hoofdstuk 28

225 17 4
                                    

Pov Anouk

“Kom laten we er anders nog een leuke dag van maken” zeg ik terwijl ik door de woonkamer heen en weer loop. De jongens mogen dan wel op tour zijn dat betekent toch niet dat wij geen leuke dingen mogen doen. ze komen echt nog wel weer terug.

Rosa knikt en staat gelijk op. “wat gaan we doen?” zegt ze terwijl ze met een glimlach naar de andere meiden kijkt.

“We kunnen ook naar het park gaan, of een ander plekje waar weinig mensen zijn en een meiden middag houden?” stelt Danielle voor.

“Klinkt leuk, ik ben voor!” zeg ik terwijl ik enthousiast mijn arm in de lucht zwaai terwijl de rest begint te lachen. Iedereen staat op van de bank en we racen de trap op. ik struikel over een traptrede waardoor Loren tegen mij op bost en we beginnen te lachen. “Sorry” zeg ik en Loren begint nog harder te lachen. We zijn ook echt lekker onhandig bezig vandaag. We kunnen het best gezellig hebben zonder de jongens, en ik moet toegeven het is ook wel lekker rustig zonder ze.

“Ik neem die mega handdoek van mij en Louis wel mee!” hoor ik Danielle schreeuwen vanuit hun kamer. Ik glimlach, het is ook echt een mega handdoek. Alleen moet ik me nu nog bedenken wat ik mee moet nemen. Ik doe in ieder geval mijn bikini aan en een leuk jurkje. Wat het weer is mooi en dan kan ik altijd nog gaan zonnen. Ik trek snel mijn bikini uit de kast en doe hem aan waarna ik er snel een leuk zomers jurkje overheen doe. Ik pak mijn teenslippers en doe die aan. In mijn tas prop ik van allerlei spullen, zonnebrand, zonnebril, tijdschriften, boxen voor muziek en ga zo maar door.

-

We hebben geluk dat we hier nog een auto hebben en dat Danielle degene is met een rijbewijs anders hadden we moeten lopen. En daar had ik op dit moment niet zo heel veel zin in. Met de auto is toch veel makkelijker!

Danielle parkeert de auto en we stappen allemaal uit. We rennen naar een rustig plekje waar Danielle die mega handdoek neer legt en we er allemaal op kunnen gaan zitten. Ik leg mijn tas op de grond en ga op de mega handdoek zitten.

“Dus een meiden middag, wat kunnen we dan gaan doen?” begint Fleur. Nu moeten we inderdaad nog aan bedenken wat we kunnen gaan doen.

“Laten we anders beginnen met muziek op zetten” stel ik voor en sluit mijn boxen aan op mijn telefoon en klik een afspeel lijst aan. Hij begint met ‘Don’t stop’ van 5 Seconds of Summer.

“You're like perfection, some kind of holiday. You got me thinking that we could run away. You want I'll take you there, You tell me when and where” begint Loren met zingen.

"Oh oh oh oh"zing ik er achter aan. Iedereen begint vrolijk op de muziek te dansen en gek te doen. het refrein zingt iedereen me en Fleur doet alsof ze gitaar aan het spelen is. 

“Don't stop doin' what you're doin' Every time you move to the beat It gets harder for me And you know it, know it, know it Don't stop 'cause you know that I like it Every time you walk in the room, You got all eyes on you. And you know it, know it, know it”

Als het liedje afgelopen is laten we ons weer op die mega handdoek zakken en beginnen te lachen.

“Niet gedacht dat we het zo gezellig konden hebben” begint Fleur ik knik en ga liggen en kijk naar de lucht die prachtig blauw is. De zon brand op mijn benen, maar erg vind ik het niet. Ik hou van dit lekkere weer. Lekker in de zon liggen en genieten. En bovendien zijn de meiden er ook nog bij. Ik doe mijn jurkje uit omdat ik het nogal warm begin te krijgen en ga weer liggen. Ik sluit even mijn ogen en geniet van de warmte.

Dan voel ik water over mijn hele lichaam. Ik open mijn ogen terwijl ik een rilling over mijn hele lichaam voel, dat water is echt niet normaal koud. Loren hangt met haar hoofd boven mij en heeft een grote glimlach op haar gezicht.

“Moest dit nou? Weet je niet hoe koud dit is”  Ik ga haar sowieso nog terug pakken, het liefst nu nog. Ik grijp een flesje water en kom overeind. Loren heeft het door en begint gelijk te rennen. Ik ren achter haar aan en probeer water over haar heen te gooien. Wat me ook nog aardig lukt want haar shirtje en broek zijn al nat van het water.

“Wacht ik heb waterballonnen mee genomen” zegt Rosa terwijl ze vrolijk met een zakje begint te zwaaien.

“Maar we hebben hier geen kraan waarmee we ze kunnen vullen” zeg ik terwijl ik stop met rennen en Rosa serieus aankijk.

“Jawel daar iets verderop” zegt ze en wijst wat meer in de richting van het park. Ik knik, dit kan nog is leuk gaan worden.

“Ik ga wel mee” zeg ik en samen lopen we met de waterballonnen naar het park, waar we eigenlijk al zijn maar oke. Ik vraag me echt af waarom hier in het park een kraantje zal zijn?

-

Met enorm veel waterballonen in mijn armen loop ik terug naar de plek waar wij zaten en leg ze daar voorzichtig op de grond. Rosa heeft ook haar armen vol en loopt achter mij aan.

“Laat het gevecht beginnen” schreeuwt Loren terwijl ze de eerste waterballonnen pakt en begint te gooien. Ik pak er ook snel een paar en begin op Loren de gooien.

Ik krijg een waterballon tegen mij aan die recht in mijn gezicht uit elkaar spat. Mijn make up zal zo wel gaan uitlopen maar dat maakt niet uit. Er zijn nu toch geen fans in de buurt. Het is best apart, ze zijn niet fan van ons maar van de jongens en toch willen ze ook met ons op de foto. 

Ik veeg wat water uit mijn gezicht en ga weer verder met gooien. Ik ren naar een boom en verstop me daar achter, met een kleine voorraad ballonnen en wacht tot ze wat in de buurt komen dat ik ze kan raken.

Fleur komt deze kant op gerend en ik gooi een paar waterballonnen naar haar en verbaasd kijkt ze om haar heen om te kijken waar de ballonnen vandaan komen. Ik grinnik en gooi er nog een paar terwijl ze met haar rug naar mij toe staat.

“Anouk” zegt ze als ze ziet dat ik achter de boom sta met een grote glimlach op mijn gezicht.

“Wat? Het was toch een gevecht” zeg ik en grinnik. Fleur knikt en loopt dan weg, maar draait zich snel om en gooit een waterballon mijn richting op.

“Alle ballonnen zijn op” schreeuw Danielle terwijl ze kijkt naar de plek waar de voorraad 10 minuten geleden nog lag. Ik loop die kant op en zie dat het veld bezaaid is met stukjes van de waterballonnen.

“Ik denk dat we deze troep maar beter op kunnen ruimen” zeg ik terwijl ik een aantal stukjes op begin te ruimen. 

-----------------------------------------

Hier al weer een update :) ik heb gelukkig weer veel tijd om te schrijven omdat ik heerlijk vakatnie heb. maar omdat ik straks moet werken en vannavond voetbal is komt deze update nu al :) 

Lees ook even mijn nieuwe verhaal "Finding you" en doen dan ook auditie, als je zou willen :)

Lees daarnaast ook even de verhalen van FinalMelody_1D_5SOS ze heten "Don't stop" en "You & I" ze zijn echt super goed en ik ben echt verslaafd aan die verhalen! 

vote/comment/follow? 

The one who stole my heartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu