27.

649 14 0
                                    

- Jag behöver en paus från oss just nu, viskar jag och jag skyndar mig tillbaka till kontoret och ska hämta mina saker när Omar ropar.

- Jossa, vänta!

Omar springer efter mig och när han kommer fram så kramar han om mig och sen kysser han mig och viskar Jag älskar dig, jag är här om du ändrar dig.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Josefins pov

Jag går gråtandes hem, det ska inte vara någon hemma ikväll så jag får hela huset för mig själv. Conrad och mamma skulle till Linköping på något fotbolls läger.

Jag låser upp dörren och går in, tänder lampan och sen sparkar jag av mig mina skor som jag lyckligt vis hittade i hallen hos Daff. Jag går in till Vardagsrummet och slänger mig på soffan med en filt och sen kollar jag på mobilen i ungefär 20 minuter för sen blir ögonlocken tyngre och tyngre och till slut somnar jag.

(Mardröm)

- Asså hit med spriten! skricker jagför full hals

Jag dricker flera muggar med alkohol och sen så höjs musiken och det kommer plötsligt upp en snygg kille framför mig som inte är Omar.

- Hej snygging, vill du dansa med mig? frågar den okända killen och jag svarar ja

Vi dansar tillsammans hela kvällen lång och Omar har visst gått någonannan stanns

Den okända killen böjer sig fram och jag godtar kyssen och sen så ramlar jag ner för något.

(slut på mardröm)

När jag ramlade ner för något i drömen så vaknade jag med tårar som sakta rinner ner för mina kinder och bara glor ut i det mörka rummet, fan! hur kunde jag säga till Omar att jag behöver en paus? Jag behöver honom inget annat! 

Jag kan inte somna om för jag är helt uppspelt för vad som hände så jag går upp och sätter mig på stolen till mitt skrivbord och börjar tänka på allt möjligt, vad som hänt och vad som kan hända framöver, var det kanske bra att ta en paus? få tid till att tänka och tänka på vad jag vill, men sen kommer ju tårarna tillbaka och jag saknar Omar mer än någonsinn. Jag kanske bara ska vara som vanligt, sätta på ett fejk leende och bara låtsas vara glad? eller så skiter jag i allt och bara stannar hemma, resten av mitt tråkiga liv.

Jag undrar vad Omar gör just nu?

Omars pov (En vecka senare)

Vad ska jag göra egentligen? hon sa att hon ville ta en paus men jag fattade att hon sa så för att jag inte skulle bli lika ledsen om hon gjorde slut, men jag är säker på att det var slutet på vårt förhållande.

Jag har inte gått utanför dörren på en hel vecka, jag har struntat i skolan, träningen och bara "knuffat" bort alla mina vänner som bryr sig. Jag kan ärligt säga att detta varit den jobbigaste veckan i hela mitt liv.

Jag hoppas hon förlåter mig allafall, asså herregud vad tror jag! hon kommer aldrig förlåta mig för jag är absolut inte värd henne, jag kanske bara ska släppa taget och låta henne gå till någon som är värd henne mer än jag.

Jag vet att Daff är väldigt sur på mig för jag har ju som sakt inte varit på träningarna och vi ska snart släppa ett album.

Josefins pov

Nu har det gått en hel vecka sen jag pratade med Omar och det har varit en helvetes vecka, eller ja inte alla dagar för jag har träffat en ny tjej som heter Alma och ja hon började i klassen i veckan och vi är som systrar! Vi båda älskar att dansa och sjunga, vi älskar djur och ja vi är som gjorda att vara bästa vänner. 

Denna vecka har jag bara varit en helt vanlig tjej, eller ja, det har varit en del Foooers efter mig som vill ta bilder eller autografer men det var ganska lugnt, jag har inte berättat för Alma att jag är tillsammans med Omar för jag vet inte hur hon tar det, antingen är hon en Foooer eller en Hater så jag vill inte förstöra våran "relation" för att jag var tillsammans med Omar från The Fooo, nu tror ni säkert att jag skämms för Omar men det gör jag inte! jag har bara valt att inte berätta om honom, ännu.

Jag och Alma har varit med varandra sen hon började i klassen och i förrgår sa hon att hon tänkte byta klubb från hennes gamla till min dansgrupp som jag gick i förut, så vi kollade upp när sista anmälnings dagen var och det är idag! Så vi ska båda provdansa och ser om någon av oss kommer in. 

Skolan är som vanligt och plötsligt så är dagen slut i skolan och vi skyndar oss till bussen och vi hinner precis med den innan den går.

Vi går mot Studion och jag vet att Omar ska vara där idag, ja jag har pratar med killarna även fast jag inte pratat med Omar, så det är därför som jag vet att dom skulle till Studion idag.

Jag ska dansa en egen koreograferad dans och sjunga till -All of me av: John Legend-

Jag och Alma springer upp för trapporna till danslokalerna, vi är lite tidiga så vi sa att vi kör igenom nummrerna innan.

Jag sätter i mobilen i högtalarna och låten börjar.

Omars pov

Killarna har tjatat nu i en hel vecka på att idag ska jag med till Studion för det skulle vara ett möte med våran producent och jag tänkte att eftersom albumet kommer snart så måste jag väll gå på det.

Vi är utanför Studion och konstigt så är det inte några Foooers utanför, dom kanske inte har sakt att vi skulle hit idag, men det är bara skönt för att då slipper jag alla frågor om Jossa och varför hon inte är med.

Vi går upp för alla trappor och sen en trappa till för det är på övervåningen som kontoren ligger.

- Så då går vi väll in då? frågar Felix när vi står utanför Daffs kontor.

- Vänta hör ni? viskar jag

- Vadå? musiken eller? det är säkert några som övar i en av lokalerna där nere, svarar Ogge

Jag hör nu att det inte är vem som helst, det är rösten jag velat höra så länge nu, det är Jossa!

Jag springer ner för trappan och in till korridoren av dörrar som leder in till olika salar.

Jag går närmare en dörr som musiken hörs högst.

Jag öppnar den och där står Jossa och sjunger och dansar helt själv och så ser jag en okänd tjej i ett hörn.

- Jossa?... nästan viskar jag

Jossa blir lite rädd så hon hoppar till men sen så kollar hon åt mitt håll och sen så springer hon fram till mig och kysser mig.

- Gud vad jag har saknat dig! viskar Jossa i mitt åra medans hon kramar om mig.

- Jag har saknat dig otroligt mycket ska du bara veta! snälla Jossa kom tillbaks! viskar jag tillbaka

- Jag är här nu Omar, bara din och jag tänker aldrig gå ingen!

- Awww!! så söta dom är! hör vi bakom oss och där står resten av killarna inklusiv Daff, alla har tårar i ögonen och jag tror dom visste att vi skulle träffas här.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Japp nu blev dom tillsammans igen, till slut. Vet inte om det var rätt eller fel men jaja nu är det så  

My heart is brookenWhere stories live. Discover now