Pov Anouk
Alles ligt klaar, de matrassen zijn allemaal beneden en iedereen heeft dekens en kussens mee naar beneden genomen. Ik ben nu nog op mij kamer opzoek naar mijn lapmjes, van die leuk ergens op kunt hangen en het maakt het nog net iets gezelliger.
"Gevonden" roep ik blij als ik eindelijk de lapmjes gevonden heb, het zijn van die ronde papieren bolletjes. Ik heb ze ooit gekocht maar heb ze weinig gebruikt. Hopelijk doen ze het nog wel. Met de lampjes in mijn handen loop ik naar beneden en hang ze op aan de muur, in de hoop dat ze blijven hangen en het natuurlijk gaan doen. Iedereen zit op de grond en kijkt mij aan. Zou ik ook doen als er iemand binnen komt lopen en ergens wat gaat ophangen. Ik stop de stekker in het stopcontact en de lampjes beginnen te branden.
"Gelukkig ze doen het nog"
"Ze zijn echt superleuk!" Zegt Rosa en kijkt bewonderend naar de lampjes. Ik grinnik een keer en kijk naar de lampjes die nog steeds hangen.
"zullen we anders wat eten en drinken regelen?" stelt Danielle voor.
"Lijkt me een goed idee" zegt Fleur er gelijk achteraan. Fleur, Danielle en ik lopen gelijk naar de keuken en ik begin gelijk met het pakken van alles uit de kastjes. Want we hebben namelijk iemand genaamd Loren die super veel eet, als ze vrolijk is tenmiste, of als ze nu uberhaupt wat wil eten. Ik hoop het wel want dit hebben we ook een beetje georganiseerd om haar op te vrolijken. Ze is nu eenmaal een goeie vriendin geworden. We moeten ook maar zien te regelen dat het goed komt tussen haar en Niall. Als het aan haar ligt was het nooit zo gelopen, maar ik weet niet hoe Niall er nu over denkt, of wat hij dacht toen het zo gelopen is. Misschien dat Zayn weet wat er aan de hand is, maar misschien moet ik er nu nog maar niet over beginnen. Ik denk dat het beter is als we wachten totdat de jongens een break hebben.
"Ik heb een goed idee voor wat te drinken, hebben we sprite?" vraagt Danielle. Ik haal alleen mijn schouders op, ik heb echt geen idee of we sprite hebben. Ik heb de laatste keer geen boodschappen gedaan, dat waren Fleur en Rosa. Fleur komt hier nu ook steeds vaker, en ze slaapt dan gewoon in Harry zijn bed. 1 omdat er nergens echt meer een bed is, en 2 omdat ze gewoon de vriendin van Harry is dus waarom niet.
"Ik heb sprite gevonden" zegt Fleur en staat daar met twee flessen sprite in haar armen.
"Hebben we ook nog marshmallows?" vraag ik terwijl ik al veel kasten leeg heb gehaald en niks hebben kunnen vinden, naja niks. Ik heb genoeg kunnen vinden maar niet de marshmallows, die juist heel leuk zijn en vooral heel lekker.
"Ja, ik haal wel even" zegt Fleur en ze loopt weer weg, waarschijnlijk naar de voorraad kast waar we verder heel veel eten bewaren. Het is dan ook de favorite kast van Niall en Loren.
"Wat ga je trouwens doen met de sprite?" vraag ik aan Danielle.
"Nou drinken" grapt ze en gaat verder met dat waarmee ze mee bezig was. En bedankt Danielle dat was dus niet wat ik bedoelde..
"En nu serieus Dani" lach ik naar haar en kijk mee naar wat ze aan het doen is.
"Nou sprite is gewoon lekker, met veel ijsklontjes, alleen de kleur is saai toch?" Ik knik, het is wel zo, sprite heeft geen leuke kleur zoals ranja vaak wel heeft.
"Ik heb nu kleurstof, blauw, en dat maakt de sprite dus blauw, maar je proeft er niks van"
"Hier je marshmallows" zegt Fleur en gooit de zak met marshmallows naar mij, die tegen mijn hoofd aan komt en dan op de grond valt. Wat best logisch is aangezien iets niet naar boven kan vallen. Ik pak de zak van de grond en pak flink wat zakken chips en loop er mee naar de woonkamer en laat alles in het midden op de grond zakken. We kunnen er dan met z'n allen omheen zitten en eten. Het zal uiteindelijk wel zo zijn dat we tussen de kruimels en afval zullen slapen maar dat maakt niet uit.
"Zullen we zo dan een film kijken?" Stelt Fee voor.
"Ja leuk, alleen welke film?" Vraagt Rosa. Het valt me op dat iedereen super enthousiast is behalve Loren. Die heeft nog geen woord gezegd. Normaal zegt ze altijd dat ze horror wil kijken en dan is bijna iedereen erop tegen maar nu zegt ze niks. Ze is nog niet eens begonnen aan een zak chips, of popcorn. Maar popcorn kan ook nog niet want dat heb ik nog niet gemaakt. Ik sta gelijk op en doe zo'n zak in de magnetron en wacht tot ik het gepop hoor van de popcorn.
"Popcorn is ready!" Zeg ik en loop met de popcorn zak in mijn handen, alleen is de zak nog een beetje te heet om vast te houden.
"Maar welke film gaan we nou kijken?" Zegt Danielle terwijl ze met een dienblad vol met glazen, die natuurlijk gevuld zijn met sprite, en de blauwe kleurstof.
"Als we nou een random film kiezen uit alle films die we hebben?" Stelt Nieke voor als ze in kleermakerszit op de matras komt zitten en een zak chips open.
"Dat is best een goed idee, als het nu maar geen horror is" grapt Rosa, soms vind ik het wel leuk, als Zayn er tenminste bij is. Dan kan ik tegen hem aankruipen en het voelt alsof hij mij dan beschermd. Net zoals toen..
*flashback
"Laten we een horror film kijken!" Stelt Niall voor. Ik schud gelijk hevig mijn hoofd, hier heb ik dus echt geen zin in. Maar zonder dat hij wat doet met mijn mening start hij de film. Dan wordt het dus toch een horror film kijken.
Zayn neemt plaats op de bank en ik ga lekker tegen hem aan zitten. Hij slaat gelijk zijn arm om mij heen. Het voelt al gelijk een stuk beter. Voor als ik straks bang ben. Dan kan ik gaan gillen en leg ik mijn hoofd op zijn schouder, dan hoef ik de film voor even niet te zien.
-
De film is een tijdje bezig als ik schrik van een actie in de film. Ik begin te gillen en verstop mijn hoofd achter Zayn, voorzover dat lukt. Iedereen begint te lachen zelfs Zayn. Hij wrijft wat over mijn schouder en tilt dan mijn hoofd op.
"Het enge stuk is voorbij hoor babe" verluisterd hij en ik wil weer terug kijken naar het scherm, maar ik durf niet. De meeste horror films zijn eng maar te doen, maar deze.. Niall heeft echt een super enge horror film uitgezocht.
Net als ik weer wat gekalmeerd ben beginnen de lampen te knipperen. Ik schrik me dood en begin nogmaals te gillen. Al snel hoor ik een lachende Harry en Niall.
"DIT IS ECHT NIET GRAPPIG HOOR!" Schreeuw ik naar ze maar ze blijven maar lachen.
"Het is oke babe, het was maar een grapje van ze" zegt Zayn terwijl hij zijn armen om mij heen slaat. Gelijk voel ik me beter. Mijn hartslag wordt langzaam weer normaal en ik leg mijn hoofd tegen Zayn zijn borst en pak hem stevig vast. Ik knijp mijn ogen dicht en geniet even van zijn warmte.
"Bedankt Zayn" zeg ik en hij plaatst een kusje op mijn hoofd.
*Einde flashback
----------------------------------------------
Hier dan weer een hoofdstuk, hope you liked it?
Hoe vinden jullie trouwens de nieuwe cover? Ik ben er zelf best wel trots op.
Please vote/comment? And maybe a follow?
JE LEEST
The one who stole my heart
FanfictionLoren lijkt het 'perfecte' leven te hebben, ze is de vriendin van Niall de beroemde jongen van One Direction. Samen met haar beste vriendin woont Loren in een appartement in Londen. Maar wat gebeurd er als haar beste vriendin vertrekt? Ze heeft nog...