Hoofdstuk 6

582 24 4
                                    

Pov Anouk

Harry komt de kamer binnen lopen zijn ogen zijn rood en af en toe loopt er een traan over zijn wang.

"Hazza wat is er?" Vraag ik voorzichtig.

Hij kijkt mij aan en legt zijn hoofd op mijn schouder. Ik ga met mijn hand wat door zijn krullen en hoop dat hij zo wat rustiger wordt.

"Nola is weg" begint hij.

"Hoezo is Nola weg? En waar heen" hij haalt zijn hoofd van mijn schouder en kijkt mij aan. Ik zie hem slikken en dan begint hij weer te vertellen.

"Ze is terug naar Nederland, ze miste het en maakte een einde aan onze relatie" zegt hij en ik zie dat er nog een traan over zij wang loopt.

"Het komt wel goed Hazza"

"Het komt niet meer goed, ze is weg en komt niet meer terug" Harry staat op en loopt weer weg, de deur gooit hij nog niet eens achter zich dicht. Ik sta op en doe de deur dicht, ik hoor iemand van de trap aflopen en moet glimlachen als ik zie dat het Zayn is.

"Was er iemand aan de deur?"

"Nee hoezo?" Antwoord ik.

"Omdat je de deur weer dicht deed, dat zag ik" zegt hij en drukt snel een kus op mijn lippen.

"Het was Harry die de deur uit liep maar de deur open liet staan, hij is nogal verdrietig en gefrustreerd"

"Wat is er gebeurd dan? Hij is altijd zo vrolijk"

"Nola is weg en heeft het uitgemaakt" Zayn maakt een "o" gebaar en kijkt naar de deur.

"Het komt wel weer goed met hem" Er komt geen woord meer uit het enige wat ik kan doen is knikken, ik vind het zo zielig voor hem. Zayn merkt het en knuffelt mij en drukt wat kusjes op mijn hoofd.  Rosa en Liam komen vrolijk de trap af gerend.

"Wij gaan naar een basketbal wedstrijd" zegt Rosa lachend. Ze pakken beide hun jas en lopen de deur uit. Zayn neemt plaats op de bank en ik ga lekker tegen hem aan liggen.
Hij zet de televisie aan en gaat gelijk naar Netflix.

"Wat gaan we kijken?" Zegt hij terwijl hij door de lijst met films scrolt.
"Is er nog een leuke, spannende film" samen kijken we door de lijst en komen dan een nieuwe film tegen die wij beide nog nier gezien hebben.

Pov Rosa

"Rosa schiet je wel op? We gaan zo naar die basketbal wedstrijd weet je nog!" Schreeuwt Liam aan de andere kant van de deur.
Ik heb mezelf in de badkamer opgesloten omdat Liam mij achter na zat. Het duurde wel lang voordat hij door had dat ik hier zat, ik was zelfs al vergeten dat we naar die wedstrijd zouden gaan.

"Ja ik kom er aan, wacht even"
Ik borstel mijn haar en bekijk dan nog even mijn kleding, gewoon even checken. Ik haal de deur van slot en daar staat Liam al ongeduldig te wachten. Bang om te laat te komen.

"We kunnen gaan hoor" zeg ik blij en geef hem een kus. Vrolijk lopen we naar beneden, Zayn en Anouk staan daar in de gang. Anouk lijkt niet heel vrolijk. Ik vraag haar vanavond wel wat er aan de had was of is.

"Wij gaan naar een basketbal wedstrijd" Zeg ik blij.

Ik pak mijn jas en Liam doet hetzelfde en we lopen de deur uit.
"Het scheelt dat jij nu niet hoeft te spelen, anders gooi je vast weer een bal het publiek in" zegt Liam plagerig.

"Hé! Dat is niet zo lief het ging gewoon mis, wist ik veel dat die bal daar heen zou gaan" zeg ik en geef hem een por in z'n zij.

"Het maakt mij ook helemaal niet uit, daardoor ontmoette ik jou" zegt hij en pakt mijn hand vast.

*Flashback

"Rosa, hier!" Ik kijk het veld rond en zie waar het geschreeuw vandaan komt. Ik zie dat Lieke vrij staat, ik gooi de bal naar haar en loop mee naar voren. Het is een best belangrijke wedstrijd, we kunnen zelfs kampioen worden. Ik doe vandaag dus extra mijn best.

Als ik na een tijdje weer de bal krijg door een hele mooie actie van mij en Lieke samen wil ik de bal weer gooien maar in plaats van de goeie kant op te gooien gooi ik de bal in het publiek.

Met een rood hoofd loop ik naar het publiek toe, naar de jongen die de bal heeft gevangen. Hij geeft de bal aan mij en knipoogt naar mij.

Ik voel nu dat mijn hoofd nog roder word als dat nog mogelijk is en ik loop met de bal weer naar het veld toe.

*einde flashback

Liam en ik gaan in de zaal zitten, het is niet echt een bekend team dat speelt dus er zijn ook weinig mensen.

We hadden gewoon zin om weer is een basketbal wedstrijd kijken. Het duurt nog even voordat de wedstrijd begint. Maar de tribune is nog lang niet vol. Beide teams zijn momenteel in de zaal bezig met de warming up. Wat dribbelen en overgooien. Sommige rennen rondjes of stretchen wat. Ik speel al een tijdje geen basketbal meer, of in ieder geval geen wedstrijden. Thuis ga ik nog wel vaak naar buiten om gewoon met een bal tegen de muur aan te gooien of om wat trucjes te doen.

----------------------------------------------
Updated!

hier is dan hoofdstuk 6 nog een beetje een vervolg op het voorige hoofdstuk :) maar ik upload hem nu al, gewoon omdat ik super blij ben!!

vandaag echt een stress en leer dag gehad en dan uiteindelijk om half 3 op school moeten zijn voor een, voor mij, best wel belangrijke toets. ik was bang alles te vergeten, bang dat ik niks meer wist. maar alles ging juist super goed en ik ben dan ook super blij met mijn 8!!

vandaar dus deze snelle update :) ik hoop dat jullie het leuk vinden en er komt zo snel mogelijk weer een update, ook van don't let me go zoals ik gister ook al zei maar dit x is het echt zoo ik ben er al mee bezig.

:)

The one who stole my heartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu