Hoofdstuk 8

512 22 2
                                    

*2 dagen later

Pov Harry

Het is nu twee dagen geleden dan Nola weg is gegaan, maar ik lijk het helemaal niet meer zo erg te vinden. Sinds ik die hartjesketting op het strand heb gevonden kan ik alleen maar aan haar denken, Fleur. Ik liep gewoon op het strand en zag daar ineens wat liggen. Toen ik het opraapte zag ik dat het een hartjes ketting was. Niet lang daarna zag ik Fleur lopen, ze liep met haar hoofd gebogen over het strand alsof ze iets aan het zoeken was. Hoe groot was de kans dat het kettinkje ook echt van haar was, ik nam de gok en liep op haar af. In haar ogen zag ik dat ze dankbaar was, haar ogen glinsterden alsof ze bijna moest huilen. Veel kon ik alleen niet zeggen, ik stelde mijzelf voor een daarna zei ik dat ik weg moest. Hoe stom kun je zijn, ik zucht een keer diep. 

Sind dat moment is ze in mijn gedachten, de hele dag. Ik denk aan niets  anders dan haar. Al dagen slaap ik slecht, ik kan gewoon aan niks anders meer denken. Al vanaf het moment dat ik haar zag denk ik alleen nog maar aan haar. Ik voel me gewoon zo stom dat ik niet om haar nummer of adres heb gevraagd. Waarom kon ik geen woord uitbrengen, waarom was ik zo stom. Ik moet een manier verzinnen om haar weer te zien, dan kan ik haar zeggen dat ik haar leuk vind, als ik dit dan durf.

"Harry" Ik schrik op uit mijn gedachten en zie dat Liam voor mij staat. Hij zwaait met zijn hand voor mijn gezicht, waarschijnlijk omdat ik niet reageer.

"Harry, wat is er toch" vraagt Liam terwijl hij naast mij komt zitten. Ik zucht een keer.

"Het is fleur" zeg ik dan. Gelijk dwalen mijn gedachten weer af naar haar, haar grijs groene ogen, haar bruine haar en die lieve kuiltjes in haar wangen als ze glimlacht.

"Harry? Wie is Fleur"

"Sorry ik dwaalde even af, ik kan alleen maar aan haar denken"

"Dat merk ik, maar wie is ze dan? En hoe ken je haar?"

Ik zucht, ik moet het hem toch gewoon kunnen vertellen. Straks vind hij het raar, omdat ik haar nog helemaal niet zo goed ken.

"Weet je nog die dag dat Nola weg ging?" Begin ik. Liam knikt.

"Ik was toen weg gelopen, ik ben naar het strand gegaan om tot rust te komen, ik wou gewoon even alleen zijn"

Liam knikt. "En toen?" Vraagt hij nieuwsgierig. Hij heeft een grote grijns op zijn gezicht. 

"Ik liep daar en zag ineens iets glimmen, ik pakte het op en zag dat het een hartjes ketting was, er was verder niemand op het strand behalve Fleur"

"Dus jij dacht het kettinkje moet wel van haar zijn" Ik knik.

"En sinds dat moment kan ik alleen maar aan haar denken"

"Maar dat maakt toch niet uit, dan bel je haar toch gewoon?"

Ik laat mijn hoofd zakken, dat is dus het probleem, ik heb haar nummer niet. Dat is dus iets wat ik wel graag zou willen hebben, iets waar ik alleen maar aan kan denken. Haar bellen en vragen om af te spreken.

"Je hebt haar nummer niet of wel?" Vraagt Liam. Sip schud ik mijn hoofd.

Liam staat op en loopt naar de keuken, dan bedenk ik me dat ik stiekem een foto van haar heb gemaakt. Ik pak mijn telefoon en zoek snel die foto op.

Via de Bluetooth verbinding op mijn iphone print ik hem uit. Ik loop naar de printer die ergens verder op staat. Ik pak de foto en bekijk hem. Gelijk dwalen mijn gedachten weer af naar haar.

Ik pak nog snel een stift en een ander papiertje en ren er mee naar de woonkamer.

"Wat ben jij van plan?" Vraagt Liam die weer de woonkamer in komt lopen met twee glazen cola.

"Wil je me helpen?" Vraag ik dan.

"Tuurlijk, waarmee?" Liam blijft mij vragend aankijken. Ik pak de stift en schrijf met grote letters wat op het papier. 'Meet me at the theatre 9.30?'Het is maar een kleine foto maar dat maakt niet uit, ze zal zichzelf vast wel herkennen. Ik hoop zo dat zij het ziet, dat ze het niet overdreven vind dat ik haar op deze manier probeer te vinden, maar ik weet niet wat ik anders moet doen. Ik weet alleen haar naam, verder weet ik niks van haar. Hopelijk is dit het allemaal waard. 

"Liam kun je een foto van mij maken?" Ik geef mijn telefoon aan hem. Hij kijkt mij nog steeds niet begrijpend aan.

"Eerst een foto van mij waarop de foto van fleur goed te zien is, daarna een foto van mij en de tekst, voor op twitter"

Liam knikt. "Weet je wel zeker dat het een goed idee is?"

"Dat weet ik honderd procent zeker" Ik glimlach naar Liam, die glimlach overtuigd hem niet helemaal maar hij doet het toch. Ik weet het alleen niet honderd procent zeker maar ik hoop gewoon op een goeie uitkomst.  Liam maakt de twee foto's en ik zet ze allebei op Twitter, nu kan ik niet anders dan hopen dat Fleur het berichtje ook zit. Ik snap ook wel dat Liam het niet een al te best plan vond, wat nou als er heel veel fans op komen dagen. Die allemaal beweren dat ze Fleur zijn. Ik weet hoe ze eruit ziet maar, misschien is ze wel net zo verlegen en durft ze niet te komen. Ik kijk snel op Twitter naar de reacties. De tweet staat nog geen 10 seconde op twitter of ik heb al duizenden reacties. De meeste zijn allemaal vragen, de vraag die het meeste gesteld word is ' wie is dat meisje'. Natuurlijk zijn er een aantal die beweren dat zij het zijn. Ik schud lachen mijn hoofd, op dat moment kijkt Liam mij vragend aan. "Veel reacties maar nog niet de juiste" zucht ik dan. De tweet wordt niet alleen door fans wereldwijd gedeeld maar ook al een aantal nieuwszenders hebben de tweet gezien. #Harrysmysterygirl is momenteel trending. Dat is een goed teken toch? Dat betekend dat ze het vast wel ziet. 

----------------------------------------------

Updated! 

Hier dan een Pov van Harry, het paste gewoon goed in het verhaal, anders was mijn idee minder makkelijk te beschrijven.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en blijven stemmen, ik heb al meer als 100 votes :) love you all!

Ondanks de toetweek had ik toch nog heel veel inspiratie en ging ik vandaag dus nog even schrijven. Vandaag toch nog deze update, verder deze week zal dit wel minder zijn of zelfs geen updates, maar school gaat gewoon voor. ;(

The one who stole my heartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu