21.

839 17 0
                                    

- Allt för dig babe! skrattar Omar och kramar mig bakifrån, sen är det Matildas tur att kolla in sin ursnygga klänning.

Den är i mörklila och den har också en volang men något kortare än min, den har ett svart skärp i midjan och hon kommer passa så bra i den! 

Sen öppnar hon sitt kuvert och där i ligger det något som alla får oss att tappa hakan...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Josefins pov

- Men vad i hela världen! viskar jag till Omar som står bakom mig och håller om mig.

- Jag visste inte detta heller! jag var ju med när vi handlade det till er men Oscar var alltid med mig! han måste planerat detta länge, viskar Omar tillbaka

Nu står Matilda med tårar i ögonen och Oscar håller om henne och sen böjer Oscar sig fram och deras läppar möts och det blir en lång kyss och sen så viskar Matilda till Oscar, Jag älskar dig över allt annat i världen!  deras läppar möts igen och sen så kommer Matilda fram till mig och visar upp det som låg i hennes kuvert, där låg det en lapp med texten,

.........................................

"Hej Matilda! när du läser detta så är det en söt liten hundvalp som är redo att lämna sin mamma och du och jag ska bli ägare av den sötaste och snällaste hund, vi blir en liten lycklig familj."

Ps. I love you

// din Oscar

.........................................

Aww så gulligt! svarar jag när jag läst klart

- Jag vet! tänk, jag och Oscar ska bli föräldrar! svarar Matilda med tårar i ögonen 

- Jag hoppas du vill bli mamma till vårt lilla galna under, när du träffar våran lille "son" så kommer du smälta, säger Oscar med tårar i ögonen han med.

- Klart jag vill! svarar Matilda och kastar sig i famnen på honom och det blir några kyssar här och där.

- När får jag träffa honom? frågar Matilda ivrigt.

- När du vill! han är just nu hemma hos mig och antaglien äter upp mina tofflor, skrattar Oscar.

- Amen, då åker vi äll då! nästan skriker Matilda

- Wow, wow wow! ta det lugnt! han försvinner inte, skrattar Omar till Matilda

- Jag kan inte vänta för att se våran lille gulliga valp! skrattar Matilda rusandes ner för trappan och det tar inte lång tid innan hon är klar med att tagit på sig skor och jackan och ropar efter oss att skynda!

Jag och Omar retas lite med att när alla gått ner så tar Omar mig i famnen och kör världens längsta långtradare med mig! sen när jag inte får luft så börjar han skratta och sen drar jag in honom i ett hångel istället.

- Asså! kom igen! ni kan väll avbryta nu så har ni hela natten på er att dregla på varandra! säger Matilda surt

Sen bara för att hon sa så tar Omar mig upp mot väggen och håller mig om midjan och jag går med på att spela bara för att det är kul att reta Matilda.

Jag tar tag i Omars hår och rufsar till det och vi hånglar och bara står där för att retas och sen så känner jag Omar komma närmare och det är då jag känner det, han har "det" där nere, jag tror jag gjorde lite för mycket med att rufsa håret på honom och så, han blev nog lite för "sugen" än vad som vad tänkt. Detta får mig att le och sen så kommer han väll på att "det" är där och sen börjar han skratta och han går in till Toan för att lugna ner sig och jag bara står där och stirrar och jag trodde faktist inte det men Oscar och Matilda står och stirrar! haha undra vad dom tänkte när Omar gick in på toan helt plötsligt.

- såå ni ska ha "vuxen kalas" nu då? frågar Oscar med ett busigt leende på läpparna.

- Lägg av! skärp dig! nej han skulle bara på toa, skrattar jag tillbaka för att inte dom ska ana något annat som faktist hände.

Mitt i allt kommer Omars mamma och frågar efter Omar! 

- Ehh han är bara på toa svarar jag och skyndar mig till toan där Omar är och knackar på.

- Omar? kom ut nu! din mamma letar efter dig, viskar jag genom dörren.

- Ehh babe, jag kan inte. får jag som svar efter några sekunder.

- Vad är det? har det hänt något? du har inte gjort illa dig va? frågar jag oroligt

- Babe, det är inte jag, det var du som gjorde mig tänd. får jag som svar och jag var bara tvungen att skratta lite och sen så frågar Omar om jag kan hämta Oscar, jag vet inte varför men han skulle komma allafall.

- Oscar! kom hit! men Matilda stannar i hallen ropar jag från toan

- Kommer! ropar Oscar tillbaka

---

- Vad har hänt? frågar han med ett leende på läpparna.

- Du får gå in själv så får Omar berätta, viskar jag 

Omar har öppnat dörren så Oscar går in och det första jag hör Oscar säga är: 

- sVad var det nu som Felix brukade säga, Hmm, just det ja, Lilla oroveckande tafsande Omar men nu börjar jag undra om det är dig han menar eller Jossa, hmm det är nog Jossa efter detta! skrattar han

- Vafan Oscar, vad ska jag göra? väser Omar

- Okej, förlåt. Tänk på våran lärare i en klänning och dansar Wrecking Ball av Miley cyrus! skrattar Oscar

"Det" börjar gå ner och båda killarna går ut från badrummet och vi är på väg till hem till Oscar och sen när vi ska sätta oss på mopparna så säger Omar till mig att jag måste sitta bakom Oscar för att han blir tänd igen,

- Omar vill att du ska köra mig och Matilda sitter bak på Omar för att han blir för tänd! viskar jag till Oscar.

Oscar börjar skratta men nickar när jag ska hoppa upp och han hjälper mig med hjälmen och Omar har koll på Oscar hela tiden så han inte ska göra något när han inte ser på.

- så är lille Omar avundsjuk på att jag får ha din sexiga tjej bak på min moppe och inte du? skrattar Oscar och det får även oss andra att skratta alla utan Omar som är sur som ett bi och bara om han kunde gå fram och slå till Oscar.

- haha gud vad rolig du är! svarar Omar sarkastiskt

- asså detta måste man ju sms till grabbarna! skrattar Oscar 

- Men vad är det dom hänt? frågar Matilda osäkert bak på Omars moppe

- INGET! skriker jag innan någon annan hinner säga något.

- Okej? svarar Matilda

Vi börjar åka och såklart ska Oscar fortsätta vara lite "matcho" och han åker upp på ett ljul med mig bak på och sen så ska han köra fortare än Omar och ja sen tävlar dom och som tur så är det inga bilar ute nu, tills det plötsligt blir svart...

------------------------------------------------------------------------------

Jag kommer inte säga något vad som kommer hända och bara för att retas lite så kommer nästa kapitel till helgen! så ni kommer få vänta lite nu :P men tack för 2,880 läsare!! WOW ni är bäst

My heart is brookenWhere stories live. Discover now