- Jaaa!! ropar Felix och sen är Oscar och Ogge inte långt efter med att ropa Yes!!
- Va bra, vi drar den 15 juni så se till att packa allafall dagen innan!
Jag lägger på och går till köket där almanackan sitter och ser hur långt det är kvar.
21 dagar!? shit det är sommarlov snart! wiihooo! Den här sommaren kommer bli så bra!
Jag ringer båda Matilda och Vanessa och båda säger ja så nu är det bestämt att det ska bli av!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jossas pov
Snart är det sommarlov! Mina mål med min sommar är att:
............
1. Vara så mycket jag kan med Omar och kompisar.
2. Bada, Bada och Bada!
3. Sola, Sola och Sola!
4. Ha kul!
............
Det är mina mål med min sommar2014. Att vara i stugan med mina absoluta bästa vänner kommer nog bli höjdpunkten. Jag får hoppas att inte Felix gör något som han kommer få ångra! som förra gången exempel, när han la ner "något" i min påse och inte sa något fören jag märkte det själv eller ja Omar märkte det först. Jag ska komma på något som jag kan hämnas på bara för det och denna gången ska det vara lika pinsamt för honom som det var för mig! Jag har väntat länge nu på att jag ska få rätta tillfället att göra något mot honom på men det har liksom inte funnits någon tid, så tänkte jag att i sommar ska vi ju alla till stugan, då kan jag ju slå till! Detta kommer vara något som ingen kommer glömma bort på flera år. Hämnd, ljuva hämnd!
Jag undrar hur det är med Felicia. Vi var ju bästa vänner förut för snart 4 månader sen men efter vårt bråk så sa jag upp vår "relation" och vi sågs aldrig mer. Hon får faktist skylla sig själv som sa så till mig.
Sen när det kommer till Jack som jag hoppas på att han ska ruttna i fängelset och aldrig stör mig igen, men eftersom han inte är myndig ännu så kanske han får komma ut efter en viss tid! Jag får hoppas att han har några år där allafall...
Mitt liva har gått så bra på sista tiden och är det något som absolut inte får förstöra det är Jack. Jag och Omar har varit tillsammans i 7 månader snart och om vi har kunnat gå igenom allt som vi gjort så klarar vi allt tillsammans. Eftersom jag fyller år den 17 juni, alltså då vi är i stugan så hade jag tänkt att vi skulle ha en mysig grillkväll tillsammans och bara njuta av att vi har varandra och sen så kan vi ju ta ett dopp i havet som är jätte nära huset. För mig är inte presenter det viktigaste utan att alla jag har kärt är där med mig och att vi har en trevlig kväll. Jag tror att mamma och Conrad skulle komma ner till skåne också den dagen för att fira mig sen tror jag dom skulle åka påkvällen tillbaka till Stockholm.
Den här sommarn kommer bli den bästa på länge!
Nu sitter jag själv i solstolen på altanen med mobilen brevid mig och en mode tidning i handen och bara njuter av solen som skiner för fullt, mina ben är redan bruna.
(BIZZ BIZZ)
Jag kollar på mobilen och ser att det är ett sms från mamma.
"Hej älskling! Jag hoppas du har det bra hemma helt själv men var inte orolig, mami kommer hem ikväll till dig! Pussar och kramar Mamma! "
Alltså föräldrar, hur barnsliga kan dom inte bli! min mamma tror fortfarande att jag är 8 år och inte klarar av att göra något själv, att få stanna här helt själv i 3 dagar krävdes att jag började gråta, skrika och att jag inte pratade med mamma fören hon sa ja. Jag fyller 16 år om mindre än en månad! Men Conrad är det en annan sak, han behandlas som en vuxen när det är han som ska vara mammas lille pojk. Han fyller 20 i Augusti och han har fortfarande inget körkort, egen lägenhet eller jobb. När ska han växa upp? Just de ja, han kommer aldrig växa upp!
BINABASA MO ANG
My heart is brooken
FanfictionJag heter Josefin och är 15 år och bor i Stockholm med min mamma Stina och min storebror Conrad. När jag var 3 år så dog min pappa i en bilolycka och sen dess har min mamma fått ta hand om mig och Conrad helt själv. Mitt liv är som vanligt, jag går...