Pov Danielle
Loren komt naar beneden gelopen, dit keer heeft ze geen trainingsbroek aan en is er een glimlach op haar gezicht.
"Hee Loren" zegt ik en glimlach kort als ik verder ga met ontbijten.
"Goeiemorgen" zegt ze lief en begint met het smeren van wat brood. Normaal blijft ze tot laat in bed liggen en is ze niet vooruit te branden.
"Goed geslapen?" Vraag ik.
"Om eerlijk te zijn niet, maar vandaag heb ik mijn eerste werkdag" zegt ze vrolijk en dan dringt het pas tot mij door. De woorden 'eerste werkdag' spoken door mijn hoofd.
"Heb je een baan dan?" Vraag ik want ze heeft het er nog niet met ons over gehad. Ze knikt vrolijk terwijl ze een broodje in haar mond propt.
"Ik liep door het centrum en ik dacht aan Niall tot ik bij een winkel stond en zag dat ze mensen nodig hadden, ik twijfelde of ik het moest doen of niet maar ik denk dat het voor wat afleiding zorgt.." Begint ze.
"Ik denk dat het inderdaad voor wat afleiding zorgt en denk je nog veel aan Niall" Ik weet wel zeker dat ze veel aan hem denkt, en ze is gelukkig nu wat vrolijker. Zo zie ik haar graag. We zijn goeie vriendinnen geworden sinds ze samen is met Niall. En eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet waarom Niall niet zei dat hij van haar houdt. Waarom het zo gegaan is zoals het nu is, Loren is verdrietig slaapt slecht en komt vaak haar kamer niet uit, ik denk dat ik vanavond maar is bij haar ga kijken.
"Ik denk elke seconde wel aan hem, ik mis hem zo erg, ik ben niks zonder hem, het liefst ga ik naar hem toe om te praten maar ik ben zo bang dat ik.. Zeg maar... V-vervangen ben" Bij dat laatste springen de tranen in haar ogen, ze houdt zich groot maar ik weet dat ze diep van binnen gebroken is. Ze probeert het te vergeten, achter zich te laten. Ik knik een keer, gewoon omdat ik niet weet wat ik nu tegen haar moet zeggen.
-
Loren is terug gekomen van haar eerste dagje werken. Ze is gelijk door gegaan naar boven en heeft geen woord gezegd tegen ons. De woorden die ze vanmiddag zei spoken door mijn hoofd. 'Ik denk elke seconde wel aan hem, ik mis hem zo erg, ik ben niks zonder hem, het liefst ga ik naar hem toe om te praten maar ik ben zo bang dat ik.. Zeg maar... V-vervangen ben'
"Ik ga even naar boven.." Zeg ik tegen de meiden en pak mijn telefoon en loop naar de kamer van Niall en Loren. De deur staat open op een kier. Ik open de deur wat verder. Loren ligt op bed. Ze heeft een kussen tegen haar hoofd aangedrukt en ik hoor haar snikken. Ik kan zien dat ze een trui van Niall aan heeft. Ik doe het ook wel is omdat ik Louis dan mis, ik doe dan een trui van hem aan gewoon omdat ik dan zijn geur ruik en ik even het gevoel heb dat hij bij mij is. Ik sluit de deur weer en loop naar de kamer van mij en Louis. Ik toets het nummer van Louis en hoop dat hij op neemt.
"Hee babe" het is de altijd vrolijke, lieve en gekke Louis. Gelukkig neemt hij op.
"Hee" antwoordt ik kort, ik zit er best wel mee. Loren zo te zien huilen is niet leuk, het kwetst mij ook heel erg.
"Gaat het wel?" Ik schud mijn hoofd maar dan besef ik dat hij dat helemaal niet kan zien.
"Nee.." Begin ik. "Het gaat helemaal niet goed met Loren en ik maak me echt zorgen om haar"
"Wat is er gebeurd dan?" Vraagt hij, weet hij dan helemaal niks? Heeft Niall er niks over gezegd, of is hij gewoon echt over Loren heen?
"Heeft Niall niks verteld over het telefoon gesprek van een tijdje terug?"
"Nee" antwoordt Louis.
"Loren belde hem en toen ze vroeg of Niall nog van haar hield gaf hij geen antwoord en sinds dien praten ze niet meer en is Loren veel boven en doet geen leuke dingen meer, ze is niks zonder hem, Lou" vertel ik hem.
"Niall heeft er echt helemaal niks over gezegd maar ik merk wel dat hij niet meer Niall is"
"Hoezo niet meer Niall is? Hij doet toch niks raars, of heeft hij soms een ander?"
"Nee hij heeft geen ander dat weet ik zeker, hij is al weken niet meer vrolijk, tijdens optredens niet, tijdens interviews niet het is niet meer de vrolijke en altijd enthousiaste niall"
"Weet je het echt heel zeker? Hij geeft toch niet zomaar geen antwoordt?"
"Ik ga even bij hem kijken" zegt Louis dan.
Pov Louis
Net als ik op de deur van de kamer van Niall wil kloppen hoor ik hem spelen op zijn gitaar. Ik wacht met het kloppen op de deur en luister naar wat hij zingt en speelt op zijn gitaar. Hij is niet mee de Niall die hij ooit was, hij is ineens heel anders. De woorden van Danielle spoken door mijn hoofd. 'toen ze vroeg of Niall nog van haar hield gaf hij geen antwoord'. De melodieën die Niall op zijn gitaar speelt herken ik.. Ik luister goed en hoor hem zingen.
"Only half a blue sky,Kinda there but not quite. I'm walking round with just one shoe. I'm a half a heart without you.."
"I'm half a man, at best, With half an arrow in my chest. 'cause I miss everything we do. I'm a half a heart without you.."
"Half a heart without you
I'm a half a heart without you"
Dan houdt hij op met zingen en ook het gitaar spelen houdt op. Ik wacht tot ik iets meer hoor maar ik hoor wat anders dan ik verwacht had te horen. Ik hoor Niall snikken.
"Louis! Ben je er nog?" Het is de stem van Danielle. Helemaal vergeten ik had haar ook nog aan de telefoon.
"Ik ben er nog sta nu voor de deur van Niall zijn kamer.." Verluister ik in de hoop dat het hard genoeg is dat Danielle het hoort.
------------------------------------------------------------
Hier is dan weer een hoofdstuk ik probeer zoveel mogelijk te schrijven als ik tijd voor heb, bijvoorbeeld de twaalf minuten die ik in de trein zit of in de pauzes :)
Echtt ommggg ik kan het niet geloven al 7K reads op dit boek!!
En hoe super is dit steal my girl komt bijna uit en dan 12 oktober ook nog eens naar de 1d film, wie gaan er nog meer naar de film?
Vote/comment/follow?
JE LEEST
The one who stole my heart
FanfictionLoren lijkt het 'perfecte' leven te hebben, ze is de vriendin van Niall de beroemde jongen van One Direction. Samen met haar beste vriendin woont Loren in een appartement in Londen. Maar wat gebeurd er als haar beste vriendin vertrekt? Ze heeft nog...