller om mig. Han blev inte alls arg som jag trodde han skulle bli, snarare att han tyckte att den killen var en idiot.
- Han är bara ute efter ett ligg, säger Felix med munnen full av godis
Dom andra killarna bara nickar som svar.
- Du vet att jag älskar dig och ingen annan, viskar jag till Omar och får tillbaka som en kyss, sen är det kittlingskrig och dom andra är snabbt på och hoppas över oss.
----------------------------------------------------------------------------------------------
YOU ARE READING
My heart is brooken
FanfictionJag heter Josefin och är 15 år och bor i Stockholm med min mamma Stina och min storebror Conrad. När jag var 3 år så dog min pappa i en bilolycka och sen dess har min mamma fått ta hand om mig och Conrad helt själv. Mitt liv är som vanligt, jag går...